GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804003152021 BİLGİ TOPLUMU VE BİLGİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans



Dersin amacı, öğrencilerin temel kavramlar ve bilgi yönetimi süreci ile ilgili bilgi sahibi olabilmelerini ve Bilgi yönetiminin tasarımı ve sürecin işleyişi esnasında halkla ilişkiler yönetimine ne tür görevler düştüğü konusunda bilgilenmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. E. Pelin Baytekin


1 Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili bilgi sahibi olabilme
2 Bilgi yönetimi sürecine halkla ilişkilerin katkısını anlayabilme

Birinci Öğretim


-


-


Tarım Toplumu Sanayi (Endüstri) Toplumu Bilgi Toplumu Yeni Ekonomi Açık Bilgi, Örtülü Bilgi Bilgi Yönetimi Planı Bilgi Yönetimi Süreci Entellektüel Sermaye.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi. Tarım Toplumu
2 Tarım Toplumu Sanayi Toplumu
3 Bilgi Toplumu
4 Bilgi Toplumu 2
5 Yeni Ekonomi
6 Yeni ekonomi Bilgi Spektrumu(Veri, Enformasyon, Bilgi, Akıl) Bilgi İle İlgili Temel İlkeler
7 Bilginin Sınıflandırılması(Açık Bilgi, Örtülü Bilgi) Bilgi Yönetiminin Tanımı, Amaçları
8 vize
9 Bilgi Yönetimi Planı *Alt Yapı Değerlendirmesi *Bilgi Yönetimi Sisteminin Analizi, Tasarımı ve Geliştirilmesi
10 *Uygulanması *Değerlendirilmesi Bilgi Yönetimi Süreci *Bilginin Yaratılması
11 *Bilginin Sıralanması ve Depolanması *Bilginin Paylaşılması
12 *Bilginin Yorumlanması *Bilginin Uygulanması
13 Entellektüel Sermaye
14 Bilgi Yönetimi ve Halkla İlişkiler
15 Bilgi Yönetimi İle İlgili Uygulama Örneklerinin Paylaşılması
16 final

Baytekin E. P. , Bilgi Yönetimi:Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, Ege Ü. Yayınları. Tiwana Amrit, Bilginin Yönetimi, Dışbank Kitapları-5, Rota Yayınları, İstanbul, 2003 Barutçugil İsmet, Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayınları:24, Yönetim Dizisi:7, İstanbul, 2002 Akın Bahadır H., Yeni Ekonomi, Strateji, Rekabet, Teknoloji Yönetimi, Çizgi Kitapevi Ya. No: 39, Çizgi Ekonomi: 9, 2001) Konya Söylemez Alev, Yeni Ekonomi, Boyut Yayın Grubu, İstanbul, 2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Bireysel Çalışma 3 16 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 10 8 80
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek