GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
804004832020 YENİ MEDYA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı yeni medyanın nasıl kullanıldığı bilgisini kapsamlı olarak öğrencilere aktarmak ve bu konuda öğrencilerin pratik yapmalarını sağlamaktır.


Doç.Dr. Mikail Batu


1 Yeni medyaya ilişkin kavramları ve modelleri tanımlar, birbirleriyle ilişkilendirir.
2 Sosyal medya araçlarını tanımlar ve yönetir.
3 Yeni medya için strateji ve taktik oluşturabilir.
4 Kurumsal iletişim temelinde yeni medyayı kullanabilir.

Birinci Öğretim


-


-


Yeni Medya Yönetimi dersi kapsamında, yeni iletişim teknolojilerinin sosyal boyutu, yeni medyanın dünü ve bugünü, sosyal ağ özelinde yeni medya, yeni iletişim teknolojileri ve kurumsal iletişim, yeni medya ve kurumsal iletişim konuları ve de yeni medya strateji ve taktikleri ayrıntılı olarak ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, Kavramlar ve Medyanın Dönüşümü
2 Yeni Medyanın Temel Prensipleri ve Karakteristiği
3 Sosyal Ağlar
4 Sosyal Medyada Kimlik Aktarımı
5 Sosyal Medyada İtibar
6 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
7 Sosyal Medyada Kampanya Yönetimi ve Ölçümleme
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Uygulama Sunumları
10 Öğrenci Uygulama Sunumları
11 Öğrenci Uygulama Sunumları
12 Öğrenci Uygulama Sunumları
13 Öğrenci Uygulama Sunumları
14 Öğrenci Uygulama Sunumları
15 Öğrenci Uygulama Sunumları
16 Final

Ders Kitabı: Mikail Batu & Akan Yanık Yeni Medyanın Dijital Toplumu Sosyal Medya & Ödüllü Kampanyalar, IKSAD, 2020. Yardımcı Kaynaklar: Batu, M. (2018). Sosyal Medyada Kurumsal Kimlik Yansımaları, (Sefer Kalaman, Bilal Süslü, Editör), Media and Digital Modernism New Communication Environments, Peter Lang Publishing, Berlin, ss.145-173. Batu, M. Yalçın M. (2014). Kurumsal İtibar ve Sosyal Medya (Zekiye B. A. Vural, Editör), Dijital Panorama Bilgi İletişim Teknolojilerinde Son Gündem, Ütopya Yayınevi, Ankara, ss.257-284. Batu, M. Tos, O. ve Dıvrak, E. (2019). Kriz Yönetimi ve İletişimi: Kentucky Fried Chicken Örneği, (Özgür Selvi ve Zülfiye Acar Şentürk Editör), Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları-Yeni Eğilimler, Eğitim Yayınevi, Konya, 65-86 POSTMAN Joel, Social Corp Social Media Goes Corporate, New Riders, Berkeley CA. 2009. SAFKO Lon, BRAKE David K., The Social Media Bible, John Wiley & Sons Inc. Hoboken New Jersey, 2009. MACMILLAN John Smith,“Eploring Models of Interactivity from Multiple Research Traditions Users Documents and Systems”, Handbook of New Media: Socail Shaping and Social Consequences of ICT’s”, 2006. SOUTER David, “The Role of Information and Communication Technologies in Democratic Development”, Comford, Vol. 1, No. 5, 1999. NEUMAN Marco, HOGAN Deirdre, “Semantic Social Network Portal for Collaborative Online Communities”, Journal of European Industrial Training, Vol. 29 No. 6, 2005. MOHAMED Mirghani S., “Knowledge Management Technologies The Triad Of Paradigms in Globalization, Ict, And Knowledge Management Interplay”, VINE: The Journal of Information and Knowledge Management Systems Vol. 37 No. 2, 2007. BRIAN Mc. Nair, “New Technologies and Media”, , Edited by Adam Briggs and Paul Cobley, The Media: An Intorduction, Longman Publications, 1998. KOMITO Lee, BATES Jessica, “Virtually Local: Social Media and Community Among Polish Nationals in Dublin”, Aslib Proceedings: New Information Perspectives Vol. 61 No. 3, 2009.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Okuma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek