GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0715003252019 ARKEOLOJİ VE FOTOĞRAFÇILIK Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin temel amacı öğrencilerin fotoğrafçılık materyalleri ve işlemleri, fotoğraf optiği ve kimyasalı, estetik ve fotoğrafik kompozisyon konularında bilgilenmesini sağlamaktır.


Prof.Dr.Zuhal Özel Sağlamtimur


1 Arkeolojik kazı çalışmalarında elde edilen verilerin belgelenmesi
2 Fotoğraf çekerken gerekli olan teknik ekipmanı kullanma yeteneğini geliştirme.
3 Fotoğraf çekerken gerekli olan teknik ve estetik beceriyi kazanma.
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fotoğrafçılık teknolojisi ve ekipmanları. Fotoğrafik estetiğin geliştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fotoğrafçılığa giriş
2 Fotoğraf makinesinin yapısı ve türleri.
3 Fotoğraf Makineleri
4 Objektif türleri.
5 Diyafram
6 Enstantane
7 Film türleri
8 Ara sınav
9 Alan derinliği
10 Hareketli konu çekimi
11 Film hızı ve ISO
12 Pozlama ve Işık ölçüm sistemleri
13 Piksel ve çözünürlük
14 Beyaz ayarı
15 Fotoğrafta kompozisyon kuralları
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: - Yardımcı Kaynaklar: Aydemir Gökgöz, Bütün Yönleriyle Fotoğrafçılık Siyah/Beyaz-Renkli, İstanbul, İnkilap ve Aka Kitapevleri, 1982. Faruk Akbaş, Dijital Dünyada Fotoğraf, İstanbul, Say Yayınları, 2010. Levend Kılıç, Fotoğrafa Başlarken, Ankara, Dost Yayınları, 2002. Michael Freeman, Fotoğraf Okulu Kompozisyon, Çev: Bala Toprak, İstanbul, İnkilap Kitabevi, 2012. Michael Langford, Yaratıcı Fotoğrafçılık, Türkçesi: Ali Fazıl Durmuşoğulları, İstanbul, İnkılâp Yayınları, 1998. Sabit Kalfagil, Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İstanbul, Fotoğraf Yayınları, 1981. John Hedgecoe, Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1995. Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınları, 1993. John Berger, O Ana Adanmış, Türkçesi: Yurdanur Salman-Müge Gürsoy, İstanbul, Metis Yayınları, 1986. John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul, Metis Yayınları, 1993. Roland Barthes, Camera Lucida, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınları, 1992.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 15 15
Uygulama/Pratik 5 2 10
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 14 3 42
Performans 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek