GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804004192019 İLETİŞİM ETKİNLİĞİNİN ÖLÇÜMLENMESİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Günümüzde İletişim çabalarının bütünleştirilmesi ve iletişim çabalarının etkinliğinin ölçümlenmesi, büyük önem taşımaktadır. Bu ders ile öğrencilerin iş yaşamında planladıkları iletişim uygulamalarını nasıl ölçümlemeleri gerektiğine ilişkin bilgileri geleneksel ve modern ölçümleme yöntemleri ile aktarmak amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Nilay BAŞOK


1 İletişimde Ölçme ve Değerlendirmeye yönelik temel kavramları tanımlar.
2 İletişim etkinliğinin ölçümlenmesi için gerekli stratejileri tanımlayıp yönetebilir. Araştırma yöntemlerini kullanabilir.
3 Ölçümlemede kullanılan modern ve geleneksel yöntemleri uygulamaya koyabilir.
4 Geleneksel ve modern ölçümleme yöntemlerinin farklılığına ilişkin anlayış kazandırır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında günümüzde iletişim etkinliğinin ölçümlenmesinin önemi, ölçme kavramı, ölçümleme teorilerinin gelişimi, yeni ölçümleme yaklaşımlarını ortaya çıkaran nedenler, pazarlama, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları ve tarihsel gelişimi, Daha sonra pazarlama iletişiminde ölçümlemenin önemi, yeni teknolojilerin ölçüm kuralları üzerindeki etkisi ve veri tabanları, bütünleşik pazarlama iletişimi ölçümleme süreci, pazarlama ve marka iletişimine yapılan yatırımların geri dönüşümün ölçümlenmesi sürecinin değerlendirilmesi, iletişim ölçümleme sürecine yönelik uygulama ve tartışmalar, geleneksel pazarlama iletişimi ölçümleme yöntemleri ve ölçümleme sürecinin değerlendirilmesi, halkla ilişkiler etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, kişisel satış etkinliğinin ölçümlenmesi, satış geliştirme etkinliğinin ölçümlenmesi konuları aktarılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Geleneksel ve Çağdaş İletişim Etkinliği Ölçme ve Değerlendirme Kavramlarına Giriş - Değişimin Değerlendirilmesi Yok
2 - İletişim ve pazarlama iletişimi Kavramı - Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı - Marka İletişimi Kavramı Yok
3 - İletişimde Stratejik Yönetim Süreci - Durum Analizinden Ölçümleye Giden Süreç Yok
4 - Ölçme Kavramı - Değerlendirme Kavramı - Ölçme Aracının Nitelikleri None
5 Yeni Teknolojinin Ölçüm Kuralları Üzerindeki Etkisi - Veri Tabanları - Yeni Teknolojinin Getirdiği Ölçüm Konuları Yok
6 - Yeni Ölçümleme Yaklaşımlarını Ortaya Çıkaran Nedenler - Dış Faktörler - İç Faktörler Yok
7 Geleneksel Pazarlama İletişimi Ölçümleme Yöntemlerinin günümüzdeki yeri ve kullanım alanları Yok
8 Arasınav (Vize) Yok
9 - Geleneksel Pazarlama İletişimi Ölçümleme Yöntemlerinin günümüzdeki yeri ve kullanım alanları II Yok
10 - Halkla İlişkiler Etkinliğinin Ölçümlenmesi - Ölçümleme Yöntemleri Yok
11 - Reklam Etkinliğinin Ölçümlenmesi - Ölçümleme Yöntemleri Yok
12 - Kişisel Satış Etkinliğinin Ölçümlenmesi - Ölçümleme Yöntemleri Yok
13 - Satış Geliştirme Etkinliklerinin Ölçümlenmesi - Ölçümleme Yöntemleri İçerik Analizinin İncelenmesi - Yöntemin Kullanımı Yok
14 - - Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci - Ölçümleme İçin gerekli Unsurlar - Pazarlama ve Marka İletişimi Ölçüm Sisteminin Planlanması Yok
15 Örnek Çalışmalar, pazarlama ve marka iletişimine yapılan yatırımların geri dönüşümünün ölçümlenmesi sürecinin değerlendirilmesi Yok
16 Final Yok

• Yurdakul, Nilay B.,“Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Ölçümleme Süreci”, Nobel Yayınları, Ankara, 2006. • Kadıbeşegil, Salim, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı?, Mediacat Yayınları, 2001 • Demir, Filiz Otay, “Halkla İlişkilerde Ölçümleme ve Değerlendirme”,Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003. • Gürgen, Haluk, Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları, A.Ü. Yayınları, Eskişehir, 2000. • Peltekoğlu, Filiz Balta, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Dağıtım, İstanbul, 1998. • Pritchitt, Jimm, Halkla İlişkilerde Değerleme: Profesyonel Sorumluluk, Altın Kitap sayı:11, Rota Yayınları 1998. Halkla İlişkiler Araştırmaları, Altın Kitap Sayı, 10, Rota Yayınları,1998.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 3 9
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 3 5 5
ÖÇ 3 4 5 5
ÖÇ 4 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek