GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804002172019 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, kurumsal iletişim biçimlerini tanıtarak, kurumsal iletişim kalitesinin motivasyon ve kurumsal etkinliğin arttırılmasındaki önemi konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.


Prof. Dr. Beril Akıncı Vural


1 Kurumsal iletişime ilişkin iç ve dış süreçleri, kavramları ve modelleri tanımlar, birbirleriyle ilişkilendirir.
2 Kurumsal iletişim sorunlarını tanımlar, analiz eder ve çözümler önerebilir.
3 Kurumsal iletişimde kullanılan araçları tanımlayıp yönetebilir
4 Kurumsal iletişimde yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kullanıp yönetebilir.


Yok


Yok


Ders kapsamında kurumsal iletişim, kurum içi ve kurum dışı iletişim boyutuyla ele alınmaktadır. Ders içeriğinde genel olarak kurumsal iletişim teorileri, önemi, amaçları, akışı ve türleri; kurumsal iletişimde kullanılan araç ve teknikler; kurum içinde kullanılan bilgisayar bazlı iletişim ile yönetim bilgi sistemleri; itibar, imaj, kimlik ve kurumsal iletişim ilişkisi; yatırımcı ve paydaş ilişkilerinde kurumsal iletişim; medya yönetimi ve kurumsal reklamlar bağlamında kurumsal iletişim; devlet ilişkileri ve kurumsal iletişim konuları ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kurumsal İletişim: Tanımlar, Teoriler ve Modeller
2 Kurumsal İletişimin Kapsamı Amaçları, İşlevleri ve Önemi
3 Kurumsal İletişimin İletişim Boyutu, Formel İletişim ve İnformel İletişim
4 Kurumlardaki İletişim Sorunları, Bariyerler ve Kurumsal İletişim Çözümleri
5 Kurum İçi İletişimde Kullanılan Araç ve Yöntemlerin Kurumsal İletişim boyutu
6 Yazılı İletişim Esasları
7 Konuşma Süreci ve Sözlü Sunumun Kurumsal iletişim Çerçevesi
8 Arasınav (Vize)
9 Bilgisayar Bazlı İletişim ve Yönetim Bilgi Sistemleri
10 Kurumsal İletişimin Kurum Dışı Boyutu
11 İtibar, İmaj, Kimlik ve Kurumsal İletişim
12 Yatırımcı- Paydaş İlişkileri ve Kurumsal İletişim
13 Kurumsal Reklamcılık
14 Medya Yönetimi ve Kurumsal İletişim
15 Resmi ve Devlet ilişkilerinde Kurumsal İletişim
16 Final

Ders Kitabı: Z. Beril AKINCI VURAL, Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003 Yardımcı Kaynaklar: B.Başak Solmaz, Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi, 2007. Hasan Tutar, Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003. Bayram Kaya, Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2003. Paul A. Argenti, Janis Forman, The Power of Corporate Communication, Mc Graw Hill, US, 2002. Harris, Thomas E., Applied Organizational Communication : Principles and Pragmatics for Future Practice, Lawrence Erlbaum Associates, Incorporated, 2002. Katherine Miller, Organizational Communication: Approaches and Processes, Wadsworth Publishing; 4 edition (May 27, 2005) Joann Keyton (Editor), Pamela Shockley-Zalabak, Case Studies for Organizational Communication: Understanding Communication Processes, Roxbury Publishing Company; 2nd edition (February 2006).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 8 3 24
Uygulama/Pratik 6 3 18
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 15 15
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 5 5 4
ÖÇ 2 4 3
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek