Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
11320203E11826 | E-MARKETING | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin temel pazarlama bilgileri üzerine e-pazarlama kavramlarını ve e-pazarlamaya ilişkin işletmeden işletmeye ya da işletmeden tüketiciye yapılan e-ticaret pazarlarındaki gelişmeleri vermektir.
Prof. Dr. Aykan CANDEMİR
1 | Bir web sitesinin gelişim basamaklarını kategorize edebilmek |
2 | E-pazarlama aktivitelerinin maksimum pazarlama faydası için kullanılabilmesi |
3 | Pazarlama planında kullanılabilecek yeni elektronik modellerin önerilmesi |
4 | Farklı e-pazarlama araçlarını karşılaştırıp farklılıkları ortaya koyabilmek |
5 | Kaynak bütçelemesinin öneminin anlaşılması |
6 | Çevrimiçi ve çevrim dışı mekanizmaları entegre olarak kullanıp, taslak bir e-pazarlama planı hazırlamak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste E-pazarlamanın kapsamı aktarılacak, günümüzde artan teknolojik gelişmeler sayesinde pazarlama iletişiminde, müşteri destek hizmeti gibi alanlarda çevrimiçi mecranın kullanımı tartışılacaktır. Çevrimiçi ve çevrimdışı araçların entegre kullanımıyla güçlenen pazarlama karması aktarılacaktır. Geleneksel pazarlama yöntemlerinden modern yöntemlere dönüşüme yol açan faktörler, modern pazarlama yöntemleri ve pazarlamanın gelişimi açıklanacaktır. Bundan başka, e-pazarlama ve özellikleri, e-pazarlama ve e-ticaret arasındaki ilişki tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Elektronik Pazarlamaya Giriş | ||
2 | Stratejik Elektronik Pazarlama ve Performans Ölçütleri | ||
3 | E-Pazarlama Planı | ||
4 | Global E-Pazarlar | ||
5 | E-Pazarlama Araştırması | ||
6 | Çevrimiçi Tüketici Davranışı | ||
7 | Pazar Bölümleme, Hedefleme, Farklılaşma ve Konumlandırma Stratejileri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Pazar Bölümleme, Hedefleme, Farklılaşma ve Konumlandırma Stratejileri | ||
10 | Ürün: Çevrimiçi Teklif | ||
11 | Fiyatlandırma: Çevrimiçi Değer | ||
12 | Dağıtım için İnternet | ||
13 | Proje Sunumları | ||
14 | Proje Sunumları | ||
15 | Proje Sunumları | ||
16 | Final sınavı |
Chaffey, D. & Ellis-Chadwick , F. (2019). Digital Marketing. Pearson Frost, R. D., & Strauss, J. (2016). E-marketing. Pearson. Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 4/E Digital Business: Concepts and Strategies, 2/E, Eloise Coupey, Prentice Hall, 2005 Internet Marketing, Barbara Cox, William Koelzer, Prentice Hall 2004
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |