Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
803002162019 | DİJİTAL OKURYAZARLIK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencinin dijital araçları ve dijital medyayı etkin olarak kullanabilmesini, dijital içeriklere erişim, analiz ve araştırma becerisi kazanabilmesini ve kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Yurdagül Bezirgan Arar
1 | Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir. |
2 | Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir. |
3 | Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir. |
4 | Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayıredetme yeteneği kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği, dijital çağda ve dijital kültürde bilinçli bir kullanıcı ve üretici olmaya yönelik temalardan oluşmaktadır. Bu temalar, dijital teknolojilerin ve dijital platformların kavramsal çerçevesi, kullanımı, temel stratejileri, risk ve faydaları, bilgi erişimi, paylaşımı, kontrolü ve üretimine yöneliktir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dijital okuryazarlık kavramı ve kapsamı | ||
2 | Dijital kültür, kuşaklar ve kimlikler | ||
3 | Dijtal teknolojiler ve dijital tabanlı platformlar | ||
4 | Dijtal çağda bilgiye erişim ve araştırma | ||
5 | Algoritmalar ve işleyişi | ||
6 | Dijital çağda gizlilik, güvenlik ve mahremiyet | ||
7 | Korsanlık ve hack kültürü | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dijital vatandaşlık | ||
10 | Dijital platformda bilgi: paylaşım, kalite ve doğruluk | ||
11 | Dijital doğrulama araçları ve platformlar | ||
12 | Dijtal içerikler: Türleri okuma ve analiz | ||
13 | Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi I | ||
14 | Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi II | ||
15 | Dijital alışveriş ve tüketim kültürü | ||
16 | Final Sınavı |
1) Handley, A. – Chapman, C.C. (2012), Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, İstanbul: Mediacat Yayıncılık. 2) Hall, F. (2014). Dijital Yayıncılık. İstanbul: Profil Yayıncılık. 3) Türkoğlu, T. (2013). Dijital Tefekkür, İstanbul: Beyaz Yayınları. 4) Palfrey, J. and Gasser, U. (2016), Doğuştan Dijital, İstanbul: İKÜ Yayınları. 5) Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |