Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0804001192019 | İLETİŞİM KODLARI VE DUYGUSAL ZEKA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencilerin ilişki süreçlerini konuşma, ses, beden dili, yüz, mikro ifade boyutlarında kuramsal araştırmalarla analiz etmeleri, duygusal zeka yetkinliklerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Arş. Gör. Dr. Miray BEŞBUDAK
1 | Kişisel farkındalık-kendini tanıma bilgisi edinme |
2 | Duygusal zeka kuramlarını sosyal yaşam ve iş yaşamına formüle edebilme |
3 | Uygun ruh haline düşen duyguları (iyimserlik) analiz edebilme ve kullanabilme |
4 | Başkalarının duygularını farketmeleri ve yönetmeleri (empatik iletişim) |
5 | Diğerlerini etkileme, liderlik ve ikna becerilerini geliştirmeleri |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsanları Okumak, Konuşma Kodu Analizi, Vokal Kod Analizi, Yüz İfadelerini Kodlama Ve Duygu Analizleri, Beden Kodu Ve Analizi, Yalan Ve Beden Dili-Yüz-Konuşma- Ses Analizi, Evrensel Yüz İfade Kodlarına İlişkin Kültürel Çalışmalar, Mikro İfade Analizleri Ve Duygular
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Kişilerarası iletişim, insan ilişkileri ve önemi | ||
2 | İletişim Kodları, türleri, süreci | ||
3 | İnsanları Okumak | ||
4 | Vokal Kod Analizi- Konuşma Kodu | ||
5 | Vokal Kod Analizi- Ses Kodu | ||
6 | Görsel Kod Analizi – Beden dili kodu | ||
7 | Görsel kod analizi – yüz ifadesi kodu | ||
8 | arasınav | ||
9 | Duygusal Zekanın Biyolojik Dinamikleri: EQ-IQ İlişkisi, Beynin çalışma sistemi, sağ ve sol beyin fonksiyonları | ||
10 | Duygular ve Duygusal Zeka Kavramı: Tarihsel gelişimi ve duygusal zeka görüşleri | ||
11 | Duygusal Zeka Göstergeleri: Kişisel yeterlilik (özbilinç, kendine çekidüzen verme, motivasyon) ve sosyal beceriler | ||
12 | Duygu Yönetim Süreci: Duygusal okuryazarlık, duyguları ifade edebilmek, duygu kontrolü | ||
13 | Empati, Aktif Dinleme, Baskın Algı Kanalı ve Duygusal Zeka | ||
14 | Duygusal zeka-cinsiyet ilişkisi: Maskulin ve feminen kültür, her iki cinsin davranış kalıpları, iletişim biçimleri, beyin fonksiyonları, kariyer gelişimi ve başarı ilişkileri | ||
15 | Yeni iletişim teknolojileri ve duygusal zeka ilişkisi: İnternet, chat, msn g mail, cep telefonları, mesajlaşma, yapay zeka, robotlar, facebook ve duygusal zeka göstergeleri | ||
16 | final |
• Özdemir, Gaye, Kariyer Yaşamında Duygusal Zeka ve İletişim Yeteneği, Hayat Yayınları, İstanbul, 2006 • Glass, L. (2004). Ne Düşündüğünü Biliyorum, Dharma Yayınları, İstanbul. • Ekman, P.; Friesen, W. (1978). Facial Action Coding System: A Technique fort pense he Measurement of Facial Movement. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists. Bachorowski, J.A. (1999). “Vocal Expression and Perception of Emotion”, American Psychological Society. • Borod, J.C.; Pick, L.H.; Hall, S.; Sliwinski, M.; Madigan, N.; Obler, L.K.; Welkowitz, J.; Canino, E.; Erhan, H.; Goral, M.; Morrison, C.; Tabert, M. (2000). “Relationships Among Facial, Prosodic and Lexical Channels of Emotional Perceptual Proces-sing”, Cognition and Emotion, 14 (2). • Bowers, D.; Bauer, R.M.; Heilman, K.M. (1993). “The Nonverbal Affect Lexicon: Theoretical Perspectives From Neuropsychological Studies Of Affect Perception”. Neuropsychology, 7 • Edwards, K. (1998). The face of time: Temporal cues in facial expressions of emotions. Psychological Science, 9, 270–276. • Ekman, P., & Friesen, W.V. (1975). Unmasking the face: A guide to recognizing emotions from facial clues. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. • Etcoff, N.L., & Magee, J.J. (1992). Categorical perception of facial expressions. Cognition, 44, 227–240. • Farah, M.J., Tanaka, J.W., & Drain, H.M. (1995). What causes the face inversion effect? Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 21, 628–634.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |