Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0804002132019 | DOĞRUDAN PAZARLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Pazarlama iletişim yöntemlerinden biri olan doğrudan pazarlama kavramını, ortaya çıkış sebeplerini, Türkiye ve dünyada gelişim sürecini ortaya koyarak, doğrudan pazarlamanın işletmeler ve müşteriler açısından önemini vurgulamak ve başarılı doğrudan pazarlamanın yöntem ve stratejilerini öğrenerek yeni potansiyel müşteriler kazanmak, var olan müşterilerle ilişkileri sürdürmek, tüketicileri yeni ürün ve hizmet dağıtım kanallarının nasıl kullanıldığını açıklamaktır.
Doç.Dr. Hidaye Aydan Bilgilier
1 | Pazarlama karması içersinde doğrudan pazarlama olgusunu kavrayabilme |
2 | Doğrudan pazarlama ile modern pazarlama arasında ilişki kurabilme |
3 | Türkiyede ve diğer ülkelerde uygulanan doğrudan pazarlama tekniklerini karşılaştırabilme |
4 | İşletmelerin doğrudan pazarlama yöntemlerini kullanarak yaptıkları kampanyaları analiz edebilme ve analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Doğrudan pazarlama kavramının açıklanması Türkiyede ve diğer ülkelerde uygulanan doğrudan pazarlama yönteminin tartışılması Doğrudan pazarlamanın hızla gelişim nedenlerinin incelenmesi Doğrudan pazarlama ve modern pazarlamanın karşılaştırılması Organizasyon içersinde doğrudan pazarlamanın yeri ve işleyişi Doğrudan pazarlamada en yaygın kullanılan tekniklerin ayrıntılı olarak açıklanması Doğrudan pazarlamayı kullanan işletmelere ait örnek olay incelemeleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Doğrudan pazarlamaya giriş | ||
2 | Doğrudan pazarlama kavramının açıklanması ve öneminin ortaya konulması | ||
3 | Karşılaştırmalı olarak Türkiye ve diğer ülkelerde uygulanan doğrudan pazarlama yönteminin tartışılması | ||
4 | Doğrudan pazarlamanın hızlı gelişim nedenlerinin ayrıntılı olarak incelenmesi | ||
5 | Doğrudan pazarlamanın ana faktörleri, amaçları, temel unsurları ve özelliklerinin açıklanması | ||
6 | İşletmelerde doğrudan pazarlamanın tercih edilme nedenlerinin açıklanması ve başarılı bir doğrudan pazarlamacının özellikleri | ||
7 | Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama arasındaki benzerliklerin tartışılması | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Organizasyon içersinde doğrudan pazarlamanın yeri ve işleyişi | ||
10 | Doğrudan pazarlamanın diğer pazarlama yöntemlerine göre üstün ve zayıf yönlerinin açıklanması | ||
11 | Endüstriyel pazarlarda doğrudan pazarlama uygulamalarının gösterilmesi | ||
12 | Doğrudan pazarlamada kullanılan yöntem, stratejiler ile planlama aşamalarının öğrenilmesi | ||
13 | Doğrudan pazarlamada en yaygın kullanılan tekniklerin ayrıntılı olarak açıklanması | ||
14 | Günümüzde en çok kullanılan doğrudan pazarlama ortamlarının tartışılması ve pazarlama etik ilkelerinin korunması | ||
15 | Doğrudan pazarlamayı kullanan işletmelere ait örnek olay incelemeleri | ||
16 | Final |
Ders Kitabı: Tavmergen, İ. Pınar (2002). Doğrudan Pazarlama Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Ankara. Yardımcı Kaynaklar: Dominique, X. (1994). Le Marketing Direct: Doğrudan Pazarlama. Çev: Ömer Ergun. İletişim Yayınları. Geller, K. Lois (2004). Karlı Doğrudan Pazarlama. Çevriren: Osman Cem Önertoy. Sistem Yayıncılık: 402. İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |