Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
803004172019 | HABER VE SÖYLEM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin haber metinlerini derinlikli analiz edebilmelerini sağlamaktır. Bunun için haber dil ve ideoloji ilişkisi ve bu çerçevede haber metinlerini analiz edebilme bilgisine sahip olacaklardır.
Dr.Öğretim Üyesi Soner YAĞLI
1 | Haber metinlerini nitelik ve nicelik açısından tanımlayabilme. |
2 | Haber metinlerini etik ölçüler çerçevesinde açıklayabilme. |
3 | Haber ve söylem üzerine disiplinlerarası bilgiye hakim olabilme. |
4 | Haber metinlerini okuyabilmek için mevcut “haber değeri” kıstaslarını besleyen konu başlıkları hakkında bilgilenme |
5 | Haberin analitik değeri için ulusal ve uluslar arası güncelliğin takibini yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dil ve ideoloji hakkında kuramsal bilgi. Haber ve haber değeri ilişkisi, haberlerin oluşturulma süreçleri. Haber çıktıları üzerinde analiz ve uygulamalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve tanıtımı | ||
2 | Epistemeoloji, Kuram ve Araştırma | ||
3 | Haber çalışmalarında Söylemsel Analizin Ardalanına İlişkin Kavramlara Giriş | ||
4 | Haber Çalışmalarında İdeoloji - İktidar ve Söylem | ||
5 | Haber Çalışmalarında İdeoloji - İktidar ve Söylem Tartışmaları II | ||
6 | Toplumsal, Siyasal, Ekonomik, Kültürel ve Teknolojik Bağlamda Haberin Değişen Doğası | ||
7 | Bir Söylem Olarak Haber Anlatısı | ||
8 | Vize | ||
9 | Söylem Analizi Nedir? | ||
10 | Söylem Analizi ve Önemi | ||
11 | Söylem Analizi ve Türleri | ||
12 | Medya Çalışmalarında Söylem Analizi | ||
13 | Haber Çalışmalarında Söylem Analizinin Önemi | ||
14 | Haber Çalışmalarında Söylem Analizi Nasıl Yapılır? | ||
15 | Haber Çalışmalarında Eleştirel Söylem Analizi (Van Dijk AnalizYöntemi) | ||
16 | Final |
Althusser, L. (1989) İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, (çev.) Y. Alp-M. Özışık, İletişim: İstanbul Arendt, H. (1997) Şiddet Üzerine, (çev.)B. Peker, İletişim: İstanbul Barthes, R (1997) Göstergebilimsel Serüven, (çev.) M. Rıfat-S. Rıfat, YKY İstanbul Dursun, Ç. (2001) TV Haberlerinde İdeoloji, İmge : Ankara Fiske, J. (2003) İletişim Çalışmalarına Giriş, (çev.) S. İrvan,Bilim ve Sanat: Ankara Grossberg, L. Nelson, C. Treichler, P. Ed. (1992) Cultural Studies, Routledge: London Keane, J. (1996) Şiddetin Uzun Yüzyılı), (çev.) B. Peker, Dost: İstanbul Mardin, Ş. (1993) İdeoloji, İletişim: İstanbul Storey, J. (2000) Popüler Kültür Çalışmaları, (çev.) Ö. Akpınar, Babil: İstanbul Williams, R. (1993) Kültür, (çev.) E. Başer, İletişim:İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |