Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0714003502023 | ANTİK DÖNEM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Günümüz teknolojisinin dayanaklarını oluşturan antik dönem teknolojisini modeller oluşturarak incelemek ve ilk teknolojik ürünlerin ortaya çıkışından itibaren teknolojik gelişmeyi öğrenciye yansıtmak. Arkeolojinin inceleme konularında (mimari, heykel, seramik, cam vb.) kullanılan antik teknolojileri uygulamalı olarak öğrenciye vererek günümüz teknolojileriyle daha kolay bir şekilde karşılaştırabilme becerisini kazandırmak ve böylece teknolojinin o alandaki tarihsel ve evrimsel gelişimini yaşamasını sağlamak.
Arş.Gör. Dr. Burak Arslan
1 | Antik ve modern teknolojiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlayabilme |
2 | Antik Dönemdeki üretim tekniklerini tanıyabilme |
3 | Antik Dönemde bilim ve teknolojiyi tanıyabilme |
4 | Deneysel arkeoloji uygulamaları yapabilme |
5 | Teknoloji konusundaki kaynaklara ulaşabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
1. Antik ve modern teknolojiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlayabilme. 2. Antik Dönemdeki üretim tekniklerini tanıyabilme. 3. Antik Dönemde bilim ve teknolojiyi tanıyabilme. 4. Deneysel arkeoloji uygulamaları yapabilme. 5. Teknoloji konusundaki kaynaklara ulaşabilme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bir Kaynaktan Elde Edilebilen ve İşlenebilen Ürünler: Madencilik ve Metalürji, Taş Ocakları ve Taş İşçiliği | ||
2 | Enerji Kaynaklarının Kullanımı, Tarım, Hayvancılık, Avcılık, Balıkçılık ve Balık Üretimi | ||
3 | Mühendislik ve Makineler: Yunan ve Roma’da Mühendislik, Hidrolik Mühendislik ve Su Kaynakları, | ||
4 | Tüneller ve Kanallar, Yunan ve Roma’da Makineler | ||
5 | İkincil Üretim: Gıda Ürünlerinin Hazırlanma Aşamaları, Metal İşçiliği ve Aletler, Ahşap İşçiliği. | ||
6 | Tekstil Üretimi, Post ve Dericilik, Seramik Üretimi. | ||
7 | Cam Üretimi, Boya Üretimi. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Taşımacılık: Yollar ve Köprüler | ||
10 | Kara Taşımacılığı, Deniz Taşımacılığı | ||
11 | Savaş Teknolojisi: Yunan Silahları ve Savunma Sistemleri, Roma Silahları ve Savunma Sistemleri | ||
12 | Zihinsel Gelişim: Yazı, Kitap Üretimi ve Edebiyatın Önemi, Zaman Kavramının Kaydedilmesi. | ||
13 | Hesaplamalar; Ölçü Birimleri, Para, Pratik Matematiksel Hesaplar, Mucitler ve İcatlar | ||
14 | Final Sınavı |
Bingöl, O., Bu Koca Taşları Nasıl İşlediler, Nasıl Kaldırdılar, Ankara: Bilgin Kültür Sanat Yayınları, 2012. - Forbes, R.J., Studies in ancient technology : v. 1-9, Leiden : E.J. Brill, 1944-1964. - Humphrey, J.W., Oleson, J.P., Sherwood, A.N., Greek and Roman technology : a sourcebook ; annotated translations of Greek and Latin texts and documents, London: Routledge 2006. - Kretzschmer, F., La technique romaine, Bruxelles : La renaissance du livre, 1966. (Resimlerle : Antik Roma'da mimarlık ve mühendislik, Çev: Zühre İlkgelen, İstanbul : Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2010.) - Oleson, J.P., The Oxford handbook of engineering and technology in the classical world, Oxford : Oxford University Press, 2008. - White, K.D., Greek and Roman technology, London : Thames and Hudson, 1986.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 50 | 1 | 50 |
Derse Katılım | 40 | 1 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 |