Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
803001152019 | OKUMA BECERİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Okumanın yaşamımızdaki yeri ve işlevini ortaya koyarak okuma edimini oluşturan temel ögelere değinmek, bilgi ve yaşantı evrenimizi okumanın nasıl biçimlendirdiğini sorgulamak, okuma türlerini açımlamak ve iyi bir okur üzerine tartışma geliştirmenin yanında Okuma kavramı, Okumayı oluşturan ögeler, Bilgilenimsel Okuma, Yazınsal okuma, Geleneksel yaklaşım, Göstergebilimsel yaklaşım, Karma okuma ve Bilimsel ve öğretici nitelikli yapıtlar ile yazınsal ve kurmaca nitelikli yapıtlar üzerine tartışma bilgisi verebilme.
Dr.Öğr.Üyesi .Soner YAĞLI
1 | 1- Alan için gerekli okuma becerisini edinir |
2 | 2- Okuma ve anlama ile ilgili mesleki pratik yeteneğini edinir |
3 | 3- Edebi ve Bilimsel okuma hakkında bilgi edinir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okuma nedir, önemi ve türleri tartışılacaktır. Mesleki açıdan okuma pratikleri ve okunan kitaplar hakkında değerlendirmeler yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve tanıtımı | ||
2 | Okuma nedir? Okumanın Anlamsal Boyutları, Okumanın işlevi ve önemi | ||
3 | Okumayı oluşturan ögeler: Metin, Amaç,Yazar, Okur | ||
4 | Okumayı oluşturan ögeler | ||
5 | Okuma türlerine giriş: Bilgilenimsel Okuma | ||
6 | Metnin Yapısını Çözümleme, Metnin İçeriğini anlama ve yorumlama, Bilgi iletişimi açısından metni eleştirme ve bilgilenimsel okuma örnekleri | ||
7 | Yazınsal okuma | ||
8 | Vize | ||
9 | Yazınsal okuma, Geleneksel yaklaşım, Yaşantısal ögeler, Ruhsal ögeler (duyusal, ruhsal, özdeşsel, çözümsel), Yöntemsel ögeler (bakışaçısı ya da anlatıcı, yapısal düzen, karakterlendirme, biçem), Simgesel ögeler | ||
10 | Göstergebilimsel yaklaşım, Yazınsal okuma örnekleri | ||
11 | Karma okuma | ||
12 | Neler okumalı ve nereden başlamalı üzerine tartışma | ||
13 | Yüzeysel yapıt ve kalıcı yapıt sorgulaması | ||
14 | Bilimsel ve öğretici nitelikli yapıtlar ile yazınsal ve kurmaca nitelikli yapıtlar üzerine tartışma | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final |
Özdemir, Emin, Düzyazının Sorgulayan Gücü, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2009. Göktürk, Akşit, (2001), Okuma Uğraşı, YKY, İstanbul. Özdemir, Emin, Okuma Sanatı, İnkılap Kitabevi, İstanbul. Young, Damon, Okuma Sanatı, Çev.: Esra Doğu, Maya Kitap, İstanbul, 2018. Özdemir, Emin, Eleştirel Okuma, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2018.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 |