Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
804003462021 | ÜÇ BOYUTLU NESNE MODELLEME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere üç boyutlu sanal dünya hakkında bir bakış açısı oluşturmak, animasyon ve animasyon tekniklerinin kavratılması, öğrenilmesi ve 3D MAX üç boyutlu modelleme yazılımıyla temel modelleme ve animasyon yapma becerisini kazandırmaktır. Bu eğitimi alan kişiler 3D Max de çizimler yapıp, bu çizimlere gerçek desenler giydirip ışıklandırma ve hareketlendirme verebilecektir.
Öğr.Gör.Dr. Şule Güzel Özbek
1 | 3D Modelleme İle İlgili Temel Kavramları Bilir |
2 | 3d Ortamda Üç Boyutlu nesne Oluşturabilir |
3 | 3d Modelleme Tekniklerini Uygulayabilir |
4 | 3d Nesnelere Kaplama Atayabilir, Nesneyi Kaplayabilir Malzeme Ayarları |
5 | 3d Modellemede Işık Ekleme, Kullanım ve Ayarlarını Yapabilir |
6 | 3D Modellemede Kamera Ekleme, Kullanımı ve Ayarlarını Yapabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Derse Katılım Akademik Başarıya Etkisi Açısından Önemlidir.
3D Studio Max programını kullanarak tasarım, animasyon ve uygulamalar yaparak, grafik tasarım ve animasyonla profesyonel yaşamın gerektirdiği alanlarda etkileşimli çoklu ortam program ve tekniklerin kullanılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 3D Max Programı ve Arayüzünün Tanıtımı | ||
2 | Basit üç boyutlu hazır nesneleri oluşturma | ||
3 | 2 Boyutlu Nesneler Ve Loft Nesnesi Bileşik Nesnelerin Tanıtımı, Boolean Uygulaması | ||
4 | 2 Boyutlu Nesneler Ve Lathe Nesnesi, Modifier List | ||
5 | 2 Boyutlu Nesneler Ve Loft Nesnesi, Modifier List | ||
6 | Poligon Modelleme -Vertex, Edges, Border, Polygon, Element | ||
7 | Poligon Modelleme İle Nesne Modelleme | ||
8 | Vize | ||
9 | Malzeme Oluşturma ve Nesnelere Atama | ||
10 | Blueprint , Cloth Modifier | ||
11 | Timeline, Time Configuration, MassFX Tools | ||
12 | MassFX Tools-Rigid Body | ||
13 | Işık Kullanımı, MassFX -Rigid Body | ||
14 | Kamera Kullanımı, Temel Animasyonlar | ||
15 | 3D Max'te Render Ayarları | ||
16 | Final |
https://knowledge.autodesk.com/ Nezih Kambur, 3D Studio Max Görselleştirme Ve Modelleme, İstanbul 2005, Pusula Yayınları Emrah Çelik, 3d Studio Max 9 Görselleştirme, İstanbul 2007, Değişim Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 1 | 5 |