GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
803001152019 OKUMA BECERİLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Lisans


Türkçe


Okumanın yaşamımızdaki yeri ve işlevini ortaya koyarak okuma edimini oluşturan temel ögelere değinmek, bilgi ve yaşantı evrenimizi okumanın nasıl biçimlendirdiğini sorgulamak, okuma türlerini açımlamak ve iyi bir okur üzerine tartışma geliştirmenin yanında Okuma kavramı, Okumayı oluşturan ögeler, Bilgilenimsel Okuma, Yazınsal okuma, Geleneksel yaklaşım, Göstergebilimsel yaklaşım, Karma okuma ve Bilimsel ve öğretici nitelikli yapıtlar ile yazınsal ve kurmaca nitelikli yapıtlar üzerine tartışma bilgisi verebilme.


Dr.Öğr.Üyesi .Soner YAĞLI


1 1- Alan için gerekli okuma becerisini edinir
2 2- Okuma ve anlama ile ilgili mesleki pratik yeteneğini edinir
3 3- Edebi ve Bilimsel okuma hakkında bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okuma nedir, önemi ve türleri tartışılacaktır. Mesleki açıdan okuma pratikleri ve okunan kitaplar hakkında değerlendirmeler yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve tanıtımı
2 Okuma nedir? Okumanın Anlamsal Boyutları, Okumanın işlevi ve önemi
3 Okumayı oluşturan ögeler: Metin, Amaç,Yazar, Okur
4 Okumayı oluşturan ögeler
5 Okuma türlerine giriş: Bilgilenimsel Okuma
6 Metnin Yapısını Çözümleme, Metnin İçeriğini anlama ve yorumlama, Bilgi iletişimi açısından metni eleştirme ve bilgilenimsel okuma örnekleri
7 Yazınsal okuma
8 Vize
9 Yazınsal okuma, Geleneksel yaklaşım, Yaşantısal ögeler, Ruhsal ögeler (duyusal, ruhsal, özdeşsel, çözümsel), Yöntemsel ögeler (bakışaçısı ya da anlatıcı, yapısal düzen, karakterlendirme, biçem), Simgesel ögeler
10 Göstergebilimsel yaklaşım, Yazınsal okuma örnekleri
11 Karma okuma
12 Neler okumalı ve nereden başlamalı üzerine tartışma
13 Yüzeysel yapıt ve kalıcı yapıt sorgulaması
14 Bilimsel ve öğretici nitelikli yapıtlar ile yazınsal ve kurmaca nitelikli yapıtlar üzerine tartışma
15 Genel değerlendirme
16 Final

Özdemir, Emin, Düzyazının Sorgulayan Gücü, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2009. Göktürk, Akşit, (2001), Okuma Uğraşı, YKY, İstanbul. Özdemir, Emin, Okuma Sanatı, İnkılap Kitabevi, İstanbul. Young, Damon, Okuma Sanatı, Çev.: Esra Doğu, Maya Kitap, İstanbul, 2018. Özdemir, Emin, Eleştirel Okuma, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2018.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 1 1 3 1 1 1 3 1 1 3 1 1 1 5
ÖÇ 2 1 1 4 1 1 1 4 1 1 3 1 1 1 5
ÖÇ 3 1 1 3 1 1 1 3 1 1 3 1 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek