Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
801002242020 | FİLM YAPIMI UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, film çekiminin görselleştirme, estetik yapılanma, çekim kurallarının belirlenmesi ile diyalog yerleştirmelerin, oyuncu yönetiminde yönetmenin görevlerinin, kamera kullanımının, kurgu detaylarının aktif olarak öğretilmesidir. Ders kapsamında film yapımı ve kısa film yapımında set tasarımı, sanat departmanının oluşumu ve görevleri ile uygulamaları, bütçe hazırlama, yapımcı-yönetmen ilişkisinin kurulması ve ekiplerin yapım öncesi ve yapım sırasında çalışma özelliklerinin açıklanması ve öğretilmesi, kısa film çektirilmesi gerçekleştirilir.
Prof. Dr. Lale Kabadayı
1 | Yaratıcılık becerisini aktif olarak kullanabilme. |
2 | Film çekimine yönelik görselleştirme bilgi ve becerisi kazanma. |
3 | Çekim öncesi kuramsal ve teknik bilgileri çekim sırasında uygulayabilme. |
4 | Teknik cihazları kullanarak, öğrenilen film yapım estetiğini uygulayabilme. |
Yok
Yok
Çekim öncesi ve çekim sırasında görselleştirme, estetik yapılanmanın kurulması, sanat yönetimi, karakter oluşturulması, oyuncu yönetiminde yönetmenin görevleri, set kurulumu, soğuk ve sıcak provalar, bütçe oluşumunun ve iş planının öğretilmesi, kurguda çeşitli uygulamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Film Yapımı Temel Kavramları’nın hatırlanmasına yönelik özet. | |||
2 | Karakter yapılanmasında dikkat edilmesi gereken konular, devamlılık biçiminin oluşturulmasında senaryo yapılanması ve içeriğin oluşturulması. | |||
3 | Görselleştirmede dikkat edilmesi gereken kurallar. | |||
4 | Kısa filmde senaryo yazarı, yapımcı, yönetmen, finans ve erişim özelliklerinin yapılanması, bütçe oluşturulması. | |||
5 | Oyuncu seçimi ve film öncesi oyuncu hazırlıklarının gerçekleştirilmesi. Yapım sırasında oyuncu yönetiminin gerçekleştirilmesinin örneklendirilmesi. | |||
6 | Estetik yapılanma. Film anlatısının kurulmasında diyalog, ses ve müzik kullanımının temel özellikleri. | |||
7 | Film çekiminden önce iş planı yapılmasının öğretilmesi. | |||
8 | Arasınav (Vize) | |||
9 | Film ekibinin görev dağılımı ve önemi. Film ekibinin yönetimi. | |||
10 | Sanat yönetimi, yapımcı, yönetmen ilişkisinin film yapım sürecindeki etkisi. Set kurulumu, soğuk provalar, sıcak provalar. | |||
11 | Çekim sürecinin ders içinde örneklendirilmesi. | |||
12 | Post-production sürecinin ders içinde örneklendirilmesi. Kurguda çeşitli denemeler. | |||
13 | Grupların çektiği kısa filmlerin sınıf ortamında izlenerek değerlendirilmesi. | |||
14 | Grupların çektiği kısa filmlerin sınıf ortamında izlenerek değerlendirilmesi. | |||
15 | Grupların çektiği kısa filmlerin sınıf ortamında izlenerek değerlendirilmesi. Genel değerlendirme. | |||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Büker, Seçil, Sinemada Anlam Yaratma, Ankara, İmge Kitabevi, 1991. Yardımcı Kaynaklar: 1) Eisenstein, Sergey M., Sinema Sanatı, çev. Nilgün Şarman, İstanbul, Payel Yayınevi, 1993. 2) Aslanyürek, Semir, Senaryo Kuramı, İstanbul, Pan Yayıncılık, 1998. 3) Hardy, Paul, Making a Film on a Micro-Budget, USA: Pocket Essentials, 2001.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 7 | 7 |
Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |