GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804001192019 İLETİŞİM KODLARI VE DUYGUSAL ZEKA Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin ilişki süreçlerini konuşma, ses, beden dili, yüz, mikro ifade boyutlarında kuramsal araştırmalarla analiz etmeleri, duygusal zeka yetkinliklerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.


Arş. Gör. Dr. Miray BEŞBUDAK


1 Kişisel farkındalık-kendini tanıma bilgisi edinme
2 Duygusal zeka kuramlarını sosyal yaşam ve iş yaşamına formüle edebilme
3 Uygun ruh haline düşen duyguları (iyimserlik) analiz edebilme ve kullanabilme
4 Başkalarının duygularını farketmeleri ve yönetmeleri (empatik iletişim)
5 Diğerlerini etkileme, liderlik ve ikna becerilerini geliştirmeleri

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnsanları Okumak, Konuşma Kodu Analizi, Vokal Kod Analizi, Yüz İfadelerini Kodlama Ve Duygu Analizleri, Beden Kodu Ve Analizi, Yalan Ve Beden Dili-Yüz-Konuşma- Ses Analizi, Evrensel Yüz İfade Kodlarına İlişkin Kültürel Çalışmalar, Mikro İfade Analizleri Ve Duygular


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Kişilerarası iletişim, insan ilişkileri ve önemi
2 İletişim Kodları, türleri, süreci
3 İnsanları Okumak
4 Vokal Kod Analizi- Konuşma Kodu
5 Vokal Kod Analizi- Ses Kodu
6 Görsel Kod Analizi – Beden dili kodu
7 Görsel kod analizi – yüz ifadesi kodu
8 arasınav
9 Duygusal Zekanın Biyolojik Dinamikleri: EQ-IQ İlişkisi, Beynin çalışma sistemi, sağ ve sol beyin fonksiyonları
10 Duygular ve Duygusal Zeka Kavramı: Tarihsel gelişimi ve duygusal zeka görüşleri
11 Duygusal Zeka Göstergeleri: Kişisel yeterlilik (özbilinç, kendine çekidüzen verme, motivasyon) ve sosyal beceriler
12 Duygu Yönetim Süreci: Duygusal okuryazarlık, duyguları ifade edebilmek, duygu kontrolü
13 Empati, Aktif Dinleme, Baskın Algı Kanalı ve Duygusal Zeka
14 Duygusal zeka-cinsiyet ilişkisi: Maskulin ve feminen kültür, her iki cinsin davranış kalıpları, iletişim biçimleri, beyin fonksiyonları, kariyer gelişimi ve başarı ilişkileri
15 Yeni iletişim teknolojileri ve duygusal zeka ilişkisi: İnternet, chat, msn g mail, cep telefonları, mesajlaşma, yapay zeka, robotlar, facebook ve duygusal zeka göstergeleri
16 final

• Özdemir, Gaye, Kariyer Yaşamında Duygusal Zeka ve İletişim Yeteneği, Hayat Yayınları, İstanbul, 2006 • Glass, L. (2004). Ne Düşündüğünü Biliyorum, Dharma Yayınları, İstanbul. • Ekman, P.; Friesen, W. (1978). Facial Action Coding System: A Technique fort pense he Measurement of Facial Movement. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists. Bachorowski, J.A. (1999). “Vocal Expression and Perception of Emotion”, American Psychological Society. • Borod, J.C.; Pick, L.H.; Hall, S.; Sliwinski, M.; Madigan, N.; Obler, L.K.; Welkowitz, J.; Canino, E.; Erhan, H.; Goral, M.; Morrison, C.; Tabert, M. (2000). “Relationships Among Facial, Prosodic and Lexical Channels of Emotional Perceptual Proces-sing”, Cognition and Emotion, 14 (2). • Bowers, D.; Bauer, R.M.; Heilman, K.M. (1993). “The Nonverbal Affect Lexicon: Theoretical Perspectives From Neuropsychological Studies Of Affect Perception”. Neuropsychology, 7 • Edwards, K. (1998). The face of time: Temporal cues in facial expressions of emotions. Psychological Science, 9, 270–276. • Ekman, P., & Friesen, W.V. (1975). Unmasking the face: A guide to recognizing emotions from facial clues. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. • Etcoff, N.L., & Magee, J.J. (1992). Categorical perception of facial expressions. Cognition, 44, 227–240. • Farah, M.J., Tanaka, J.W., & Drain, H.M. (1995). What causes the face inversion effect? Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 21, 628–634.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 2 2 4
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek