GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
803004172019 HABER VE SÖYLEM Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin haber metinlerini derinlikli analiz edebilmelerini sağlamaktır. Bunun için haber dil ve ideoloji ilişkisi ve bu çerçevede haber metinlerini analiz edebilme bilgisine sahip olacaklardır.


Dr.Öğretim Üyesi Soner YAĞLI


1 Haber metinlerini nitelik ve nicelik açısından tanımlayabilme.
2 Haber metinlerini etik ölçüler çerçevesinde açıklayabilme.
3 Haber ve söylem üzerine disiplinlerarası bilgiye hakim olabilme.
4 Haber metinlerini okuyabilmek için mevcut “haber değeri” kıstaslarını besleyen konu başlıkları hakkında bilgilenme
5 Haberin analitik değeri için ulusal ve uluslar arası güncelliğin takibini yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dil ve ideoloji hakkında kuramsal bilgi. Haber ve haber değeri ilişkisi, haberlerin oluşturulma süreçleri. Haber çıktıları üzerinde analiz ve uygulamalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve tanıtımı
2 Epistemeoloji, Kuram ve Araştırma
3 Haber çalışmalarında Söylemsel Analizin Ardalanına İlişkin Kavramlara Giriş
4 Haber Çalışmalarında İdeoloji - İktidar ve Söylem
5 Haber Çalışmalarında İdeoloji - İktidar ve Söylem Tartışmaları II
6 Toplumsal, Siyasal, Ekonomik, Kültürel ve Teknolojik Bağlamda Haberin Değişen Doğası
7 Bir Söylem Olarak Haber Anlatısı
8 Vize
9 Söylem Analizi Nedir?
10 Söylem Analizi ve Önemi
11 Söylem Analizi ve Türleri
12 Medya Çalışmalarında Söylem Analizi
13 Haber Çalışmalarında Söylem Analizinin Önemi
14 Haber Çalışmalarında Söylem Analizi Nasıl Yapılır?
15 Haber Çalışmalarında Eleştirel Söylem Analizi (Van Dijk AnalizYöntemi)
16 Final

Althusser, L. (1989) İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, (çev.) Y. Alp-M. Özışık, İletişim: İstanbul Arendt, H. (1997) Şiddet Üzerine, (çev.)B. Peker, İletişim: İstanbul Barthes, R (1997) Göstergebilimsel Serüven, (çev.) M. Rıfat-S. Rıfat, YKY İstanbul Dursun, Ç. (2001) TV Haberlerinde İdeoloji, İmge : Ankara Fiske, J. (2003) İletişim Çalışmalarına Giriş, (çev.) S. İrvan,Bilim ve Sanat: Ankara Grossberg, L. Nelson, C. Treichler, P. Ed. (1992) Cultural Studies, Routledge: London Keane, J. (1996) Şiddetin Uzun Yüzyılı), (çev.) B. Peker, Dost: İstanbul Mardin, Ş. (1993) İdeoloji, İletişim: İstanbul Storey, J. (2000) Popüler Kültür Çalışmaları, (çev.) Ö. Akpınar, Babil: İstanbul Williams, R. (1993) Kültür, (çev.) E. Başer, İletişim:İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 3 3 3 3 1 3 3 5 4 4 1 3 1 1 1 1
ÖÇ 2 4 3 3 2 1 5 1 1 3 3 2 3 1 2 1 2 1 1
ÖÇ 3 5 5 2 2 2 2 1 3 3 5 3 4 1 3 2 1 1 1
ÖÇ 4 3 4 3 3 1 3 1 2 3 3 3 3 1 3 1 1 1 1
ÖÇ 5 3 3 3 3 1 3 1 2 3 2 2 3 1 2 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek