GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
11320203E11840 CURRENT ISSUES IN MARKETING Seçmeli Ders Grubu 3 6 5,00

Lisans


İngilizce


Öğrencilere pazarlamada ortaya çıkan yeni yaklaşımları ve bu yaklaşımların yönelik işletmelerin uygulamalarını değerlendirmektir. Günümüzde pazarlamacıları çevreleyen dinamik çevreyi yansıtmak ve stratejik pazarlama kararlarının alınmasında teknolojinin etkisini değerlendirmek de dersin amaçları arasındadır.


Prof. Dr. Ayla Özhan Dedeoğlu


1 İşletmelerin dinamik çevredeki stratejik karar alma süreçlerini kavrayabilmek
2 Ortaya çıkan yeni yaklaşımları teknoloji ile ilişkilendirerek anlayabilmek
3 İşletmelerin pazarda değişen koşullara karşı stratejilerini nasıl adapte ettiklerini öğrenmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, pazarlamadaki yeni kavram ve gelişmelere yönelik bir bakış açısı sağlamayı hedeflemektedir. Mevcut gelişmelerin tartışılması ve iş yaşamındaki uygulamalarının incelenmesi de dersin temel noktalarını oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlamada Güncel Konular Dersine Giriş
2 Sürdürülebilir Pazarlama -Giriş
3 Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Sürdürülebilir Pazarlama
4 Tüketici Hakları ve Sürdürülebilir Pazarlama
5 Kültür Endüstrileri ve Pazarlama
6 Deneyimsel Pazarlama ve Çok Kanallı pazarlama
7 Viral Pazarlama ve Sosyal Medyada Pazarlama
8 Arasınav
9 Nöropazarlama - Pazarlama Teknolojileri, IoT ve Pazarlama
10 Yeşil Pazarlama ve Gerilla Pazarlama
11 Endüstri 4.0 ve Pazarlama 4.0 CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi)
12 Postmodern Pazarlama ve Yeşil Badanalama
13 Pazarlamada Etik ve Sosyal Sorumluluk
14 Oyun ve Spor Endüstrilerinde Pazarlama
15 Kriptopara pazarında pazarlama E-pazarlama ve Mobil Pazarlama
16 Final sınavı

Elizabeth Parsons, Pauline Maclaran, Andreas Chatzidakis (2017). Contemporary Issues in Marketing and Consumer Behaviour, 2nd Edition, London: Routledge. Van Dam, Y. K., & Apeldoorn, P. A. C. (1996). Sustainable Marketing. Journal of Macromarketing, 16(2), 45–56. https://doi.org/10.1177/027614679601600204 Belz, Frank-Martin and Ken Peattie (2012), Sustainability Marketing: A Global Perspective, Second Edition. Chichester, UK: Wiley. Gary Armstrong, Philip Kotler, Marc O. Opresnik (2020). Marketing : An Introduction, Fourteenth Global Edition, UK: Pearson Education.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 34
Ev Ödevi 1 66
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Ev Ödevi 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 151

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 5 2 4 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 2 2 4 3 4 4 3 5 5 4 2
ÖÇ 3 4 5 3 4 4 4 4 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek