Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
801001042019 | FİLM KURAMLARI VE KAVRAMLARI | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Film üretim sürecinde ve film çözümlemelerinde kullanılan temel kavramların ve kuramların açıklanması.
Doç.Dr. Burcu Balcı
1 | Filmin anlatı yapısına ilişkin temel kavramları tanıyabilme. |
2 | Film üretim sürecine ilişkin temel kavramları film çözümlemesinde ve eleştirisinde kullanabilme. |
3 | Film türlerini ve yönetmenleri ayıran özellikleri film kuramlarına ilişkin temel kavramlar üzerinden tanıyabilme. |
4 | Film üretiminde anlam yaratma sürecini oluşturan unsurları kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Anlatı yapısı Sinemada mekan ve zaman Film ve gerçeklik ilişkisi Temsil Metafor Film ve ideoloji ilişkisi Auteur kavramı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi | ||
2 | Modern sinemanın evrimi ve tarihsel süreçte film kuramlarına genel bakış | ||
3 | Temsil ve gerçeklik | ||
4 | Temsil-gerçeklik ve ideoloji ilişkisi | ||
5 | Klasik anlatı yapısı | ||
6 | Dramatik yapı ve biçim | ||
7 | Film dili-biçim ve içerik | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Film dili-biçim ve içerik | ||
10 | Yabancılaştırma | ||
11 | Film türlerinin evrimi | ||
12 | Auteur kuramı | ||
13 | Temsiliyet sorunu | ||
14 | Popüler kültür ve bağımsız sinema | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final |
BORDWELL, David, Narration in the Fiction Film, 1985, Madison: University of Wisconsin Press. BERGER, John, Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, 1990, İstanbul: Metis Yayınları. LOTMAN, Yuriy M., Sinema Estetiğinin Sorunları: Filmin Semiotiğine Giriş, Çev: Oğuz Özügül, 1986, İstanbul: De Yayınevi. RYAN Michael/KELLNER, Douglas, Politik Kamera/Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası, çev. Elif Özsayar, 1997, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ORR John, Sinema ve Modernlik, çev. Ayşegül Bahçıvan, 1997, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları/Ark. OSKAY Ünsal, Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya, Bilim-Kurgu ve Korku Sineması, İstanbul: Der Yayınları. BONITZER Pascal, Kör Alan ve Dekadrajlar, çev. İzzet Yasar, 2006, İstanbul: Metis Yayınları BONITZER Pascal, Bakış ve Ses, çev. İzzet Yasar, 2007, İstanbul: Metis Yayınları BIRO Yvette, Sinemada Zaman Ritmik Tasarım; Türbülans ve Akış, çev. Anıl Ceren Altunkanat, 2011, İstanbul: Doruk Yayınları WOLLEN Peter, Sinemada Göstergeler ve Anlam, çev. Zafer Aracagök & Bülent Doğan, İstanbul: Metis Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |