GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0715004582022 MÖ 1. BİNYILDA İRAN Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Demir Çağında İran’daki siyasal ve kültürel gelişmeleri ana hatlarıyla incelemektir.


Prof. Dr. Atilla Batmaz


1 1. İran'ın coğrafi sınırlarını, özelliklerini, iklim özelliklerini Yakındoğu arkeolojisinin insanlık tarihi açısından önemini anlayabilme.
2 2. Kültür bölgelerini öğrenme.
3 3. Her kültür bölgesindeki anahtar yerleşmeleri anlayabilme.
4 4. Dönemsel kültür özelliklerini kavrayabilme.

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


İran’ın Demir Çağlarına ilişkin bilgiler ve görseller konulara göre öğrencilere aktarılır. Temel kültür bölgeleri, yerleşimler ve buluntuları irdelenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Coğrafi Sınırları, iklimsel özellikleri, kültür bölgeleri
3 Terminoloji ve Kronoloji
4 M.Ö. 3. ve 2. Binyılda İran’da görülen kültürler
5 İran’a Demir Çağı Göçleri Gri seramiğin İran’a gelişi
6 Kuzey ve Kuzeybatı İran: Marlik ve Hasanlu yerleşmeleri
7 Ara sınav için bireysel ve grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Demir Çağı’nda Luristan Bölgesi
10 Demir Çağı’nda Elbruz Bölgesi
11 Demir Çağın’da Güneydoğu İran
12 Iran'da Urartu Varlığı
13 Medler ve Persler
14 Final Sınavı için bireysel ve grup çalışması
15 Final Sınavı

- D.T.Pott (Ed.), The Oxford Handbook of Ancient Iran, Oxford, 2013. -T. Daryaee (Ed.), The Oxford Handbook of Iranian History, Oxford, 2012. Postgate, J.N. (1992) Early Mesopotamia: Society and Economy at the Dawn of History, Routledge, London. L. D. Levine, “The Iron Age”, The Archaeology of Western Iran. Settlement and Society From Prehistory to the Islamic Conquest, (ed. F. Hole), London, 1987: 229-250. E. Poroda, The Art of Ancient Iran, New York, 1962. T. C. Young, “A Comparative Ceramic Chronology for Western Iran, 1500-1000 BC”, Iran III, 1965: 53-85. T. C. Young, Jr., “The Iranian Migration into the Zagros”, Iran V, 1967: 11-34. M. Azarnoush- B. Helwing, “Recent Archaeological Research in Iran- Prehistory to Iron Age”, Arcäologische Mitteilungen aus Iran and Turan 37, 2005: 189-246. C. Burney, “Contact and Conflict in North-western Iran”, Iranica Antiqva XXIX. Festschrift K. Schippmann I, Gent, 1994: 47-62. C. Burney, “Urartu and Iran: Some Problems and Answers”, Anatolian Iron Ages 3, (ed. A. Çilingiroğlu- D. H. French), Ankara, 1994: 31-35.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 4 10 40
Bireysel Çalışma 2 8 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 8 4 32
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek