GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
11320203E11826 E-MARKETING Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin temel pazarlama bilgileri üzerine e-pazarlama kavramlarını ve e-pazarlamaya ilişkin işletmeden işletmeye ya da işletmeden tüketiciye yapılan e-ticaret pazarlarındaki gelişmeleri vermektir.


Prof. Dr. Aykan CANDEMİR


1 Bir web sitesinin gelişim basamaklarını kategorize edebilmek
2 E-pazarlama aktivitelerinin maksimum pazarlama faydası için kullanılabilmesi
3 Pazarlama planında kullanılabilecek yeni elektronik modellerin önerilmesi
4 Farklı e-pazarlama araçlarını karşılaştırıp farklılıkları ortaya koyabilmek
5 Kaynak bütçelemesinin öneminin anlaşılması
6 Çevrimiçi ve çevrim dışı mekanizmaları entegre olarak kullanıp, taslak bir e-pazarlama planı hazırlamak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste E-pazarlamanın kapsamı aktarılacak, günümüzde artan teknolojik gelişmeler sayesinde pazarlama iletişiminde, müşteri destek hizmeti gibi alanlarda çevrimiçi mecranın kullanımı tartışılacaktır. Çevrimiçi ve çevrimdışı araçların entegre kullanımıyla güçlenen pazarlama karması aktarılacaktır. Geleneksel pazarlama yöntemlerinden modern yöntemlere dönüşüme yol açan faktörler, modern pazarlama yöntemleri ve pazarlamanın gelişimi açıklanacaktır. Bundan başka, e-pazarlama ve özellikleri, e-pazarlama ve e-ticaret arasındaki ilişki tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Elektronik Pazarlamaya Giriş
2 Stratejik Elektronik Pazarlama ve Performans Ölçütleri
3 E-Pazarlama Planı
4 Global E-Pazarlar
5 E-Pazarlama Araştırması
6 Çevrimiçi Tüketici Davranışı
7 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Farklılaşma ve Konumlandırma Stratejileri
8 Arasınav
9 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Farklılaşma ve Konumlandırma Stratejileri
10 Ürün: Çevrimiçi Teklif
11 Fiyatlandırma: Çevrimiçi Değer
12 Dağıtım için İnternet
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Proje Sunumları
16 Final sınavı

Chaffey, D. & Ellis-Chadwick , F. (2019). Digital Marketing. Pearson Frost, R. D., & Strauss, J. (2016). E-marketing. Pearson. Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 4/E Digital Business: Concepts and Strategies, 2/E, Eloise Coupey, Prentice Hall, 2005 Internet Marketing, Barbara Cox, William Koelzer, Prentice Hall 2004



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 154

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 3 4 3 4 3 4 3 4 3 3 4 3 4
ÖÇ 3 2 4 5 4 3 2 4 2 4 3 3 3 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 3 2 3 3 4 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 6 3 4 3 4 3 4 4 4 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek