GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
803004232019 ELEKTRONİK DERGİCİLİK Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Gelişen teknolojiler kitle iletişim araçlarını da etkilemektedir. Artık “yeni medya” olarak adlandırılan bir dönem yaşanmaktadır. Dergilerde, elektronik ortamda giderek güçlenmektedir. Elektronik dergicilik, gerek yazılı basın yanıyla desteklenerek “online dergicilik” gerekse de sadece elektronik ortamda “dijital dergicilik” kavramlarını doğurmuştur. Bu nedenle elektronik dergilerin gerek haber üretim süreçlerinin gerekse de tasarımsal farklılıkları bağlamında değerlendirilerek, söz konusu bilginin iletişim fakültesi öğrencilerine aktarılması amaçlanmaktadır.


DOÇ. DR. AYŞE ÇATALCALI CEYLAN


1 1- Öğrenci, elektronik dergicilik hakkında teorik ve pratik olarak uygulayabilme ve becerisine sahiptir.
2 2- Öğrenci, elektronik dergiciliğin teknik ve pratiklerini anlayabilir.
3 1- Öğrenci, dijital ortamlar hakkında teorik bilgi edinir.
4 Öğrenci, elektronik dergiciliğe yönelik haber üretim sürecine ilişkin bilgi edinir
5 5- The student has the ability to develop professional skills
6 6- Öğrenci, elektronik dergiciliğe yönelik tasarım sürecine ilişkin bilgi edinir
7 7- Öğrenci, elektronik dergi oluşturabilme becerisine sahiptir
8 8- Öğrenci, elektronik dergiciliğe yönelik haber üretim pratiklerine ilişkin bilgi edinir
9 9- Öğrenci, online ve dijital dergiciliğe yönelik eleştirel bakış açısı geliştirebilir
10 10- Öğrenciler dijital ortamlar hakkında temel kavramları öğrenir

Birinci Öğretim



Yok


Bu dersin içeriğinde, elektronik dergilerin haber üretim süreçleri ve tasarımsal yaklaşımları üzerinde durulmaktadır. Öğrencilerin söz konusu dergileri, haber ve tasarımsal boyutuyla yönetmeleri ve uygulamalarını sağlamak temel amaçtır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Elektronik dergiler hakkında genel bilgi
2 Elektronik dergilerin temel karakteristik özellikleri
3 E-dergilerde haber yapım süreçleri
4 E-dergilerde içerik örgüsü nasıl kurulur
5 E-dergilerde haber yazım stilleri ve örneklendirmeler
6 Online dergicilik ve haber örgüsü
7 Dijital dergicilik ve haber örgüsü
8 Ara sınav (vize)
9 E-dergilerde tasarımsal süreçler: Tipografi ve Yapı incelemeleri
10 E-dergilerde tasarımsal süreçler: Renk ve boyut incelemeleri
11 E-dergilerde, tasarım ve haber ilişkisi
12 E-dergilerde fotoğraf kullanımı
13 E- dergilerde reklam kullanımı
14 Popüler elektronik dergilerin incelenmesi
15 Popüler kurumsal elektronik dergilerin incelenmesi
16 Final Sınavı

ÖNERİLEN KAYNAKLAR 1- ATLI, Yavuz, YÜCEL, Nurcan, (2016), Hibrit İletişim Teknolojileri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.21, s.3, ss. 785-797. 2- DEMİRAY, Uğur, GÜRCAN, Halil İbrahim, (2005), Yayın Etiği Bağlamında Elektronik Yayınlarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Selçuk İletişim: 4:1, ss.1-10. 3- DİZDAR, Erdoğan,(2010), E-Dergilerde Fotoğraf Kullanımının Sayfa Düzenlemesi İlkelerine Dayanarak İncelenmesi ve İzleyici Açısından Etkililiği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Kütahya. 4- EROL, Aysun (2009), Dünyada ve Türkiye’de Elektronik Yayıncılık, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Isparta. 5- GÖÇMEN, Öztürk Pelin, (2018), Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı, STD Aralık, 175-191, e-ISSN: 2149-6595 6- İSPİR, Burçin, Etkileşimli Ortam Yönlendirmeleri İle Dijital İşbirliğinin Sağlanması: Dergilerde QR Kod Kullanımı, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 4, 25-42. 7- KEŞ, Yusuf, (2006) Elektronik Dergi Tasarımı, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Ana Sanat Dalı, Sanatta Yeterlilik Tezi, Ankara. 8- SEVİNDİK, Orhan, (2016), Dergi Kapak Tasarımlarının Sosyolojik Bağlamda Değerlendirilmesi ve Tecimsel Yönü, International Journal of Interdisciplinary and Intercultural Art, Kış, Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 73-84. 9- SILVA SANTOS, Dora, “The Future of Digital Magazine Publishing”, https://elpub.architexturez.net/system/files/pdf/109_elpub2012.content.pdf



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 10 10
Alan Çalışması 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 4 8
Rapor Sunma 2 4 8
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Okuma 3 10 30
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 5 4 5 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5 4 4 5 5 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 4 5 5
ÖÇ 7 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 5 5
ÖÇ 9 5 5 5 5
ÖÇ 10 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek