Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0804003832021 | AYRIMCILIK,NEFRET SÖYLEMİ VE MEDYA | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Günümüzde ayrımcılığın üretildiği ve yaygınlaştırıldığı en önemli mecralardan biri medyadır. Irk, din ve cinsel kimlik başta olmak üzere, kişinin bütünlüğünü hedef alan tüm niteliklerine yönelebilen ayrımcılığa karşı farkındalık yaratmak ve medyanın bu süreçteki etken rolünü tartışmak, dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Doç. Dr. Gökçen Başaran İnce
1 | Bireylerde ve sosyal gruplarda ayrımcı davranışların nedenlerini teorik olarak açıklayabilme |
2 | Gruplarlararası ilişkiler bağlamında ayrımcılığın temel teorik terminolojisini öğrenebilme |
3 | Nefret söylemi kavramını tanımlayabilme |
4 | Ayrımcılığın inşasında medyanın rolünü kavrayabilme. |
5 | Ayrımcılığı ve nefret söylemini engellemeyi amaç edinen alternatif habercilik pratiklerini kavrayabilme |
6 | Geleneksel ve yeni medya metinlerini ayrımcılık literatürü bağlamında eleştirel olarak değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
sosyal kimlik inşası, önyargı ve kalıpyargılar, eşitsizlikleri meşrulaştırma teorileri, psiko-dinamik kuramlar ve ayrımcı davranışlarla bağlantısı, nefret söylemi ve suçları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ayrımcı davranışı grup kimliği bağlamıyla anlamlandırabilme: Sosyal Kimlik Kuramı-I | ||
2 | Sosyal Kimlik Kuramı II- Önyargı ve kalıpyargılar | ||
3 | Stigma ve kendini gerçekleştiren kehanet kavramları | ||
4 | Önyargı ve eşitsizlikleri meşrulaştırma kuramları-I Adil Dünya İnancı, Ahlaki Dışlama | ||
5 | Önyargı ve eşitsizlikleri meşrulaştırma kuramları-II (Ahlaki Dışlama-) | ||
6 | Önyargı ve eşitsizlikleri meşrulaştırma kuramları-III (Sosyal Baskınlık Yönelimi ve Kuramı) | ||
7 | Önyargı ve eşitsizlikleri meşrulaştırma kuramları-IV (Sistemi Meşrulaştırma Kuramları) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Ayrımcı davranış ve kişilik kuramları: Psiko-dinamik teorilerin temel nitelikleri | ||
10 | Önyargıyı ve ayrımcı davranışları anlamada Psiko-dinamik yaklaşımlar-I (Engellenme-Saldırganlık/Günah Keçisi Yaklaşımı) | ||
11 | Önyargıyı ve ayrımcı davranışları anlamada Psiko-dinamik yaklaşımlar-II (Otoriter ve Dogmatik Kişilik Kuramları) | ||
12 | Nefret Söylemi ve Nefret Suçları | ||
13 | Medyada Ayrımcılık ve Nefret Söyleminin İnşası (Abartma, Yükleme, Çapıtma/Küfür, Hakaret, Aşağılama/Simgeleştirme/ Düşmanlık Söylemi) | ||
14 | Medyada Ayrımcılık ve Nefret Söyleminin İnşası (Abartma, Yükleme, Çapıtma/Küfür, Hakaret, Aşağılama/Simgeleştirme/ Düşmanlık Söylemi)-HABER ÖRNEKLERİ | ||
15 | Popülizm ve medya | ||
16 | final sınavı |
Çayır, K. ve Ceyhan, Müge (Ed.), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İst., 2012. Felsefelogos, S:29, Ayrımcılık Fenton, S. Etnisite, Irkçılık, Sınıf ve Kültür, Phoenix Yay. Akın, A. (ed.), Yeni Medyada Nefret Söylemi, Kalkedon, 2010. Adorno, T. Otoritaryen Kişilik Üstüne, Çev: Doğan Şahiner, Say. Yay., 2011 Çınar, M. Medya ve Nefret Söylemi: Kavramlar, Mecralar, Tartışmalar, Hrant Dink Vakfı Yay., 2013. Çınar, M vd. (Ed.), Ayrımcı Dile Karşı Habercilik Kılavuzu, Medya Kitaplığı, 2015
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |