GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
715001102011 ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GEÇİŞ Ders 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin üniversite kavramı ve anlayışı hakkında genel bilgi edinmesini, üniversite yaşamına ilişkin yönetmelik ve yönergeler konusunda bilgilenmelerini, ulusal ve uluslararası olanaklar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak ve onlara üniversitenin yönetim ve hizmet birimlerini tanıtmak, öğrencilerin çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılımını arttırmaktır.


Doç. Dr. Atilla BATMAZ


1 Üniversite kavramını anlayabilme
2 Üniversitenin çeşitli hizmet birimlerinden (kütüphane, sağlık, kültür, gözlemevi, müze vb.) yararlanabilme
3 Üniversitenin yönetim birimlerini tanıyabilme
4 Üniversite yaşamına yönelik yönetmelik ve yönergeleri kavrayabilme.
5 Üniversitede bulunan bir öğrenci topluluğunun etkinliklerine katılabilme
6 Kültürel ve bilimsel etkinlikleri takip ederek katılım alışkanlığı edinebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Üniversite bünyesinde bulunan kütüphane, sağlık, kültür, gözlemevi, doğa tarihi müzesi ve eski eser koleksiyonu gibi birimler; öğrenci kulüpleri, sanat ve bilim kulüpleri; üniversitedeki ulusal ve uluslararası olanaklar ve eğitim konuları, öğrenci işlerine ilişkin yönetmelikler; her ay İzmir’de düzenlenen bilimsel ve kültürel etkinlikler; İzmir’de bulunan müze ve arkeolojik alanlara yapılan gezi ve bilgilendirmeler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, faaliyet ve işleyişin açıklanması.
2 Üniversite kavramı ve anlayışı.
3 Sağlık, Kültür ve spor daire başkanlığının faaliyetlerinin sunulması.
4 Öğrenci işleri hakkında bilgi verilmesi. Sanat ve Bilim Kulüpleri ile ilgili araştırılmaların sağlanması
5 Üniversitede bulunan müze, gözlemevi gibi merkezlerin belirlenip araştırılmasının sağlanması
6 İzmir’de düzenlenen bir bilim veya kültürel etkinliğe katılım
7 Ege üniversitesi Tabiat tarihi araştırma ve uygulama merkezi ve müzesinin ziyaretinin sağlanması
8 Ara değerlendirme
9 İzmir’de yabancı dil eğitimi veren yabancı kültür merkezleri üzerine değerlendirme ve araştırılmasının sağlanması
10 İzmir’de düzenlenen bir bilim veya kültürel etkinliğe katılım
11 kütüphanedeki olanakların hakkında bilgi verilmesi ve araştırılmasının sağlanması
12 Etkinlik gelişimleri takibi
13 Mayıs ayı etkinliklerinin paylaşılması ve soru cevap
14 Bağımlılık temalı sunum-1
15 Bağımlılık temalı sunum-2
16 Final Sınavı

Yardımcı Kitaplar: J. Barzun – H. F. Graff (çev.: F. Dilber), Modern Araştırmacı, Tübitak Popüler Bilim Kitapları (Ankara 1993). Oğuz Atay, Bir Bilim Adamının Romanı. Mustafa İnan, İletişim Yayınları (İstanbul 1987). Mina Urgan, Bir Dinozorun Anıları, Yapı Kredi Yayınları (İstanbul 2010). Homeros (çev.: A. Erhat – A. Kadir), İlyada, Can Yayınları (İstanbul 1984). Homeros (çev.: A. Erhat – A. Kadir), Odysseia, Can Yayınları (İstanbul 1987).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Tartışma 10 1 10
Takım/Grup Çalışması 2 1 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 2 3
ÖÇ 2 1 2 2 1
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 1 1 1
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek