GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
805002462020 REKLAM TARİHİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin reklam ve reklamcılığın dünyada ve Türkiye’de geçirdiği tarihi gelişimi, değişimleri ve günümüzde geldiği noktayı açıklayabilmelerinin ve yorumlayabilmelerinin sağlanmasıdır.


Dr. Öğr. Üyesi Murat Çelik


1 Reklam tarihi bilgisi
2 Reklamcılık için önemli kişileri ve reklam kampanyalarını tanıyabilme
3 Dünyada ve Türkiye’de reklamın izlediği gelişimi yorumlayabilme ve karşılaştırabilme
4 Reklamcılığın günümüzdeki öneminin ve farklı uygulamalarının tarihsel kökenlerini açıklayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Baskı Öncesi Dönem. Erken Baskı Dönemi. Yayılma Dönemi. Bütünleşme Dönemi. Bilimsel Gelişme Dönemi. Ticari Ve Sosyal Bütünleşme. Yaratıcı Devrim. Marka Dönemi. Post Endüstriyel Dönem. Küreselleşme Dönemi. Cumhuriyet Öncesinde ve Cumhuriyet Döneminde Türkiye'de Reklamcılık Tarihi. Dijital Reklamcılığın Yükselişi. Reklamcılığın Geleceği


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri Genel Olarak Reklam Tarihi: Kapsam, Sınırlılıklar, Kaynaklar
2 Baskı Öncesi Dönem (15.yy öncesi)
3 Erken Baskı Dönemi (15. yy–18.yy)
4 Yayılma Dönemi (1840–1900)
5 Bütünleşme Dönemi (1900–1925)
6 Bilimsel Gelişme Dönemi (1925–1945)
7 Ticari ve Sosyal Bütünleşme (1945–1970)
8 Ara sınav (Vize)
9 Yaratıcı Devrim: 60’lı yıllarda reklam dünyasındaki değişimler.
10 Marka Dönemi (1970-1980)
11 Post Endüstriyel Dönem (1980-1990)
12 Küreselleşme Dönemi (1990-2000)
13 Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye'de Reklamcılık
14 Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Reklamcılık
15 Dijital Reklamcılığın Yükselişi (2000 ve sonrası) ve Reklamcılığın Geleceği
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 Yardımcı Kaynaklar: Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. Yüksel, Ünsal; Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, Tivi Reklam, İstanbul, 1984. Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. Mayer, Martin; Madison Avenue, Çev: Murat Yurddaş, İş Bankası Kültür Yayınları, 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Okuma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
ÖÇ 1 4 5 3 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4 5 3 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek