GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
721002432016 TRANSLATORISCHE BASISKOMPETENZ (T-D) I Ders 2 3 4,00

Lisans


Almanca


Bu dersin amacı, öğrencinin çeviri etkinliğine duyarlılık kazanması, çeviri sürecine bilinçli ve bilişsel yaklaşmasının sağlanmasıdır. Bu bağlamda öğrenciye, Türkçe’den Almanca’ya yapılacak bir çevirinin iki ayrı kültür arasında zihinsel ve entelektüel bir etkinlik olduğu bilinci kazandırarak, erek kültür ortamı bağlamında bir amaç doğrultusunda çeviri yapabilecek temel bilgi kazandırılmasıdır.


Doç. Dr. Nilgin TANIŞ POLAT


1 Türkçe’den Almanca’ya yazılı bir metni çevirebilme
2 Çevirmenin öneminin ve rolünün vurgulanması
3 Kültür farklılığının çeviride göz önünde bulundurulması

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dil ve kültür duyarlılığını geliştirecek farklı türlere ait metinler: reklamlar, kısa öyküler, gazete ilanları, teknik ve bilimsel metinler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımı
2 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
3 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
4 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
5 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
6 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
7 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
8 Vize
9 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
10 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
11 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
12 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
13 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
14 Türkçeden Almancaya çeviri alıştırmaları.
15 Final

Özgün ders malzemesi derste verilecektir. Tahir Gürçağlar, Şehnaz (2016): Çevirinin ABC'si. İstanbul. İnce, Ülker/ Dizdar, Dilek (2017): Çeviri Atölyesi Çeviride Tuzaklar. İstanbul. Kadric, Mira/ Kaindl, Klaus (2016): Berufsziel Übersetzen und Dolmetschen. Tübingen Nord, Christiane (2010): Fertigkeit Übersetzen. Berlin. Nord, Christiane (2014): Hürden-Sprünge. Ein Plädoyer für mehr Mut beim Übersetzen. Berlin.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 5 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 107

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 3 3 3 5 5 4 5 5 4 5 5 1 5
ÖÇ 2 1 5 5 5 1 2 5 4 1 2 5 5 1 5
ÖÇ 3 5 2 2 5 5 5 4 5 5 4 1 5 5 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek