GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1301008922017 GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Yeni Nesil Girişimcinin karakteristik özelliklerini anlayabilmek, iş modeli tasarlayabilmek, marka bilinirliği ve kurumsal kimlik sürecini anlayabilmek, iş modeli tasarlayabilmek, pazarlama stratejilerini uygulayabilmek, girişimcilik ve yenilik ekosisteminin işleyişini kavrayabilmek


Doç. Dr. Elif Tunalı Çalışkan


1 Yeni Nesil Girişimcinin karakteristik özelliklerini anlayabilmek
2 İş modeli tasarlayabilmek
3 Pazarlama stratejilerini uygulayabilmek
4 Girişimcilik ve yenilik ekosisteminin işleyişini kavrayabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında girişimciliğin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. İş fikri oluşturma, modelleme ve iş planı hazırlama çalışmaları yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yeni Dünya Düzeninde Girişimcilik
2 Girişimcilik, Yenilik ve Yaratıcılık
3 Girişimcilik ve Yenilik Ekosistemi
4 Yaratıcı Endüstriler ve Girişimcilik
5 Yaratıcı Düşünce Teknikleri ile İş Fikri Geliştirme
6 İş modeli tasarım süreci
7 Yeni Çağda Pazarlama Algısı: Pazar Araştırması
8 8. Ara Sınav
9 Yeni Nesil Pazarlama Stratejileri
10 Kurumsal Kimlik ve Marka Bilinirliği
11 Türkiye'de yenilik tabanlı girişimcilik: üniversite ve teknoparklar
12 Türkiye'de Yenilik Tabanlı Girişimcilik: Teşvik, fon, finansman
13 Firma Sunumu
14 Firma Sunumu
15 Firma Sunumu
16 Final Sınavı

- Ries, Eric. (2022). Yalın Startup. İş Dünyası Kitapları. - Rajammamar, Raja. (2022). Kuantum Pazarlama. Nişantaşı Üniversitesi - Derl. Akçomak, İbrahim Semih. (2021). Türkiye'de Yenilik Tabanlı Girişimcilik. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. - Kotler, Philip. (2021). Pazarlama 5.0. Nişantaşı Üniversitesi Yayınları. - Kawasaki, Guy. (2016) Girişimcinin El Kitabı. Mediacat Yayıncılık - Alexander Ostervalder, Yves Pigneur. (2012). İş Modeli Üretimi. Optimist-İş-Yönetim Dizisi - Burns, Alvin; Bush, Ronald. (2015). Pazarlama Araştırması. Nobel Akademik Yayıncılık. - Ries, Eric. (2014). Yalın Yeni Girişim. Özyeğin Üniversitesi Yayınları - Gladwell, Malcolm. (2016) Outliers. Mediacat Yayıncılık - Ries, Al; Ries, Laura. (2005). Marka Yaratmanın 22 Kuralı. Mediacat Yayıncılık. - TÜBİTAK, "Dünyayı Değiştiren Fikirler".



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 90
Rapor Sunma 2 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Örnek Vaka İncelemesi 6 3 18
Beyin Fırtınası 2 3 6
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 142

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 3 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 2 3 5 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 3 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek