Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
11320103E11845 | SUSTAINABLE HUMAN DEVELOPMENT | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin, • kalkınma sürecinde insan faktörünün önemini kavrayabilmesini • sürdürülebilir insani kalkınmayı etkileyen diğer süreçleri anlayabilmesini ve bu süreçleri farklı yönlerden analiz edebilmelerini sağlamaktır.
Dr. Özge Kozal
1 | Sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin kavramları tanımlayabilme, |
2 | Sürdürülebilir insani kalkınma hakkında iktisadi yorum yapabilme, |
3 | Kalkınma teorileri ile sürdürülebilir insani kalkınmayı ilişkilendirebilme, |
4 | İktisadi süreçte insani kalkınmaya etki eden faktörleri analiz edebilme |
5 | Sürdürülebilir insani kalkınmayı ülke örnekleriyle açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Büyüme, kalkınma, büyümenin sınırları, klasik kalkınma yaklaşımları, sürdürülebilir insani kalkınma, gezegensel sınırlar, döngüsellik, döngüsel ekonomi, sürdürülebilir kalkınma hedefleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma – Dersin Gerekçesi ve Önemi – Dersin Kural ve Gerekleri | ||
2 | Ekonomik performansı nasıl ölçeriz? | ||
3 | Sanayi Devriminden ve II. Dünya Savaşından sonra kalkınma düşüncesinin kökleri | ||
4 | Kalkınma nedir? Kalkınma ve Büyüme Farkı, Büyüme Sınırlı mıdır? | ||
5 | Ülke Sınıflamaları: Farklı Dünyaların Farklı Özellikleri | ||
6 | Teorik Arkaplan: Klasik Kalkınma Teorileri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Güncel Yaklaşımlar: Sürdürülebilir İnsani Kalkınma, Gezegensel Sınırlar ve Döngüsellik | ||
9 | Binyıl Kalkınma Hedeflerine ve İnsani Kalkınma Raporlarına Bir Bakış | ||
10 | Öğrenci Sunumları Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Hedefleri (17 Hedefe İlişkin Sunumlar) | ||
11 | Öğrenci Sunumları Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Hedefleri (17 Hedefe İlişkin Sunumlar) | ||
12 | Öğrenci Sunumları Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Hedefleri (17 Hedefe İlişkin Sunumlar) | ||
13 | Öğrenci Sunumları Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Hedefleri (17 Hedefe İlişkin Sunumlar) | ||
14 | Öğrenci Sunumları Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Hedefleri (17 Hedefe İlişkin Sunumlar) | ||
15 | Öğrenci Sunumları Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Hedefleri (17 Hedefe İlişkin Sunumlar) | ||
16 | Final Sınavı |
Todaro, M and Smith S., Economic Development, (12th ed) , Pearson Education, USA, 2015 R. Grabowski and M. P. Shields, Development Economics, Blackwell Publishing. Human Development Reports,UNDP. (1990-2022) Rockström, Johan, et all. "Planetary Boundaries: Exploring the Safe Operating Space for Humanity," Ecology and Society 14, No. 2 (2009). United Nations. www.decadeonrestoration.org. February 2020. Accessed: May 17, 2020. https://www.decadeonrestoration.org/ United Nations. Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future . United Nations, 1987.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Uygulama/Pratik | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 22 | 2 | 44 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |