Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
805004572020 | SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
KSS, bir şirketin sosyal ve çevresel etkilerinin yanı sıra iş yapış sürecine etki eden tüm bileşenlerle ilişkilerini yönetme biçimiyle ilgili bir kavramdır. Bu ders, kurumsal sosyal sorumluluk, gelişimi, çeşitli modeller, metrikler ve paydaşların yanı sıra, çevrimiçi toplulukların kullanımı da dahil olmak üzere KSS iletişimindeki önemli konulara genel bir bakış sunmaktadır. Ayrıca kampanya yönetim sürecini ele alarak örnek kampanyalar ile pekiştirmektedir.
Prof. Dr. Nilay BAŞOK
1 | KSS'nin kökenlerini ve temel kavramlarını anlayabilmek |
2 | Bir KSS girişiminin kritik unsurlarını kavrayabilmek |
3 | KSS iletişim paradoksunu tanımlayabilmek |
4 | Bir KSS girişiminin uygulama konularını anlayabilmek |
5 | KSS için stratejik bir iletişim planı ve kampanya geliştirebilmek |
6 | Mevcut bir KSS girişimini iletişim yönünden örnekler üzerinden analiz edebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), Kurumsal Vatandaşlık, Üçlü Raporlama ve Sürdürülebilirlik kurumların gezegene ve topluma karşı sorumlulukların anlatmada kullanılan kilit ifadelerdir. Önceleri itibarın korunması ile ilişkilendirilen KSS, bugün itibarı oluşturan önemli bir unsur olarak ele alınmaktadır. Bugün hükümetler, toplum, doğrudan kurum çalışanları veya STK’lar gibi çokça paydaş kurumları KSS performanslarını göz önünde bulundurarak değerlendirmektedir. KSS ve KSS iletişiminin temellerine odaklanan bu dersin içeriği üç temel başlıkta şekillenecektir; 1. KSS’nin Kavramsal Yapısı ve Temel İletişim Sorunları 2. Örnek Olaylar 3. KSS Kampanyası Geliştirmeye Yönelik Beceri Geliştirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. KSS’ye giriş | ||
2 | KSS, Sürdürülebilirlik, yeşil pazarlama, üçlü raporlama ve Kurumsal vatandaşlık | ||
3 | KSS Teorileri | ||
4 | Anlam Verme, Anlam Yaratma ve Birlikte Oluşturma Bağlamında KSS İletişimi | ||
5 | KSS Kampanyalarına Giriş | ||
6 | KSS Kampanya Yönetimi Aşamaları: Araştırma ve Planlama | ||
7 | KSS Kampanya Yönetimi Aşamaları: Uygulama ve Değerlendirme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | KSS İletişim Stratejisinin Geliştirilmesi | ||
10 | KSS İletişiminde Paydaş Kavramı ve Paydaşlar | ||
11 | KSS İletişimi Kampanyalarının Analiz Edilmesi | ||
12 | Örnek Kampanya Analizi: “Timberland- Ticaret ve Adalet” | ||
13 | Örnek Kampanya Analizi: “Walmart'ın İtibarını Yeniden Kazanmak” | ||
14 | Örnek Kampanya Analizi: “Anadolu Efes Gelecek Turizmde Projesi” | ||
15 | Etik ve KSS İletişimi Paradoksu | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
• Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk, Gül COŞKUN DEĞİRMEN, Nobel Akademi Yayıncılık • Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Ebru Özgen, Maviağaç Yayınevi • Proje Yönetimi, Nilay Başok, Gül Coşkun Değirmen, Nobel Akademi Yayıncılık • Rangan, K., Chase, L., & Karim, S. (2015). The truth about CSR. Harvard Business Review, 93(1/2), 40–49. • Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility. Business & Society, 38(3): 268-295. • Porter, M.E. and Kramer, M.R. (2011). Creating Shared Value. Harvard Business Review, 89, 62-77. • Lawrence, A. T. (2010). Managing Disputes with nonmarket Stakeholders: Wage a Fight, Withdraw, Wait, or Work It Out? California Management Review, 53(1): 90-113. • Bhattacharya, C. B., & Sen, S. (2004). Doing Better at Doing Good: When, Why, And How Consumers Respond To Corporate Social Initiatives. California Management Review, 47(1), 9–24. • Rangan, V.K., Appleby, S., & Moon, L. (2012). The Promise of Impact Investing. Harvard Business School Background Note 9-512-045 (rev July 2012). (available via CBS LEARN) • Eigen, P. (2013). International Corruption: Organized Civil Society for Better Global Governance. Social Research, 80(4), 1287–1308. • Transparency International (2013). Business Principles for Countering Bribery. Berlin: TI. • Caselet “The UN Global Compact: Bluewashing Corporate Practices?”, published in: Rasche, A., Waddock, S. (2016). Standards for Corporate Social Responsibility: Legitimacy, Impact, and Critique, in: Rasche, A., Morsing, M., Moon, J. (eds). Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance. Cambridge/New York: Cambridge University Press (forthcoming, available on CBS LEARN).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 17 | 2 | 34 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |