Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
801003042022 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi beraberinde getiren bu ders, öğrencilerin proje çalışmalarının hem üretim hem de tüketim aşamalarında eleştirel yaklaşımlarını arttırmayı amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. İbrahim Sertaç Kasaplar
1 | Ticari medya kültürüne maruz kalan bireyin ileti farkındalığı, zamanı sınırlaması ve seçim yapabilme yetisi |
2 | Medya kültürüne eleştirel çözümleme getirme |
3 | Medya iletilerini üretip tasarlayabilme yeteneği |
4 | Yeni iletişim teknolojileri üzerinden bilgiye erişme, çözümleme ve değerlendirme yetisi |
Birinci Öğretim
Yok
Medya metinlerini analiz edebilme, yorumlayabilme ve kendi medya içeriklerini üretebilmek için felsefe, psikoloji, sosyoloji, ekonomi, tarih ve politika alanlarında da okumalar yapılması tavsiye edilir.
Medya Okuryazarlığı dersinde incelenen olgu ve olaylar, ayrıca medya sürecinin ne şekilde işlediğini aktaran bilgiler doğrultusunda öğrenci, yazılı basın, televizyon, radyo, multi-medya araçları vb. gibi medya araçlarını farklı amaçlar için kullanabilir ve aynı zamanda kendi medya mesaj ve araçlarını yaratabilir ve dağıtımını gerçekleştirebilir konumuna erişmesini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsam, Gerekçe, Önem, Kural ve Yükümlülükleri. Teori | |||
2 | Medya Okuryazarlığı Nedir, Ne değildir? Kavramsal Yol haritasının çizilmesi | |||
3 | Medya Okuryazarlığının Kapsam Alanları | |||
4 | Medya Okuryazarlığı Beceri Alanları- Bilişsel ve Duygusal Alan | |||
5 | Medya Okuryazarlığı Beceri Alanları- Estetik ve Değerler Alanı | |||
6 | Medya Okuryazarlığının Tarihsel Gelişimi | |||
7 | Medya Ürünün 8 Temel İçeriği | |||
8 | Vize Sınavı | |||
9 | Medyada Reklamların Sunumu ve Eleştirel Analizi | |||
10 | Medyada Subliminal Mesaj Aktarımı | |||
11 | Medya Okuryazarlığında Çözümleme Teknikleri :Reklam Çözümlemesi, Slogan Yaratımı | |||
12 | Medya Okuryazarlığında Çözümleme Teknikleri: Haber Çözümlemesi, Haber Yazımı | |||
13 | Medya Okuryazarlığında Çözümleme Teknikleri: Dizi Çözümlemesi, Karakter Oluşturma | |||
14 | Medya Okuryazarlığında Çözümleme Teknikleri: Film Çözümlemesi, Toplumsal Değerler Analizi | |||
15 | Medya Okuryazarlığında Çözümleme Teknikleri: Sosyal Medya Paylaşımlarının Analizi | |||
16 | Final Sınavı |
• Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu (2016), Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Pales Yayınları • Abdurrahman Şahin (2011), Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Ankara: Anı Yayınları • Mutlu Binark (2007), Eleştirel Medya Okuryazarlığı, : Kalkedon Yayınları: İstanbul • https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
Tartışma | 3 | 5 | 15 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 143 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 |