GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
805004502020 MEDYA VE MİZAH Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Mizahın işlevinden yola çıkarak, özellikle Türkiye’de bir muhalefet kültürü olarak hem toplumsal hem de siyasal anlamda ilgi çeken mizah üzerine tartışma geliştirerek mizahın tarihi ve karikatür üzerine bilgi verebilme.


Dr.Öğr.Üyesi Soner YAĞLI


1 1- Mizahın kuramsal bilgisini öğrenir
2 2- Mizahı değerlendirme yeteneği edinir
3 3- Mizah ile ilgili kavramları kullanmayı öğrenir
4 4- Mizah ile ilgili dergileri takip eder ve tartışır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Mizah kavramı ve mizahın işlevleri tartışılacaktır. Medya ve mizah ilişkisi değerlendirilecektir. Türkiye’de mizahın tarihsel gelişimi ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve tanıtımı
2 Medya ve mizah dersinin içeriğindeki kavramlar
3 Mizah kavramı, kökeni ve ardalanı
4 Mizahın işlevini tartışmaya açma
5 Mizahın Biçim ve türleri
6 Mizahın Biçim ve türleri II
7 Türkiye’deki mizah çalışmalarının tarihsel bölümlenmesi
8 Vize
9 Vizenin değerlendirilmesi, Türkiye’deki mizah çalışmalarının tarihsel bölümlenmesi II
10 Osmanlı Döneminde Mizah
11 Cumhuriyet’in ilk yıllarından günümüze Türk Mizah tarihinin gelişimi
12 Mizah dergilerinin değerlendirilmesi
13 Mizah dergilerinin incelenmesi
14 Mizah dergilerinde gündelik hayat sunumu
15 Mizah dergilerinde gündelik hayat sunumu II
16 Final

Cantek, Levent, (2001), Markopaşa, Bir Mizah ve Muhalefet Efsanesi, İletişim Yayınları, İstanbul. Alpin, Hakan, (2007), Çizgi Roman Ansiklopedisi, İnkılap Yayınevi, İstanbul. Alpin, Hakan, 1001 Soruda Çizgi Roman, İm Yayın Tasarım, İstanbul. Cantek, Levent, (2007), Cumhuriyetin Büluğ Çağı, İletişim Yayınları, İstanbul. Çizgili Hayat Kılavuzu, Kahramanlar, Dergiler ve Türler – Levent CANTEK, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004. Osmanlı’dan 21.Yüzyıla Basın Tarihi – Orhan KOLOĞLU, Pozitif Yayınları, 2006. Türk Basın Tarihi II.Mahmut’tan Holdinglere – Hıfzı TOPUZ, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003. Türkiye Karikatür Tarihi – Orhan KOLOĞLU, Bileşim Yayıncılık, 2005. Türk Grafik Mizahı, Ahmet Sipahioğlu, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1999. Karikatür – Neyi, Neden, Nasıl Anlatıyor, Kimi Niye Çiziyor?, Önder Şenyapılı, ODTÜ Yayıncılık, Ankara, 2003. “Mizah Kavramı ve Sanattaki Yeri”, İsmail Yardımcı, Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 3/2, 2010, ss.1-41.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 2 12 24
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
ÖÇ 1 4 3 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 3 1 3 1 4 1 1 1 1 2 1 1
ÖÇ 2 4 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 4 1 4 1 3 1 1 1 1 2 1 1
ÖÇ 3 4 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 4 1 3 1 4 1 1 1 1 3 1 1
ÖÇ 4 4 3 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 3 1 4 1 3 1 1 1 1 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek