Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
11320103E11749 | ECONOMICS OF EDUCATION AND HEALTH | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin, eğitim ve sağlık konularının iktisadi hayattaki yeri ve önemini kavramalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Mehmet Karaçuka
1 | Eğitim ve sağlık alanlarının genel iktisattaki yerlerini açıklayabilme. |
2 | Ekonomi teorisini kullanarak eğitim ve sağlık sektörlerinin anlama ve inceleyebilme |
3 | Türkiye’de eğitim ve sağlığın ekonomideki yerini tarihsel süreçte analiz edebilme. |
4 | Türk sağlık ve eğitim sistemini başka ülkelerle karşılaştırabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders sağlık ve eğitim ekonomisinin temel konularına giriş niteliğindedir. Sağlık sisteminin işleyişi, eğitim sisteminin işleyişi, devletin müdehalesinin rolü gibi güncel politika konuları ve analiz yöntemleri işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ekonomisinin tanımı ve kapsamı, giriş ve temel kavramlar | ||
2 | Sağlık ekonomisinin tanımı ve kapsamı, giriş ve temel kavramlar | ||
3 | Eğitim ve sağlık alanlarının iktisattaki yeri ve önemi | ||
4 | Eğitim ve sağlık sektörünün makroekonomik analizi | ||
5 | Eğitim ve sağlık sektörünün makroekonomik analizi | ||
6 | Eğitim ve sağlık işgücü | ||
7 | Tekrar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sağlık sistemlerinin uluslararası karşılaştırması | ||
10 | Eğitim programlarının ekonomik değerlendirmesi ve uluslararası karşılaştırması | ||
11 | Türkiye’de tarihsel süreçte eğitim ve sağlığın ekonomideki yerinin gelişimi | ||
12 | Türkiye'de eğiim ve sağlık sistemi | ||
13 | Sağlık ekonometrisi | ||
14 | Eğitim ve Ekonomik Büyüme | ||
15 | Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Culyer, A. J., Newhouse, J. P., Pauly, M. V., McGuire, T. G., & Barros, P. P. (Eds.). (2000). Handbook of health economics. Elsevier. A. Krueger ve M. Lindahl. Education for Growth: Why and For Whom? Journal of Economic Literature, 39(4):1101–1136, 2001. Johnes, G., & Johnes, J. (Eds.). (2004). International handbook on the economics of education (pp. 613-627). Cheltenham^ eUKNorthampton UK: Edward Elgar. Bradley, S., & Green, C. (Eds.). (2020). The Economics of Education: A Comprehensive Overview. L. Pritchett. Where Has All the Education Gone? The World Bank Economic Review, 15(3): 367–391, 2001. D. Cohen ve M. Soto. Growth and Human Capital: Good Data, Good Results. Journal of Economic Growth, 12(1):51–76, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 11 | 2 | 22 |
Final Sınavı | 21 | 2 | 42 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Proje Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | ||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | ||
ÖÇ 4 | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 |