GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
805001322014 PAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ Ders 1 2 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; pazarlama iletişimini oluşturan bileşenlerin neler olduğunu tanımasını, pazarlama karması elemanları ve pazarlama iletişimi karması arasındaki ilişkiyi kavramasını, reklamın bu süreçteki rolünü tanımlayabilmesini ve bütünleşik pazarlama iletişimi kampanya sürecinin nasıl işlediğini kavrayarak bir kampanya tasarlamasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Özen OKAT


1 Pazarlama İletişimi karmasını tanıyabilme
2 Pazarlama iletişimi karmasını oluşturan elemanları ve bu elemanların özelliklerini kavrayabilme
3 Reklamın diğer pazarlama iletişimi karma elemanları ile arasındaki ilişkiyi kurabilme
4 Bir pazarlama iletişimi kampanya planı tasarlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Pazarlama iletişimi kavramı ve kavramın gelişimi. * Pazarlama karması ve tutundurma karmasının tanımlanması * Bütünleşik Pazarlama iletişimi kavramı ve karakteristikleri * Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanya planlama süreci * Bütünleşik pazarlama iletişimini oluşturan bileşenler: Halkla İlişkiler, reklam, satış geliştirme, kişisel satış * Bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyasının tasarlanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Pazarlama kavramının tanımlanması. Kavramın tarihsel süreçte geçirdiği aşamalar ve kazandığı yeni boyut.
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı.
3 Pazarlama İletişimi planlama süreci
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanya planlama aşamalarının aktarımı: problemin ya da fırsatın belirlenmesi. Amaçların/hedeflerin belirlenmesi. Hedef kitlenin seçilmesi
5 Bir brief üzerinden öğrencilerin kampanya basamaklarını uygulaması
6 Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanya planlama aşamalarının aktarımı: Pazarlama iletişimi karmasının seçimi. Mesaj stratejisini seçimi. Medya seçimi. Bütçe belirleme. Uygulama. Sonuçların değerlendirilmesi
7 Bir brief üzerinden öğrencilerin kampanya basamaklarını uygulaması
8 Ara sınav (Vize)
9 Örnek bir bütünleşik pazarlama kampanya örneğinin aktarımı
10 Halkla ilişkiler kavramının tanımları. Halkla ilişkilerin kapsamı ve özellikleri. Halka ilişkilerin kullandıkları araçlar. Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarındaki rolü. Halkla ilişkiler ve reklam arasındaki ilişki
11 Kişisel satış kavramının tanımı. Kişisel satışın avantaj ve dezavantajları. Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarındaki rolü. Kişisel satış elemanlarının özellikleri. Kişisel satış gücünün görevleri.
12 Satış tutundurma (promosyon) kavramının tanımı. Satış tutundurma pazarlamada öneminin artmasının nedenleri. Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarındaki rolü. Satış tutundurmanın avantajları ve dezavantajları. Satış tutundurmanın amaçları. Satış tutundurma türleri.
13 Reklam kavramının tanımı. Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarındaki rolü. Reklamın avantajları ve dezavantajları. Reklamın amaçları. Reklamın türleri. Reklam kampanya planlama süreci.
14 Kurumsal Reklam: Halkla ilişkiler ve reklam arasındaki ilişkinin tanımlanması
15 Örnek bir bütünleşik pazarlama kampanya örneğinin aktarımı
16 Final

Ders Kitabı: Odabaşı Yavuz, Oyman Mine, Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul, Mart 2003 Yardımcı Kaynaklar: Elden Müge, Yeygel Sinem, Kurumsal Reklamın Anlattıkları, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 2 10 20
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek