Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0715002422019 | MÖ 3. BİNYILDA ORTA ANADOLU | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, MÖ 3. binyıl boyunca Orta Anadolu ve komşusu bölgelerin geçirdiği değişim ve dönüşümler toplumsal, ekonomik, siyasi ve kültürel olarak tanıtmak ve tartışmaya açmaktır.
Doç. Dr. Çiler Çilingiroğlu
1 | Erken Tunç Çağının Doğu Akdeniz toplumları için öneminin anlaşılması. |
2 | Orta Anadolu'daki MÖ 3. binyıla ilişkin gelişmeleri karşılaştırmalı olarak inceleyebilmek. |
3 | Maden yatakları, madenlerin işlenişi, metalurji ve objelerin süslenmesi gibi süreçlerin ve metal alanında uzmanlaşmanın anlaşılması. |
4 | Orta Anadolu'nun kendine özgü ve diğer bölgelerden ayrılan kültürel özelliklerinin özümsenmesi. |
5 | Farklı ticaret ve değiş-tokuş mekanizmalarının anlaşılması ve arkeolojik bulguların yorumlanması. |
6 | Güncel, modern ve bilimsel etiğe uygun araştırmaların arkeoloji bilimi için öneminin kavranması. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
MÖ 3. binyıl boyunca Orta Anadolu ve komşusu bölgelerin geçirdiği değişim ve dönüşümler toplumsal, ekonomik, siyasi ve kültürel olarak incelenecektir. Mezopotamya, Batı Anadolu, Trakya ve Doğu Anadolu'nun Erken Tunç Çağı genel özellikleriyle tanıtıldıktan sonra, Orta Anadolu'nun 3. binyıl boyunca sahip olduğu kültürel ve toplumsal yapılar arkeolojik verilerin ve araştırmaların ışığında incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders konularına giriş, syllabus üzerinden dersin içeriğinin tanıtımı. | ||
2 | Erken Tunç Çağı nedir? Doğu Akdeniz'de MÖ 3. binyılda toplumsal, ekonomik ve teknolojik geişmeler. | ||
3 | Anadolu'nun farklı bölgelerinde MÖ 3. binyıl ve anahtar yerleşmelere bakış: Troia, Liman Tepe, Seyitömer, Küllüoba, Sos Höyük, Titriş Höyük | ||
4 | Türkiye arkeolojisi ve Orta Anadolu kazıları arasındaki tarihsel bağ. Türk Tarih Tezi, Güneş-Dil Teorisi. | ||
5 | Metalurji nedir? Derekutuğun madenci yerleşmesi ve maden ocağı. | ||
6 | Alacahöyük (Çorum) kazıları, buluntuları ve önemi. | ||
7 | Eskiyapar (Çorum) ETÇ yerleşmesi ve önemli buluntuları. Eskiyapar hazine buluntularının Troia ve Poliochni ile karşılaştırmalar. | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Resuloğlu ETÇ yerleşmesi, tarihlendirme ve karşılaştırmalar. | ||
10 | Resuloğlu mezarlık alanı | ||
11 | Tokat ve Amasya ETÇ yerleşmelerine bakış: Horoztepe, Mahmatlar, Kayapınar. | ||
12 | Ankara çevresi ETÇ yerleşmelerine bakış: Ahlatlıbel, Koçumbeli, Etiyokuşu, Hasanoğlan. | ||
13 | Kültepe (Kayseri) ETÇ tabakaları bulguları | ||
14 | ETÇ'nin sonu ve "çöküş" üzerine kuramsal yaklaşımlar ve görüşler. |
H.Z. Koşay Alacahöyük Hafriyatı. TTK Yayınları. H.Z. Koşay Ahlatlıbel Hafriyatı. Türk Arkeologya, Etnografya Dergisi. H. Koşay- M. Akok Amasya Mahmatlar Köyü Definesi. Belleten XIV. T. Özgüç ve M. Akok Horoztepe Eserleri. Belleten XXI. T. Özgüç - R. Temizer The Eskiyapar Treasure. Nimet Özgüç'e Armağan. 1993. Ü. Yalçın - Ö. İpek 2011 Derekutuğun Tarihöncesi Maden Galerileri. Çorum Kazı ve Araştırmalar Sempozyumu. 65-78.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Tartışma | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 6 |