GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804004202019 WEB ORTAMINDA HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bilgi iletişim teknolojileri ile birlikte gelişen web ortamında halkla ilişkiler konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve bu yeni alanda mesleki yeterliliği sağlamak amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Nilay BAŞOK


1 Bilgi iletişim teknolojilerini tanımlar ve halkla ilişkiler ile ilişkilendirir.
2 Sanal ortamda halkla ilişkiler yönetimini tanımlar ve analiz eder.
3 Sanal ortamda halkla ilişkiler araç ve tekniklerini kullanıp, yönetebilir.
4 İnternet üzerinden medya ilişkilerini kurabilir ve yönetebilir.

Birinci Öğretim


Yok


yOK


Ders kapsamında bilgi iletişim teknolojileri, internetin gelişimi, web ortamında halkla ilişkiler, net ve online halkla ilişkiler, sanal ortamda medya ilişkileri, blogların kullanımı, sanal ortamın halkla ilişkiler departman/ajans yapılanmalarına etkileri, web ortamında halkla ilişkiler projeleri, örnek uygulamalar ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkiler ve Bilgi İletişim Teknolojileri Yok
2 İnternet, Yeni Medya ve Sosyal Medya Yok
3 Sanal ortamda halkla ilişkiler yönetimi Yok
4 Web ortamında halkla ilişkiler Yok
5 Net ortamında halkla ilişkiler Yok
6 Online halkla ilişkiler Yok
7 E-Medya İlişkileri Yok
8 Arasınav (Vize) Yok
9 Örnek Vaka İncelemesi Yok
10 Halkla ilişkilerde blogların kullanımı Yok
11 İnternet ve halkla ilişkiler kampanyaları Yok
12 İnternet siteleri üzerinden yürütülen reklam, promosyon ve satış uygulamaları Yok
13 Departman ve ajans yapılarına sanal ortamın etkisi Yok
14 Web ortamında halkla ilişkiler ve Ölçümleme Yok
15 Örnek Vaka İncelemesi Yok
16 Final Yok

• İdil Sayımer, Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2008. • Bülend Göksel, Nilay Başok Yurdakul, Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi Basımevi, 2002. • Rob Brown, Public Relations and the Social Web: How to Use Social Media and Web 2.0 in Communications, 2009. • Mihaela Vorvoreanu, Web Site Public Relations: How Corporations Build and Maintain Relationships Online, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek