GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0804003172021 KURUMSAL İMAJ Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


İşletmelerin hedef kitleleri gözünde nasıl algılandıklarının ifadesi olan kurumsal imaj; kurum kültürü ve kurum kimliğinin etkisinde oluşan bir kavram olarak, işletme yönetimlerince stratejik olarak planlanması ve yönetilmesi gereken bir olguyu oluşturmaktadır. Derste kurumsal imaj kavramı ve kurumsal imaj türleri, kurumsal imajın ilişki içinde olduğu kavramlar ve kurumsal imajın oluşumunda etkili olan faktörlerin aktarılması amaçlanmaktadır.


PROF. DR. BERİL AKINCI VURAL


1 1. Kurumsal imaja ilişkin temel kavramları tanımlar, ilgili kavramlarla ve alanlarla ilişkilendirir.
2 2. Kurumsal imaj sürecini yönetebilir.
3 3. Kurumsal imajı yönlendirecek iletişim ortam ve araçlarını belirler ve uygulamaya koyar.
4 4. Ulusal ve uluslararası firmalarda iletişim sürecine yönelik kalite anlayışı kazandırır.

Birinci Öğretim


YOK


-


Ders kapsamında kurum imajının kavramsal çerçevesi, kurum imajını oluşturan unsurlar, kurum imajı ile ilişki içinde olan kavramlar olarak kurum kimliği, kurum kültürü ve kurum iklimi etkileşimi işlenecektir. Kurumsal İmajın Kavramsal Yapısı ve İşletmeler Açısından Önemi, Kurumsal İmajın Oluşum Süreci, Kurumsal Kültür, Kurumsal Kimlik, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları, Kurumsal Reklam örneklerle ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İmaj Kavramı, Kapsamı ve Oluşumu
2 İmaj Çeşitleri
3 Kurumsal İmajın Kavramsal Yapısı ve İşletmeler Açısından Önemi
4 Kurumsal İmajın Oluşum Süreci
5 Kurumsal İmajla İlişkili Kavramlar-1- Kurum Kültürü
6 Kurumsal İmajla İlişkili Kavramlar-2- Kurum Kimliği kavramı
7 Kurumsal İmajla İlişkili Kavramlar-3- Kurum İklimi
8
9 Kurumsal İmaj Oluşumunda Etkili Olan Faktörler-1- Kurumsal Sosyal Sorumluluk Bilinci ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları
10
11 Kurumsal İmaj Oluşumunda Etkili Olan Faktörler-2- Kurum Dışı İletişim (Halkla İlişkiler ve Sponsorluk faaliyetleri)
12 Kurumsal İmaj Oluşumunda Etkili Olan Faktörler-2- Kurum Dışı İletişim (Kurumsal Reklamın Etkisi)
13
14 Kurumsal İmaj Oluşumunda Etkili Olan Faktörler-3- Ürün ve Hizmet Kalitesi Faktörü
15
16

Ömer Bakan, Kurumsal İmaj, Tablet Yayınları, Konya, 2005 Mehmet Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset, İstanbul, 1998 Müge Elden, Sinem Yeygel, Kurumsal Reklamın Anlattıkları, Beta Yayınları, İstanbul, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 8 3 24
Uygulama/Pratik 6 3 18
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 15 15
Bireysel Çalışma 2 20 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 140

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek