| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 717002262019 | ITALIAN II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Diğer
Italyanca'ya giris: gramer, kelime haznesi, dilin yapisi.
| 1 | Dilbilimsel yapıyı anlayabilme |
| 2 | Temel gramer yapısını anlayabilme |
| 3 | Kelime haznesi oluşturabilme |
| 4 | Basit yazılı metinleri ve sözlü diyalogları anlayabilme |
| 5 | Basit yazılı mesajlar ve sözlü diyaloglar oluşturabilme |
| 6 | Temel gramer kuralları bilgisine sahip olabilme |
| 7 | Bilgi alışverişinde pratik beceri gösterebilme |
| 8 | İtalyanca’yı sınırlı yapısal, gramatik ve kelime bilgisiyle temel amaçlar için kullanabilme becerisi kazanma |
Yok
Yok
Italyanca'ya giriş: cümle yapısı, isim ve sıfatlarda eril-dişil, tekil-çoğul olma hali, artikeller, yardımcı fiiller, 'olmak' ve 'sahip olmak' fiilleri, düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri, bazı çok genel düzensiz fiiller, iyelik sıfatları ve zamirleri; zaman, yer ve miktar ifadeleri, edatlar, geçmiş zaman, kendini tanıtma, selamlaşma, 'ev', 'restoran', 'yemek', alışveriş, yön sorma, telefon konuşmaları, zaman ve yer ifadeleri, haftanın günleri, aylar, saatler, rakamlar, 'tatil', 'iş', vs...
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Tümce yapılarına ve selamlaşma’ya giriş İtalyanca tümce kurma kuralları | ||
| 2 | Dişil ve eril isimler, sıfatlar ve kendini tanıtma Cinsiyet kuralları | ||
| 3 | Belirtme artikelleri ve yer, zaman, miktar zarfları Dişil, eril, çoğul, tekil ve düzensizler | ||
| 4 | Olmak ve sahip olmak fiilleri – basit bilgiler verme Yardımcı fiiller | ||
| 5 | Düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri Birinci, ikinci, ücüncü şahıs çekimleri | ||
| 6 | Sık kullanılan düzensiz fiiller: Gelmek, gitmek, gereklilik ve zorunluluk fiilleri, vs... | ||
| 7 | Belirtme sıfatları ve zamirleri Bu – şu | ||
| 8 | Vize sınavı | ||
| 9 | İyelik sıfatları ve zamirleri – aileniz ve kendiniz hakkında konuşmalar | ||
| 10 | Geçmiş zaman – geçmişteki olaylarla ilgili konuşma | ||
| 11 | Okuma becerileri – yazılı bir metni anlamak için gereken temel ögeler Şimdiki zaman ve geçmiş zamanda basit öyküler | ||
| 12 | Zarflar, edatlar; zaman, yer ve miktar ifadeleri Basit yazılı metinler oluşturma | ||
| 13 | Temel yazma becerileri, cümle yapısı Dikte, durumsal diyaloglar yazma | ||
| 14 | Geçmiş zaman Geçmiş zaman ve geçmiş zamanda süreklilik kalıplarının kullanılışı | ||
| 15 | Geçmiş zaman ve geçmiş zamanda süreklilik ifadeleri Metin okuma, geçmiş olaylarla ilgili konuşma | ||
| 16 | Final sınavı |
1. ’Italian One’ – set of fotocopies from various text books. 2. ‘Easy Italian’ - set of fotocopies from various reading books for beginners
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ev Ödevi | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Tartışma | 14 | 3 | 42 |
| Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Performans | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 140 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 0 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 5 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 6 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 7 |