Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
715001102011 | ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GEÇİŞ | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin üniversite kavramı ve anlayışı hakkında genel bilgi edinmesini, üniversite yaşamına ilişkin yönetmelik ve yönergeler konusunda bilgilenmelerini, ulusal ve uluslararası olanaklar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak ve onlara üniversitenin yönetim ve hizmet birimlerini tanıtmak, öğrencilerin çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılımını arttırmaktır.
Doç. Dr. Atilla BATMAZ
1 | Üniversite kavramını anlayabilme |
2 | Üniversitenin çeşitli hizmet birimlerinden (kütüphane, sağlık, kültür, gözlemevi, müze vb.) yararlanabilme |
3 | Üniversitenin yönetim birimlerini tanıyabilme |
4 | Üniversite yaşamına yönelik yönetmelik ve yönergeleri kavrayabilme. |
5 | Üniversitede bulunan bir öğrenci topluluğunun etkinliklerine katılabilme |
6 | Kültürel ve bilimsel etkinlikleri takip ederek katılım alışkanlığı edinebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Üniversite bünyesinde bulunan kütüphane, sağlık, kültür, gözlemevi, doğa tarihi müzesi ve eski eser koleksiyonu gibi birimler; öğrenci kulüpleri, sanat ve bilim kulüpleri; üniversitedeki ulusal ve uluslararası olanaklar ve eğitim konuları, öğrenci işlerine ilişkin yönetmelikler; her ay İzmir’de düzenlenen bilimsel ve kültürel etkinlikler; İzmir’de bulunan müze ve arkeolojik alanlara yapılan gezi ve bilgilendirmeler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, faaliyet ve işleyişin açıklanması. | ||
2 | Üniversite kavramı ve anlayışı. | ||
3 | Sağlık, Kültür ve spor daire başkanlığının faaliyetlerinin sunulması. | ||
4 | Öğrenci işleri hakkında bilgi verilmesi. Sanat ve Bilim Kulüpleri ile ilgili araştırılmaların sağlanması | ||
5 | Üniversitede bulunan müze, gözlemevi gibi merkezlerin belirlenip araştırılmasının sağlanması | ||
6 | İzmir’de düzenlenen bir bilim veya kültürel etkinliğe katılım | ||
7 | Ege üniversitesi Tabiat tarihi araştırma ve uygulama merkezi ve müzesinin ziyaretinin sağlanması | ||
8 | Ara değerlendirme | ||
9 | İzmir’de yabancı dil eğitimi veren yabancı kültür merkezleri üzerine değerlendirme ve araştırılmasının sağlanması | ||
10 | İzmir’de düzenlenen bir bilim veya kültürel etkinliğe katılım | ||
11 | kütüphanedeki olanakların hakkında bilgi verilmesi ve araştırılmasının sağlanması | ||
12 | Etkinlik gelişimleri takibi | ||
13 | Mayıs ayı etkinliklerinin paylaşılması ve soru cevap | ||
14 | Bağımlılık temalı sunum-1 | ||
15 | Bağımlılık temalı sunum-2 | ||
16 | Final Sınavı |
Yardımcı Kitaplar: J. Barzun – H. F. Graff (çev.: F. Dilber), Modern Araştırmacı, Tübitak Popüler Bilim Kitapları (Ankara 1993). Oğuz Atay, Bir Bilim Adamının Romanı. Mustafa İnan, İletişim Yayınları (İstanbul 1987). Mina Urgan, Bir Dinozorun Anıları, Yapı Kredi Yayınları (İstanbul 2010). Homeros (çev.: A. Erhat – A. Kadir), İlyada, Can Yayınları (İstanbul 1984). Homeros (çev.: A. Erhat – A. Kadir), Odysseia, Can Yayınları (İstanbul 1987).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 6 |