GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804002182019 KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğrencilerin imaj yönetimine ilişkin ulusal ve uluslar arası uygulamaları teorik alt yapı ile destekleyerek yorumlama konusundaki yeterliliklerinin geliştirilmesi, imaj yönetiminin kişisel imaj alt dalına ilişkin proje planlanma sürecinin incelenerek, uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. MÜJDE KER DİNÇER


1 Bilimsel yayın yapabilmek için ulusal ve uluslararası literatürü takip edebilme ve eleştirel bakış açısı geliştirerek, mesleki etik sınırları içinde davranabilme..
2 İmaj, imaj yöntemi ve kişisel imaj yönetimi kavramlarını tarihsel bir gelişim süreci içinde, çağdaş yaklaşımları göz önünde tutarak, mesleki etik anlayışıyla değerlendirme becerisi kazanabilme,
3 Halkla ilişkiler çalışmaları ile bütünleştirerek, stratejik bir bakış açısı ile kişisel imaj konusunda, araştırma yöntem ve tekniklerine uygun örnek projeler geliştirebilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında kişisel imaj yönetimi ilk izlenim yönetimi, iletişim becerileri, gardrop yönetimi gibi farklı alt dalları ile konuya ilişkin kitaplar üzerinden tartışmalar, örnek olay çözümlemeleri, proje ödevleri ve sunumlar yardımıyla işlenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse ilişkin genel bilgilerin verilmesi, tanışma, dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması.
2 İmaj kavramının incelenmesi
3 İmaj türlerinin ele alınması.
4 Kişisel imaj kavramının incelenmesi
5 Kişisel imaja ilişkin alt unsurlardan izlenim ve ilk izlenim yönetimi
6 Kişisel imaja ilişkin alt unsurlardan gardrop yönetimi
7 Kişisel imaja ilişkin altı unsurlardan kişisel marka yönetimi
8 Arasınav (Vize)
9 kişisel imaj ve iletişim
10 kişisel imaj ve sözsüz iletişim becerileri
11 Kişisel imaj yönetimi ve duygusal zeka
12 Kişisel imaj ve sosyal iletişim becerileri
13 Kişisel imaj ve motivasyon yönetimi
14 Kişisel imaj ve ruhsal zeka
15 Kişisel imaja ilişkin başarılı olmuş projelerin incelenmesi
16 Final sınavı

Emine Çobanoğlu, Kurum İmajı, Beta Yayınları. Ebru Güzelcik, Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık. M. Nejat Özüpek, Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Basım Yayın. Z. Beril Akıncı Vural, Kurum Kültürü, İletişim Yayınları. Ayla Okay, Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları. Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi, İletişim Yayınları. Türkay Dereli, Toplam Marka Yönetimi, Hayat Yayıncılık. Müjde Ker-Dincer, İş ve Sosyal Ortamlarda Kişisel İmaj, Alfa Yayıncılık Müjde Ker-Dincer, Kazanan İmajınız, Alfa Yayıncılık.)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 2 1 2
ÖÇ 2 5 4 4 3
ÖÇ 3 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek