Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
805004522020 | KİTLE İLETİŞİM KURAMLARINA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı iletişim biliminin temel ekollerinden olan eleştirel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilmektir.
Doç. Dr. Gökçen Başaran İnce
1 | Ana akım yaklaşımlar ve eleştirel görüşler arasındaki temel teorik ve metodolojik farklılıkları kavrayabilme |
2 | Eleştirel yaklaşımların temelindeki felsefik ve sosyolojik yaklaşımları kavrayabilme |
3 | Eleştirel yaklaşımların türlerini tanımlayabilme |
4 | Eleştirel yaklaşımlara dair temel kuram örneklerini öğrenebilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
İletişim biliminin doğuşu, ana akım yaklaşımların temel nitelikleri, eleştirel yaklaşımların temel nitelikleri, ana akım ve eleştirel kuramların farkları, temel eleştirel kuram örnekleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin ve önerilen kaynakçanın tanıtılması | ||
2 | Bilim kavramı, modernite-kapitalizm ve bilim ilişkisi | ||
3 | Sosyal bilimlerin doğuşu, temel epistemolojik ve metodolojik dönemler | ||
4 | İletişimin Bilim Olarak Ortaya Çıkışı (Tarihsel-Ekonomik ve Kültürel Arkaplan) | ||
5 | Ana Akım Yaklaşımların Temel Özellikleri | ||
6 | Eleştirel yaklaşımların temel teorik arkaplanı: Karl Marx sosyolojisi | ||
7 | İletişim Biliminde Eleştirel Yaklaşımlar: Ana Akım Yaklaşımlardan Teorik ve Metodolojik Farkları | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Ekonomi-Politik ve Eleştirel Ekonomi-Politik Yaklaşımlar-I (Klasik ve eleştirel ekonomi politik yaklaşımların farkları) (Kültür Endüstrisi ve Bilinç Endüstrisi Yaklaşımları) | ||
10 | Eleştirel Ekonomi-Politik Yaklaşımlar II (Propoganda ve Rızanın İmalatı, Kültür Emperyalizmi, Beyin İğfal Şebekeleri) | ||
11 | Kültürel Çalışmalar- İdeoloji I (Marx ve Gramsci’de İdeoloji Kavramı) | ||
12 | İdeoloji II- Althusser ve İdeoloji Kavramı, Söylem | ||
13 | Göstergebilimin Temel Kavramları | ||
14 | Amerikan Ana Akım Kuramlarında Eleştirel Bir Uğrak: Chicago Okulu | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final sınavı |
-Lazar, J. (2001). İletişim Bilimi, İstanbul: Vadi. -Fiske, J. (2014). İletişim Çalışmalarına Giriş. İstanbul: Pharmakon -Mutlu, E. (2017). İletişim Sözlüğü. İstanbul: Ütopya. -Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal. -Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları. İstanbul: İletişim
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Makale Yazma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |