Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1303001051994 | SİYASAL TARİH I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; uluslararası sistemin aktörlerinden olan ulus-devletlerin ortaya çıkışlarından itibaren uluslararası ilişkiler tarihini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Onur KINLI
1 | 19. Yüzyıl Uluslararası İlişkiler Tarihi'ne ilişkin ayrıntılı bilgi sahibi olmak |
2 | Günümüzde yaşanan sorunların tarihsel arka planları konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmak |
3 | Edinilen tarih bilgisiyle güncel olayları yorumlayabilme. |
4 | Tarihsel bilgilerle güncel olayları analiz etme becerisini kazanma |
5 | Edinilen tarih bilgisiyle günümüz uluslararsı ilişkilerinin doğasını kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Modern devletlerin kuruluşu ve bugün anladığımız anlamda diplomatik ilişkilerin kurulması daha çok 19. yüzyılın olgusudur. Bu nedenle Siyasal Tarih dersleri, yaydığı düşüncelerin bugün dahi geçerliliğini koruduğu Fransız Devrimiyle başlatılmaktadır. Ancak öğrencilerin Avrupa’nın nasıl başat konuma geçtiği konusunu daha net kavrayabilmelerini sağlamak amacıyla öncelikle “Avrupa, nasıl Avrupa oldu?” sorusunun yanıtını arayarak Avrupa’nın meydana gelişinde büyük etkileri olan Rönesans, Reform, feodalite gibi olgular üzerinde durulacaktır. Daha sonra Fransız Devrimi’nden I. Dünya Savaşı’na kadar olan dönemin önemli olayları derinlemesine incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Ders İçeriği Hakkında Bilgi, ve Kavramsal Çerçeve | ||
2 | Sınıflı Toplumların Doğuşu ve Devletin Ortaya Çıkışı | ||
3 | Roma’nın Çöküşü ve Feodaliteye Geçiş | ||
4 | Feodalizm | ||
5 | On Dördüncü Yüzyılın Bunalımı – Kapitalizme Geçiş | ||
6 | Coğrafi Keşifler ve Rönesans | ||
7 | Reform | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Avrupa'da Değişen Siyaset | ||
10 | Aydınlanma | ||
11 | Amerikan Devrimi | ||
12 | Fransız İhtilali | ||
13 | İhtilal Hükümetleri, 1789-1792 | ||
14 | İhtilal Hükümetleri, 1792-1799 | ||
15 | Napolyon Dönemi, 1799-1814 | ||
16 | Final Sınavı |
•Harman, Chris, Halkların Dünya Tarihi, çev. Uygur Kocabaşoğlu, Yordam Kitap, İstanbul, 2010. •Hobsbawm, Eric, Devrim Çağı (1789-1848) (çev. Bahadır Sina Şener), Ankara, 1998. •Kennedy, Paul; Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri (1500’den 2000’e Ekonomik Değişme ve Askeri Çatışmalar) (çev. Birtane Karanakçı), İstanbul, y.t.y. •Lee, Stephen J.; Avrupa Tarihinden Kesitler (çev.Ertürk Demirel), 2 cilt, Ankara, 2002. •Potyemkin, Viladimir; (ed.), Uluslararası İlişkiler Tarihi: Başlangıçtan Bugüne Diplomasi Tarihi, 4 cilt, (çev. Attila Tokatlı), İstanbul, 1978.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Okuma | 9 | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 |