GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804001142019 TEMEL REKLAMCILIK Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin reklam sektörü ile reklam yönetim süreci hakkında temel formasyona sahip olmaları; reklamı, reklamcılık mesleği ile reklamın temel unsurları hakkında kavrayış geliştirmeleri amaçlanmaktadır.


Doç.Dr. Hidaye Aydan Bilgilier


1 Reklamcılık, reklam sektörü, reklam yönetim süreci ve reklam uygulamaları temel kavramlarının anlam bilgisi
2 Reklam uygulamalarını reklam ilkeleri bağlamında yorumlayabilme
3 Ekonomik ve sosyal bağlamda reklam-tüketici ilişkisini ve tüketici davranışlarını analiz edebilme
4 Yeni iletişim teknolojilerinin reklam ortam ve uygulamalarına olan etkilerini analiz etme ve yorumlama
5 Meslekte etik değerlere sahip olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• pazarlama karması içinde reklamcılık, iletişim ve ikna süreci açısından reklamcılık, reklamcılığa sektörel bakış; reklamveren-müşteri, medya, reklam ajansı, ajans-reklamveren ilişkileri, reklam yönetim süreci; reklam nasıl ortaya çıkar?, stratejik reklam planlama ve karar verme süreci, etkili mesajları yaratma, reklam ve toplum; değişen tüketici profili, değişen değerler, inançlar, yeni yaşam biçimleri


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Pazarlama iletişimi içinde Reklamcılığa genel giriş, Reklam kavramı, fonksiyonları, amaçları, tarihçesi Yok
2 iletişim ve ikna süreci açısından reklamcılık Yok
3 Reklam örneklerinin incelenmesi eski ve yeni reklamlar üzerinde inceleme: değişen temalar, biçim, ifade, metin-başlık kullanımı Yok
4 Reklam türleri, başarılı reklamın özellikleri ve reklamın fonksiyonları: bilgilendirme, ikna etme, hatırlatma, değer katma, reklam ortamları: basılı reklam ortamları, görsel-işitsel reklam ortamları ve diğer reklam ortamları Yok
5 Reklam Ortamlarının Analizi ve Örnek İncelemeler-1 Görsel işitsel reklam ortamları: radyo ve televizyon Basılı reklam ortamları: katalog, broşür, afiş, dergi reklamları Sinema-fuar ve reklam Yok
6 Reklam Ortamlarının Analizi ve Örnek İncelemeler-2 Açık hava reklam ortamları: billboardlar, duvar ve çatı reklamları, ulaşım araçları reklamları, stand-durak reklamları internet ve reklam: Bloglar, banner reklamcılığı, google-adwards ve adsense, sanal forumlar, sohbet odaları, e-ticaret sosyal medya ve reklam: facebook ve twitter Yok
7 Reklam ve toplum; değişen tüketici profili, değişen değerler, inançlar, yeni yaşam biçimleri Yok
8 Arasınav (Vize)
9 reklam yönetim süreci; reklam nasıl ortaya çıkar?, stratejik reklam planlama ve karar verme süreci, mesaj stratejisi, medya plan ve stratejileri, medya taktikleri, reklamı bütçelendirme ve etkinlik değerlendirmesi. Yok
10 Reklamda Mesaj Stratejisi- Yaratıcı çalışmalar, reklam mesajlarında bulunması gereken özellikler Yok
11 reklam kampanya örneklerinin izlenmesi ve analiz edilmesi reklamlarda görsellik kullanımı- Fotoğraf, renk, tasarım, ikonlar Yok
12 Reklam ve etik: reklamda çocuk, kadın ve cinsellik kullanımı, aldatıcı reklamlar, karşılaştırmalı reklamlar, reklamlarda etik kurallar Yok
13 Reklam ve Hedef Kitle: demografik faktörler, ekonomik faktörler, sosyo-kültürel ve sosyo-psikolojik faktörler Yok
14 Reklam çalışmalarının yapılanması ve organizasyonu reklamveren-müşteri, reklam birimi, medya, reklam ajansı, Yok
15 Reklamcılığa sektörel bakış; reklam ajans-reklamveren ilişkileri, reklam ajanslarının değişen yapıları Yok
16 Final

Ders Kitabı: Özdemir Gaye (1999) Reklamda Stratejilerle Yönetim, Alfa Yayınları Yardımcı Kaynaklar: Kocabaş, F.-Elden Müge,Reklamcılık, İletişim Yayınları, 2001 William Wells, Sandra Moriarty, John Burnett (2006), Advertising Principles and Practice, 7th Ed., Pearson International Edition David AAker (2000), Advertising MAnagement, Fourth Edition, Prentice Hall Inc.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 4 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 4 12
Okuma 11 1 11
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek