GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804001182019 STRATEJİK DÜŞÜNCE VE PROBLEM ÇÖZME Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Lisans



Bireyin stratejik düşünme yetkinliği, bu yetkinlikleri kullanarak kendine hem bireysel hem de kurumsal anlamda üstünlükler kurmasına yardımcı olan stratejiler geliştirmesini sağlar.


Arş. Gör. Dr. Miray BEŞBUDAK


1 Kritik durumlarda stratejik düşünme sistemlerini kullanabilme
2 Karar verme süreci hakkında bilgi sahibi olma ve bunu problem çözmede kullanabilme
3 Problem çözme tekniklerini öğrenme
4 Farklı profillerdeki insanların nasıl karar verdiklerini öğrenme

Birinci Öğretim


yok


yok


Düşünce temelleri Karar mekanizması Karar vermenin duygusal ve mantıksal boyutu Stratejik/taktik fark ve benzerlikleri Davranış Kişisel hedef belirleme ve birey Karar verme methodları Oyun teorisi Beyin haritaları Sağ/sol beyin kullanımı


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Strateji nedir? İlgili kavram ve terimler Anlatım
2 Stratejik düşünme ve düşünmenin temelleri Anlatım
3 Stratejik düşünme ve karar verme süreci Anlatım
4 Stratejik düşünme ortamının hazırlanması: vizyon, misyon değerler Anlatım
5 Stratejik düşünme biçimi: geçmiş, şimdi ve gelecek anlatım
6 Stratejik ayarlamalar ve GZFT analizi anlatım
7 Kritik başarı öyküleri ve varsayımlar tartışma
8 ara sınav sınav
9 Düşünce süreçleri ve karar mekanizması anlatım ve tartışma
10 Davranış biçimleri ve duygusal etkiler anlatım ve tartışma
11 problem çözme ve genel kavramları anlatım ve tartışma
12 Problem biçimleri ve süreci anlatım ve tartışma
13 Bilgi toplama ve çözüm üretme: dijitalleşme ve yapay zeka anlatım ve tartışma
14 Stratejik düşünmenin farklı alanlarda kullanımı 1 anlatım ve tartışma
15 Stratejik düşünmenin farklı alanlarda kullanımı 2 anlatım ve tartışma
16 final sınav

• Erol Mütercimler, Stratejik Düşünme: Geleceği Yönetmek ve Kazanmak İçin, 2009, Alfa Yayıncılık. • Frederick Betz, Yönetim Stratejisi, 2010, Tübitak Popüler Bilim Kitapları. • Susan Clayton, Strateji Geliştirme, 1999, Hayat Yayınları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek