Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1001014152014 | DENİZ SUYU KALİTESİ İZLENMESİNDE MİKROPLANKTON | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin denizel mikroplankton’un ekolojileri hakkında bilgi edinmektir. Ayrıca Türkiye denizlerindeki kirlilik, mikroplanktonik tür çeşitliliği ve ekosisteme etkilerini kavramasını sağlamaktır.
Doç. Dr. Fatma SABANCI, Dr. Öğr. Üyesi Levent YURGA
1 | Denizel mikroplankton ne olduğu hakkında bilgi kazanma ve kirliliğe tepkisi hakkında yorum yapabilme |
2 | Tür zenginliği ve tür çeşitliliği hakkında yorum yapabilme |
3 | Mikroplanktonik türlerin tür zenginliği ve tür çeşitliliğini belirleyen indeksler hakkında farkındalık ve yorum yapabilme becerisi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Mikroplankton tanımı; tür tanımlarına giriş; mikroplankton’ların kalite ve kantite yönünden saptanması; tür çeşitliliği ve alfa diversite indeklerinin öğrenilmesi ve yorumlanması; indekslerin hesaplanması; kümelenme yöntemi; kirli bölgelerin belirlenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Mikroplankton tanımı | |||
2 | Mikroplankton tanımı | |||
3 | Mikroplankton tanımı | |||
4 | Mikroplankton tanımı | |||
5 | mikroplankton’ların kalite ve kantite yönünden saptanması | |||
6 | mikroplankton’ların kalite ve kantite yönünden saptanması | |||
7 | ARA SINAV | |||
8 | Tür çeşitliliği ve alfa diversite indekleri | |||
9 | Tür çeşitliliği ve alfa diversite indekleri | |||
10 | indekslerin hesaplanması | |||
11 | indekslerin hesaplanması | |||
12 | indekslerin hesaplanması | |||
13 | indekslerin hesaplanması | |||
14 | indekslerin hesaplanması | |||
15 | Dönem ödevlerinin sunumu | |||
16 | FİNAL SINAVI |
Bayne, B.L., K.R. Clarke, J.S. Gray. (eds.) 1988. Biological effects of polluants: results of a practical workshop. Mar. Ecol. Prog. Ser. 46. 18 Sabancı ve Koray / E.Ü. Su Ürünleri Dergisi 24 (1-2): 11–18 Bougis, P. 1976. Marine Plankton Ecology. 355 pp. Nort-Holland/American Elsevier. Chessman, B.C. 1986. Diatom flora of an Australian river system: spatial patterns and environmental relationships. Freshwater Biol. 16, 805-819. Çolak Sabancı, F., T. Koray. 2001. İzmir Körfezi (Ege Denizi) Mikroplankton’unun Vertikal ve Horizontal Dağılımına Kirliliğin Etkisi, Su Ürünleri Dergisi, 18(1-2):187-202. Çolak Sabancı, F., T. Koray. 2005. İzmir Körfezi’nde 1998-2001 yılları arasında fitoplanktonik tür çeşitliliği değişimi. Ege University J. Fish . Aquat. Sci., 22(3-4);273-280. Evans, G.T. 1988. A framework for discussing seasonal succession and coxistence of phytoplankton species, Limnol. Oceanogr. 33:1027-1036 Evans, G.T, J.S. Parslow. 1985. A model of annual phytoplankton cycles, Biol. Oceanogr. 3:327-347 FAO, 1988. Report on the training workshop on the statistical treatmentand interpretation of marine community data. Piran, Yugoslavia, 1-14 June 1998. FIR/MEDPOL/TW3, 169 p. Faust, M. A., R. A. Gulledge. 2002. Identifying Harmful Marine Dinoflagellate, Smithsonian Institution. Gomez, N. 1999. Epipelic diatoms from the Matanza-Riachuelo River (Argentina), a highly polluted basin from the pampean plain: Biotic indices and multivariate analysis. Aquat.Ecosyst. Health Manage. 2 301-309.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |