Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
11320203E11848 | MARKETING STRATEGY | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Pazar ortamında sürdürülebilir ve rekabetçi bir performans yakalanabilmesi için gereklilikleri ve uygulanabilecek stratejileri anlayabilmek
Ar. Gör. Dr. Miray Baybars
1 | Pazar güdümlü stratejik yönetim kavramını anlayabilme |
2 | Pazar koşullarına uygun pazarlama stratejisi geliştirebilme |
3 | Uygun pazarlama stratejisi geliştirme yolunda çevresel faktörlerin etkisinin önemini anlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında iki temel stratejik konu olan hedef pazar belirlenmesi ve rekabetçi avantaj yaratılması üzerinde durulacaktır. Ders aynı zamanda değişen pazar çevresi müşteri ve rakip analizi, örgüt kaynakları, rekabetçi pozisyonlar ve konumlandırma stratejileri de derste tartışılacak konular arasındadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Pazar Güdümlü Stratejik Yönetim, Makale sunumu: Marketing Meets Mission, HBR, May-June 2020 | ||
3 | Stratejik Pazarlama Planlaması;Makale sunumu: Rethinking Marketing HBR, 2010 | ||
4 | Değişen Pazarlama Çevresi, Makale sunumu:Branding in the Digital Age, HBR, Edelman, 2010 | ||
5 | Müşteri Analizi, Makale sunumu:The elusive green consumer, HBR, July-August 2019 | ||
6 | Rakip Analizi, Makale sunumu: Marketing Malpractice, HBR, 2005 | ||
7 | Örgütsel Kaynak Temelini Anlamak, Makale sunumu: The Female Economy, HBR, 2009 | ||
8 | ARASINAV | ||
9 | Bölümlendirme ve Konumlandırma İlkeleri, Makale sunumu: Getting Brand Communities Right, HBR, 2009 | ||
10 | Sürdürülebilir Rekabetçi Avantaj Yaratmak, Makale sunumu: The One Number You Need to Grow, HBR, 2003 | ||
11 | Yeni Pazarlama Karması ile Rekabet Etmek, Makale sunumu: Ending the War between Sales&Marketing, HBR, 2006 | ||
12 | Yenilikçilik ile Rekabet Etmek | ||
13 | Sunumlar | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Sunumlar | ||
16 | FINAL |
Marketing Strategy: A Decision-Focused Approach. Orville C. Walker, John, W. Mullins and Jean-Claude Larreche, 2013, McGraw Hill Marketing Strategy and Competitive Positioning. Graham Hooley, Nigel F. Piercy, Brigitte Nicoulaud, John M. Rudd, 2016, Pearson Education
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 18 | 3 | 54 |
Proje Sunma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |