Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1301008922017 | GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Yeni Nesil Girişimcinin karakteristik özelliklerini anlayabilmek, iş modeli tasarlayabilmek, marka bilinirliği ve kurumsal kimlik sürecini anlayabilmek, iş modeli tasarlayabilmek, pazarlama stratejilerini uygulayabilmek, girişimcilik ve yenilik ekosisteminin işleyişini kavrayabilmek
Doç. Dr. Elif Tunalı Çalışkan
1 | Yeni Nesil Girişimcinin karakteristik özelliklerini anlayabilmek |
2 | İş modeli tasarlayabilmek |
3 | Pazarlama stratejilerini uygulayabilmek |
4 | Girişimcilik ve yenilik ekosisteminin işleyişini kavrayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında girişimciliğin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. İş fikri oluşturma, modelleme ve iş planı hazırlama çalışmaları yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yeni Dünya Düzeninde Girişimcilik | ||
2 | Girişimcilik, Yenilik ve Yaratıcılık | ||
3 | Girişimcilik ve Yenilik Ekosistemi | ||
4 | Yaratıcı Endüstriler ve Girişimcilik | ||
5 | Yaratıcı Düşünce Teknikleri ile İş Fikri Geliştirme | ||
6 | İş modeli tasarım süreci | ||
7 | Yeni Çağda Pazarlama Algısı: Pazar Araştırması | ||
8 | 8. Ara Sınav | ||
9 | Yeni Nesil Pazarlama Stratejileri | ||
10 | Kurumsal Kimlik ve Marka Bilinirliği | ||
11 | Türkiye'de yenilik tabanlı girişimcilik: üniversite ve teknoparklar | ||
12 | Türkiye'de Yenilik Tabanlı Girişimcilik: Teşvik, fon, finansman | ||
13 | Firma Sunumu | ||
14 | Firma Sunumu | ||
15 | Firma Sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
- Ries, Eric. (2022). Yalın Startup. İş Dünyası Kitapları. - Rajammamar, Raja. (2022). Kuantum Pazarlama. Nişantaşı Üniversitesi - Derl. Akçomak, İbrahim Semih. (2021). Türkiye'de Yenilik Tabanlı Girişimcilik. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. - Kotler, Philip. (2021). Pazarlama 5.0. Nişantaşı Üniversitesi Yayınları. - Kawasaki, Guy. (2016) Girişimcinin El Kitabı. Mediacat Yayıncılık - Alexander Ostervalder, Yves Pigneur. (2012). İş Modeli Üretimi. Optimist-İş-Yönetim Dizisi - Burns, Alvin; Bush, Ronald. (2015). Pazarlama Araştırması. Nobel Akademik Yayıncılık. - Ries, Eric. (2014). Yalın Yeni Girişim. Özyeğin Üniversitesi Yayınları - Gladwell, Malcolm. (2016) Outliers. Mediacat Yayıncılık - Ries, Al; Ries, Laura. (2005). Marka Yaratmanın 22 Kuralı. Mediacat Yayıncılık. - TÜBİTAK, "Dünyayı Değiştiren Fikirler".
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 90 |
Rapor Sunma | 2 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 3 | 18 |
Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |