GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1001014152014 DENİZ SUYU KALİTESİ İZLENMESİNDE MİKROPLANKTON Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin denizel mikroplankton’un ekolojileri hakkında bilgi edinmektir. Ayrıca Türkiye denizlerindeki kirlilik, mikroplanktonik tür çeşitliliği ve ekosisteme etkilerini kavramasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Fatma SABANCI, Dr. Öğr. Üyesi Levent YURGA


1 Denizel mikroplankton ne olduğu hakkında bilgi kazanma ve kirliliğe tepkisi hakkında yorum yapabilme
2 Tür zenginliği ve tür çeşitliliği hakkında yorum yapabilme
3 Mikroplanktonik türlerin tür zenginliği ve tür çeşitliliğini belirleyen indeksler hakkında farkındalık ve yorum yapabilme becerisi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Mikroplankton tanımı; tür tanımlarına giriş; mikroplankton’ların kalite ve kantite yönünden saptanması; tür çeşitliliği ve alfa diversite indeklerinin öğrenilmesi ve yorumlanması; indekslerin hesaplanması; kümelenme yöntemi; kirli bölgelerin belirlenmesi.


Hafta Konular (Teorik) Laboratuvar Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Mikroplankton tanımı
2 Mikroplankton tanımı
3 Mikroplankton tanımı
4 Mikroplankton tanımı
5 mikroplankton’ların kalite ve kantite yönünden saptanması
6 mikroplankton’ların kalite ve kantite yönünden saptanması
7 ARA SINAV
8 Tür çeşitliliği ve alfa diversite indekleri
9 Tür çeşitliliği ve alfa diversite indekleri
10 indekslerin hesaplanması
11 indekslerin hesaplanması
12 indekslerin hesaplanması
13 indekslerin hesaplanması
14 indekslerin hesaplanması
15 Dönem ödevlerinin sunumu
16 FİNAL SINAVI

Bayne, B.L., K.R. Clarke, J.S. Gray. (eds.) 1988. Biological effects of polluants: results of a practical workshop. Mar. Ecol. Prog. Ser. 46. 18 Sabancı ve Koray / E.Ü. Su Ürünleri Dergisi 24 (1-2): 11–18 Bougis, P. 1976. Marine Plankton Ecology. 355 pp. Nort-Holland/American Elsevier. Chessman, B.C. 1986. Diatom flora of an Australian river system: spatial patterns and environmental relationships. Freshwater Biol. 16, 805-819. Çolak Sabancı, F., T. Koray. 2001. İzmir Körfezi (Ege Denizi) Mikroplankton’unun Vertikal ve Horizontal Dağılımına Kirliliğin Etkisi, Su Ürünleri Dergisi, 18(1-2):187-202. Çolak Sabancı, F., T. Koray. 2005. İzmir Körfezi’nde 1998-2001 yılları arasında fitoplanktonik tür çeşitliliği değişimi. Ege University J. Fish . Aquat. Sci., 22(3-4);273-280. Evans, G.T. 1988. A framework for discussing seasonal succession and coxistence of phytoplankton species, Limnol. Oceanogr. 33:1027-1036 Evans, G.T, J.S. Parslow. 1985. A model of annual phytoplankton cycles, Biol. Oceanogr. 3:327-347 FAO, 1988. Report on the training workshop on the statistical treatmentand interpretation of marine community data. Piran, Yugoslavia, 1-14 June 1998. FIR/MEDPOL/TW3, 169 p. Faust, M. A., R. A. Gulledge. 2002. Identifying Harmful Marine Dinoflagellate, Smithsonian Institution. Gomez, N. 1999. Epipelic diatoms from the Matanza-Riachuelo River (Argentina), a highly polluted basin from the pampean plain: Biotic indices and multivariate analysis. Aquat.Ecosyst. Health Manage. 2 301-309.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 6 6
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 84

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2
ÖÇ 2 1 2
ÖÇ 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek