GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804002132019 DOĞRUDAN PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Pazarlama iletişim yöntemlerinden biri olan doğrudan pazarlama kavramını, ortaya çıkış sebeplerini, Türkiye ve dünyada gelişim sürecini ortaya koyarak, doğrudan pazarlamanın işletmeler ve müşteriler açısından önemini vurgulamak ve başarılı doğrudan pazarlamanın yöntem ve stratejilerini öğrenerek yeni potansiyel müşteriler kazanmak, var olan müşterilerle ilişkileri sürdürmek, tüketicileri yeni ürün ve hizmet dağıtım kanallarının nasıl kullanıldığını açıklamaktır.


Doç.Dr. Hidaye Aydan Bilgilier


1 Pazarlama karması içersinde doğrudan pazarlama olgusunu kavrayabilme
2 Doğrudan pazarlama ile modern pazarlama arasında ilişki kurabilme
3 Türkiyede ve diğer ülkelerde uygulanan doğrudan pazarlama tekniklerini karşılaştırabilme
4 İşletmelerin doğrudan pazarlama yöntemlerini kullanarak yaptıkları kampanyaları analiz edebilme ve analiz edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Doğrudan pazarlama kavramının açıklanması Türkiyede ve diğer ülkelerde uygulanan doğrudan pazarlama yönteminin tartışılması Doğrudan pazarlamanın hızla gelişim nedenlerinin incelenmesi Doğrudan pazarlama ve modern pazarlamanın karşılaştırılması Organizasyon içersinde doğrudan pazarlamanın yeri ve işleyişi Doğrudan pazarlamada en yaygın kullanılan tekniklerin ayrıntılı olarak açıklanması Doğrudan pazarlamayı kullanan işletmelere ait örnek olay incelemeleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Doğrudan pazarlamaya giriş
2 Doğrudan pazarlama kavramının açıklanması ve öneminin ortaya konulması
3 Karşılaştırmalı olarak Türkiye ve diğer ülkelerde uygulanan doğrudan pazarlama yönteminin tartışılması
4 Doğrudan pazarlamanın hızlı gelişim nedenlerinin ayrıntılı olarak incelenmesi
5 Doğrudan pazarlamanın ana faktörleri, amaçları, temel unsurları ve özelliklerinin açıklanması
6 İşletmelerde doğrudan pazarlamanın tercih edilme nedenlerinin açıklanması ve başarılı bir doğrudan pazarlamacının özellikleri
7 Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama arasındaki benzerliklerin tartışılması
8 Arasınav (Vize)
9 Organizasyon içersinde doğrudan pazarlamanın yeri ve işleyişi
10 Doğrudan pazarlamanın diğer pazarlama yöntemlerine göre üstün ve zayıf yönlerinin açıklanması
11 Endüstriyel pazarlarda doğrudan pazarlama uygulamalarının gösterilmesi
12 Doğrudan pazarlamada kullanılan yöntem, stratejiler ile planlama aşamalarının öğrenilmesi
13 Doğrudan pazarlamada en yaygın kullanılan tekniklerin ayrıntılı olarak açıklanması
14 Günümüzde en çok kullanılan doğrudan pazarlama ortamlarının tartışılması ve pazarlama etik ilkelerinin korunması
15 Doğrudan pazarlamayı kullanan işletmelere ait örnek olay incelemeleri
16 Final

Ders Kitabı: Tavmergen, İ. Pınar (2002). Doğrudan Pazarlama Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Ankara. Yardımcı Kaynaklar: Dominique, X. (1994). Le Marketing Direct: Doğrudan Pazarlama. Çev: Ömer Ergun. İletişim Yayınları. Geller, K. Lois (2004). Karlı Doğrudan Pazarlama. Çevriren: Osman Cem Önertoy. Sistem Yayıncılık: 402. İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek