Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
717002152019 | WESTERN HISTORY I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilere Batı tarihini şekillendiren ana temaları anlamalarına ve tarihi olayları "Batılı" yapan unsurları analiz etmelerine yardımcı olmaktır.
Öğr. Gör. Dr. Eren ALKAN
1 | Antik medeniyetlerin tarihini anlayabilme |
2 | Orta Çağ medeniyetlerinin tarihini anlayabilme |
3 | Batı medeniyetlerindeki tarihsel dönemeçlerin önemini analiz edebilme |
4 | "Batılı" olanı "Batılı olmayanla" karşılaştırabilme |
Birinci Öğretim
VERİLEN DERSLERİN EĞİTİM BİLİMSEL TEMELLERİ -- 2020-2021 - Giriş -- Kurumda verdiğim derslerin yapılandırılmasında ortak art alan aşağıda detaylandırıldığı gibidir. Derslerin amaçları, hedefleri, içeriği, öğretim yöntem ve metotları ve değerlendirme süreçleri ile program iyileştirme sürecinde spesifik haritayı ilgili bölümün program amaç ve çıktıları oluştururken, tüm derslerimde genel harita aşağıdaki temellere uygun şekilde oluşturulur. Derslerin Yapısını Oluşturan Felsefi Temeller Hedeflerin açıklığa kavuşmasında, aday hedeflere yenilerini eklemede, hedeflerin iç ve dış tutarlılığında, hedeflerin önem sırasına konmasında önemli bir işlevi olan felsefi art alan, bir öğretim elemanı olarak benim de tüm derslerimi şekillendiren ve onlara yön veren temel öğelerdendir. Verdiğim dersler, eğitimde hala yaygın bir şekilde kullanılan ve temelleri realizm ve idealizme dayanan geleneksel modellerden daimici ve esasici eğitim felsefelerinden uzaktır. Bu bağlamda, ders izlencelerim, pragmatist felsefi temeli odağında ilerlemeci eğitim felsefesi ile kurgulanır. Bu kapsamda, tüm derslerimin - öğretimsel hedefi, demokratik ve sosyal yaşamı odağa almaktır; - bilgi tarifi, büyümeye ve gelişmeye yol açan bilgi, yaparak yaşayarak öğrenme süreci, etkin ve ilgi çekici öğrenmeye odaklanma şeklindedir; - eğitimci rolü tanımı, eğitimci problem çözmede rehberdir; - ders programının odağı, öğrenen ilgilerine dayalı olma, kimi problemlerin çözümüne yönelik uygulamalar içerme, disiplinler arası konu, etkinlik ve projelerdir; - ders programının eğilimi, güncel konularla ilgili ders programı, eğitimde eşitlik, kültürel çoğulculuk, araştırma-geliştirme, kalite ve uluslararasılaşmadır. Bu noktada ders programı yeniden kurmacılık eğitim felsefesinden (Ornstein, Hunkins) de yararlanarak eklektik bir yapı kazanır. Tüm bu felsefi art alan paralelinde kurumun misyonu, vizyonu ve stratejik hedefleri ile de paralellik sağlanmıştır. Ders izlencesinin varlık nedeni, ders programında hangi konuların değerli olduğu, öğrenenlerin nasıl, hangi yöntem ve tekniklerle öğrendiği gibi sorulara kurumsal eğitim felsefemiz ışığında yanıt alınmakta ve ders programları güncellenmektedir. Buna göre Ege Üniversitesi’nin misyonu, “eğitim ve araştırma alanında bölgesel, ulusal ve evrensel gereksinimleri karşılayan; mesleki ve kültürel olarak donanımlı, değişime açık, bilimsel düşünceyi yaşam biçimi olarak benimsemiş bireyler yetiştiren; elde ettiği bilgi birikimini toplumun yararına sunan ve temel değerlerine bağlı bir üniversite olmak”tır. Ege Üniversitesi’nin vizyonu ise ”bilim ve teknolojide öncü, ulusal ve uluslararası alandaki paydaşları ile güçlü bir iş birliği ve iletişim ağı bulunan, yeşil, sürdürülebilir, erişilebilir ve yaşanabilir bir kampüse sahip, bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel yaşamına katkıda bulunan ve finansal yapısı güçlü bir üniversite olmaktır.” Ege Üniversitesi’nin temel değerleri, “bilimsel, araştırmacı, yenilikçi, paylaşımcı, katılımcı, güvenilir, iletişime açık, çevreci, değerlere saygılı, lider” Ege Üniversitesi’nin Stratejik Hedefleri doğrultusunda hazırlanan amaç ve hedeflerinden ders programlarına uyarlananlar ise şu şekilde sıralanabilir: “AMAÇ 1: Ege Üniversitesi’nin araştırma ortamını geliştirerek bölge, ülke ve dünya ekonomisine katkı sağlamak. Hedef 1.1: Ulusal ve uluslararası alanda yapılan bilimsel yayınların niteliğinin ve niceliğinin artırılması. Hedef 1.3: Araştırma faaliyetleri ile yürütülen yıllık ulusal fon destekli proje sayısının en az %15 artırılması. AMAÇ 2: Eğitim faaliyetlerini ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürmek. Hedef 2.1: Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi ve niceliğinin artırılması. Hedef 2.2: Eğitimi destekleyen hizmetlerin niteliğinin geliştirilmesi ve sürdürülmesi. AMAÇ 3: Uluslararası yükseköğretim alanında Ege Üniversitesi’nin çekim merkezi haline gelmesini sağlamak. Hedef 3.2: Uluslararası görünürlüğü desteklemek için akademik personelin yurt dışındaki uluslararası etkinliklere katılım sayısının en az %10 artırılması. Hedef 3.3: Yabancı dilde eğitim veren lisans ve lisansüstü program sayısının %30 artırılması. AMAÇ 5: Eğitim ve araştırma çıktılarının topluma katkıya dönüşmesini sağlamak. Hedef 5.2: Topluma katkı alanında paydaşlarla ilişkilere yönelik faaliyetlerin niteliğinin ve niceliğinin geliştirilmesi.” T.C. Cumhurbaşkanlığı Kalkınma Planı 2019-2023, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi, YÖK akreditasyon kriterleri ile de uyumlandırılan ders programları, yukarıda belirtilen amaç ve hedeflerle de paralel bir şekilde hazırlanmıştır. Ayrıca, ders programları Ege Üniversitesi tarafından hazırlanan altı politika metni ile de uyumludur (Araştırma-Geliştirme, Kalite, Uluslararasılaşma, Eğitim-Öğretim, Toplumsal Katkı, Yönetim Sistemi). Derslerin Yapısını Oluşturan Psikolojik Temeller Hedeflerin oluşturulabilmesi, ulaşılabilir olması ile bedensel ve zihinsel gelişim özelliklerine uygun olup olmadığı ders izlencelerinin psikolojik temelleriyle doğrudan ilintilidir. Her öğretme yönteminin dayandığı belirli bir öğrenme kuramı olmalıdır. Ders programlarının özellikle öğrenme-öğretme süreçlerinin Skinner’in edimsel koşullanma ve programlı öğrenme davranışçı (uyaran-tepki) kuramlarına dayanarak hazırlandığı söylenebilir. Bu kuram ışığında pekiştirme ilkeleri (küçük adımlar, etkin katılım, başarı, anında düzeltme, kademeli ilerleme, bireysel hız) kilit öneme sahiptir. Davranışçı kuramların dışında bilişsel alan kuramları da ders izlencelerinin şekillenmesinde önemli rol oynar. Piaget’nin önceki öğrenmelerin sonrakilere temel oluşturduğu fikrinden hareketle yıl için etkinlikleri soyut işlemler dönemine uygun olacak şekilde tasarlanır. Derslerin hedef ve içeriklerine uygun materyal seçimleri ise Ralph Tyler modeline göre süreklilik ilkesi, sıralama ilkesi, bütünleştirme ilkesi bağlamlarında yapılır. Böylece Bruner’in sarmal eğitim programı diye tanımladığı ve öğrenmenin üç aşaması olan kazanım, dönüştürme ve değerlendirme aşamalarına geçiş daha kolaylaşmış olur. Gagne’nın öğrenme kümelerinden problem çözme ise ders geliştirme çalışmalarında yakın plan uygulamalarından biridir. Bilişsel alan kuramları bağlamında tüm derslerde; dikkat çekme, öğrenene hedefler hakkında bilgi verme, ön bilgiyi hatırlatma, uyarıcı materyali sunma, öğrenene rehberlik etme, davranışı ortaya çıkarma, dönüt-düzeltme verme ve kalıcılığı ve transferi sağlama aşamaları mevcuttur. Her ne kadar tam anlamıyla hümanistik psikolojiyi temellerine almasa da öğrenen merkezli, üretici düşünme uygulamaları, tekrar ve transfere odaklanması, ders izlencelerinin hümanistik psikolojiden de yararlandığını göstermektedir. Beceri odaklı eğitim programı Gestalt kuramının bu noktada temele alınan unsurlardan biri olduğunu göstermektedir. Son olarak, Maslow’un Aşamalılık İlkesi olarak adlandırdığı kuramını da dikkate alan ders izlence geliştirme çalışmaları özellikle fiziksel ve güvenlikle ilgili geliştirilmesi gereken ve doğrudan kurumu ilgilendiren konularda öğrenenlerden sürekli geribildirim alarak bunları gidermeye ya da iyileştirmeye çalışır. Aidiyet, saygı ve kendini gerçekleştirme aşamalarındaki geçişleri kolaylaştırmak adına eğitim programının içeriğinde çeşitli düzenlemeler yapılır ve öğrenenler çeşitli formlar ve görüşmeler yoluyla takip edilir. Derslerin Yapısını Oluştururken Dikkate Alınan Sosyolojik ve Ekonomik Etkenler Kurumumuzun ders programı geliştirme çalışmaları toplumla okul arasındaki ilişkileri dikkate almaya çalışır. Hem öğrenenlerin hem de toplumun beklentileri, ders izlencelerinin hedefleri ve içeriğine programın genel amacı ve çıktıları bağlamında dahil edilmeye gayret edilir. Kültürel değerlerin aktarımı çeşitli etkinlik ve ödevler yoluyla sağlamaya çalışılır. Sınıflarda, ders programının uygulanması çağa ayak uyduracak şekilde dijital ve teknolojik alt yapıya sahip çoklu öğrenme ortamlarında gerçekleşir. Projeksiyon, akıllı tahta, dijital öğrenme araçları, Bulut hesabı, sosyal medya gibi çağın getirdiği değişimlere, özellikle “dijital yerliler” gerçeğini odağına alarak, ayak uydurulur. Bu noktada 21. yüzyıl becerileri ekseninde (eleştirel düşünme, sunum yapma, girişimcilik, kariyer becerileri, öğrenmeyi öğrenme becerileri vb.) geleceğin dünyasına öğreneni hazırlamaya çalışan bir ders izlencesi geliştirme dinamiği benimsenmiştir denilebilir. Tüm bunlar yapılırken kurumun ekonomisi (bütçesi), kuruma devlet ve Rektörlük tarafından ayrılan ödenekler ve diğer ekonomik kısıtlar göz önünde bulundurulmaya çalışılır. Ders İzlencelerinin Tasarımında Kullanılan Yaklaşımlar Ege Üniversitesi’nin misyon, vizyon ve değerleri kapsamında ders izlencelerinin öğrenen merkezli tasarımlarda kullanılan yaklaşımlardan yararlandığı söylenebilir. Kurumun mevcut yapısı, eğitimin hedefleri ve amaçları, öğrenen sayısı ve fiziksel imkanlar dolayısıyla sorun merkezli tasarım yaklaşımları ile öğrenen merkezli tasarım yaklaşımlarından olan yaşantı merkezli tasarım, romantik tasarım ve hümanistik tasarım yaklaşımları izlencelerinde kullanılmamaktadır. Felsefi temellerin daha çok ilerlemeciliğe dayandığı programda genel olarak tasarım çalışmalarının öğrenen merkezli tasarım yaklaşımına göre yapıldığı ancak zaman zaman konu merkezli program tasarımlarından süreç tasarımı yaklaşımından da yararlanıldığı söylenebilir. Bu bağlamda öğrenenlerin hedeflerin edinimi sürecine daha aktif bir şekilde girdiği söylenebilir. Ders İzlencelerinin Tasarımında Kullanılan Modeller Ders izlencelerinin tasarım ve geliştirme çalışmalarında daha çok Rasyonel Planlama Modeli (Taba&Tyler) tercih edilmektedir. İhtiyaçların belirlenmesi, genel amaçların belirlenmesi, içeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi, öğrenme yaşantılarının belirlenmesi ve düzenlenmesi, değerlendirmenin yapılması, işlerin formüle edilmesi sırasıyla tasarım tamamlanmaya çalışılır. Ayrıca tasarım çalışmalarının detaylandırılmasında DEPGEM Modeli’nden (Demirel) de yararlanılmıştır. Buna göre: Planlama aşamasında Ders öğretim elemanı tarafından kapsamlı bir araştırma ve doküman analizi yapılmıştır. Programın dayandığı felsefi ve psikolojik temeller böylece belirlenmiştir. Program tasarımı yaklaşım ve modelleri belirlenerek bir çalışma takvimi oluşturulmuş ve ihtiyaçların saptanması, analizinin yapılması ve değerlendirilmesi çalışmaları yapılmıştır. Hazırlama-Geliştirme aşamasında Ders öğretim elemanı tarafından hedefler belirlenmiş, içerik oluşturulmuş, öğrenme-öğretme yaşantıları için örnekler hazırlanmıştır. Tüm bu süreçlerden sonra sınama durumları belirlenmiştir. Deneme ve Değerlendirme aşamasında Uygulama yapılmış, uygulama değerlendirilmiş ve düzeltiler yapılmıştır. Uygulama aşamasında sonraki yıllarda uygulamaya devam edilmiştir. Sürdürülebilme aşamasında ise sonuçlar her yılsonunda değerlendirilir, dönütler paydaşlardan alınır ve izlencelere süreklilik kazandırılması için çalışmalar yürütülür. Ders İzlencelerinin Planlanması İzlencelerin, karar grubunu ilgili bölüm başkanlıkları oluşturur. İlgili ana bilim dalı başkanlıkları ve öğretim elemanı, izlencelerin geliştirme ve genel koordinasyonundan sorumludur. Ders Koordinasyon Sorumluları: Her seviye ve dersle ilgili geribildirimlerin alınması konusunda öğretim elemanı sorumludur. Program Danışma Komisyonu: Sınıf temsilcileri, program koordinatörleri ve bölüm başkanları bu komisyonları oluşturur. Değerlendirme araçları ise öğretim elemanı ve ilgili Rektörlük birimlerince hazırlanır. Çalışma planı için İşlem-Zaman Çizelgeleri (Gantt Chart) ya da Akış Şemaları her yıl hareket planı çerçevesinde oluşturulur. Ders İzlencesi Geliştirme Sisteminde Kullanılan Yeni Yönelimler Ders izlencesi geliştirme çalışmalarında mevcut imkanlar ve kapasite dahilinde 21. yüzyılda giderek eğitimde önemi artan yaklaşımlar da ders izlencelerinin içerisine kimi açılarıyla dahil edilmektedir. Ancak belirli bir yönelim esas alınmaz. Gelişimin ihtiyaca ve hedefe yönelik kısımlarında bu yönelimlerden yararlanılır. Yararlanılan ve özellikle içerik oluşturma ve eğitim durumlarında kullanılan belli başlı yönelimler şunlardır: çoklu zeka kuramı; iş birliğine dayalı öğrenme, yaratıcı düşünce, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünce, yapılandırmacılık, proje tabanlı öğrenme, kuantum öğrenme. Bu yönelimlerin hepsi öğreneni odağına alan çalışmaları gerekli kılmaktadır. DR. EREN ALKAN
Dersin Gereklilikleri Derslerin en az %70’ine katılım zorunludur. Ogrenciler, devam durumlarını EBYS (Ege Universitesi Bilgi Yonetim Sistemi) uzerinden kendileri takip etmelidir. Lutfen kac hafta devamsızlık hakkınız kaldıgıyla ilgili ogretim elemanına danısmayınız. Devam sartını saglamayan ogrenciler final sınavına giremezler ve notları sisteme FF olarak girilir. Devam cizelgeleri 10 yıl sureyle ogretim elemanı tarafından saklanır. Rektorluk ya da yonetim kurulunca gorevlendirilen ogrenciler, gorevli oldukları gunlerde devamsız sayılmazlar; gorevli oldukları gunlerde sınavları oldugunda, bu sınavların telafisini alırlar. Cakısan dersler icın oncelikle basarısız olunan derslerin alınması gerekir. Ogrenciler ayrıca sınıf icinde ve sınıf dışı verilen etkinlik ve gorevleri yapmaktan sorumludur. Metodoloji Her ders, batı tarihinin belirli bir alanını incelemek uzere yapılandırılmıştır. Ogrencilerin, derse aktif katılımları, akran ve grup calışmalarında etkin olmaları beklenir. Ogrenciler ayrıca, EGEDERS yoluyla paylasılan “Esitlik Politikası ve Davranıs Etigi”, “Sosyal Medya Icerik Politikası” ve “Eren Alkan Altın Sınıf Kuralları” duzenlemelerinden sorumludur. Dersler ogrenci odaklı aktif ogrenme yaklasımı ile kurgulanmıştır. Temel ogretim teknikleri icinde anlatım, akran ve grup calışmaları, sunum ve tartısmalar sayılabilir. Olcme ve Degerlendirme Genel Kurallar • Ders, dogrudan degerlendirme sistemi (DDS) ile degerlendirilir. Buna gore, dersten aldığınız notlarınızın ortalaması Ham Basarı Puanınızı (HBP) oluşturur. HBP = Vize notu x %40 + Final notu x %60 Aldıgınız HBP’de, AKTS’nin (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) bir onemi yoktur. Ancak, Agırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) (tum derslerden aldıgınız notların ortalaması) hesaplanırken, dersin AKTS’si cok onemlidir. Cunku, AGNO’nuz = harf notunuz (HBP sonucu dersten aldıgınız not) x dersin AKTS’sinin tum derslerinizle hesaplanması ve bunun da toplam AKTS’ye bolunmesi sonucu bulunur. Ornegin, A’nın Vize notu: 76, Final notu: 85 ise, A’nın HBP= 30,4 + 51 = 81,4 = 81’dir. (Harf notu: BA, 3,50). Eger dersin AKTS’si 5 kredi ise AGNO’ya bu dersin performansı 3,50 x 5 = 17, 5 olarak katılır. (Tum dersler boyle hesaplandıktan sonra, cıkan sonuc toplam AKTS’ye bolunerek AGNO ortaya cıkar.) • Vize sınavları, 3 hafta icinde ilan edilir. • Bir gunde en fazla 2 sınav alınabilir. • Final sınavından en az 45 alınması gerekir. Ornegin, vize notunuz 100, final notunuz 44 ise gecme notunuz DC’dir. • Final sınavından sonra 5 gun icinde notlar sisteme girilir. • Final sınavının mazeret sınavı yoktur. • Final sınavına girebilmek icin derslerin %70’ine devam etme zorunlulugu vardır. Aksi takdirde ogrenci final sınavına alınmaz. Girse dahi sınavı gecersizdir. • Vize ve Butunleme sınavlarının mazereti/telafisi ancak fakulte yonetim kurulu kararı ile alınabilir. • Butunleme sınavına; dersten kalan, sınava gir(e)meyen, notunu yukseltmek isteyen, vs. herkes girebilir. Ancak, final sınavından daha yuksek alınmış olsa dahi butunlemeden alınan not gecerlidir. • Tek ders sınavları donem sonunda yapılır. • HBP’ye itirazlar, 3 gun icinde yapılmalıdır. • Maddi hata duzeltileri, 5 gun icinde Ogrenci Isleri Daire Baskanlıgına ilgili sekreterlik tarafından bildirilir. • Olaganustu durumlarda (raporlu hastalık, vefat, refakat, vs.) telafi sınavları kararını fakulte yonetim kurulu verir. Bu gibi durumlarda, hocanıza degil sekreterlige başvurunuz. • Sınav kagıtları, 2 yıl sureyle saklı tutulur ve sonuclar, fakulte ogrenci islerine ders ogretim elemanı tarafından teslim edilir. • Rektorluk ya da fakultece gorevlendirilmis ogrenciler, gorevli oldukları gunlerle sınavın cakısması durumunda mazeret/telafi sınavı alırlar. • Eger kaldıgınız ders secmeli ise bir sonraki yıl farklı bir ders alabilirsiniz. • Devamsızlıktan kalanların, bir sonraki yıl devam zorunlulugu vardır. • Başarısızlıktan kalanların, bir sonraki yıl devam zorunlulugu yoktur. BONUS: YouTube kanalımda Nasıl Calısmalıyım videolarına yapacagınız yorumlarla sınavlarınız icin bonus puan toplayabilirsiniz. https://www.youtube.com/channel/UCAhLJhJzDKa8lQ7Y4LK9ACg Fikirleriniz, Onerileriniz ve Degerlendirmeleriniz Her turlu yapıcı fikir, yorum, oneri, soru ve sorunlarınız icin ofis saatleri icinde ogretim elemanınıza danısabilirsiniz. Notunuzu, ders performansınız dısında, herhangi bir etken etkileyemez. Donem sonunda ise dersle ilgili genel gorusleriniz ayrıca yazılı olarak talep edilecektir. Daha onceden belirlenmis bir kanaat notu tum ogrenciler icin final notuna dahil edildiginden, hakkınız olmayan 1 puan dahi istemeyiniz ve bu konuyla ilgili (“not ortalaması”, “burs”, “mezuniyet”, vs.) iletisime gecmeyiniz. Bu konuda sorumluluk, ogrencinindir. Ozel Gereksinimli Oğrenciler Tum ogrencilerin, gecici ya da kalıcı fark etmez, ozel gereksinimine bakılmaksızın derslere ve materyallere esit erisimi sağlanır. Eğer herhangi bir ozel ogrenme gereksiniminiz varsa -ozellikle (ancak bununla sınırlı olmaksızın) “5378 Sayılı Engelliler Hakkında Kanun”da belirtilenler (gorme, duyma, tum fiziksel ve/veya psikolojik ihtiyaclar, hiperaktivite, disleksi, kaygı, dikkat eksikligi, depresyon, kronik hastalıklar, surekli tedavi, vs.)- lutfen ogretim elemanınıza durumunuzu belirtmekten tereddut etmeyin. Bunu, bizzat ya da “Engelsiz Ege Birimi” kanalıyla yapabilirsiniz. Dokumente edilmis ozel gereksinimli ogrenciler sınıfa erisim, sınav modifikasyonu, ozel test yonetimi, vs. ile ilgili gereklilikleri talep edebilir. Bu, yalnızca bizim bolumumuzun taahhudu degil: bu, sizin yasal hakkınız. Daha fazla bilgi icin lutfen fakulte/yuksekokul yonetimiyle irtibata gecin.
Batı Konsepti, Batı Tarihi Düşüncesinin Modern Öncesi Kökenleri, Erken Hristiyan Felsefesi, Erken Orta Çağ Felsefesi, 13. Yüzyılda Felsefe, Oxford Filozofları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon, EGEDERS kullanımı ve Actively Learn, TYY., program hedefleri ve DERS İZLENCESİ | ||
2 | Batılı nedir? Batılı olmayan nedir? Tarih ne demektir? Başka alternatifler? | ||
3 | Oryantasyon Quiz, Geçmişte ne oldu? Karanlık çağlar? Tarih öncesi dönemler: efsaneler, ritüeller, mitler ve mağara insanları | ||
4 | Batı tarihi düşüncesinin modern öncesi kökenleri (1) | ||
5 | Batı tarihi düşüncesinin modern öncesi kökenleri (2) | ||
6 | Batı tarihi düşüncesinin modern öncesi kökenleri (3) | ||
7 | Batı tarihi düşüncesinin modern öncesi kökenleri (4) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Batı tarihi düşüncesinin modern öncesi kökenleri (5) | ||
10 | Erken Hrıstiyan Felsefesi | ||
11 | Erken Orta Çağ Felsefesi | ||
12 | 13. Yüzyılda Felsefe | ||
13 | Oxford Felsefeleri | ||
14 | Genel tekrar | ||
15 | Final | ||
16 | Final Bütünleme | ||
17 | Bütünleme mazeret. (Bütünleme Mazeret sınavına girecek öğrencilerin, fakülte yönetim kurulu tarafından üst yazılarının bana ulaşması gerekmektedir.) | ||
18 | Tek Ders Sınavı |
Cohen, M. (2008). Philosophical tales. USA, Blackwell Publishing. Dickinson, H.T. Ed. (2002). A companion to Western historical thought. USA, Blackwell Publishers. Kenny, A. (1998). An illustrated brief history of Western philosophy. USA: Blackwell Publishing. Stearns P.N. (2003). Western civilization in world history. USA, Routledge. www.activelylearn.com Ekstra kaynaklar çevrim içi ya da kütüphanede bulunabilir. Daha fazla bilgi için lütfen ofis saatlerinde öğretim elemanınız ile görüşünüz.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 85 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 |