GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1303001051994 SİYASAL TARİH I Ders 1 1 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; uluslararası sistemin aktörlerinden olan ulus-devletlerin ortaya çıkışlarından itibaren uluslararası ilişkiler tarihini öğrenmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Onur KINLI


1 19. Yüzyıl Uluslararası İlişkiler Tarihi'ne ilişkin ayrıntılı bilgi sahibi olmak
2 Günümüzde yaşanan sorunların tarihsel arka planları konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmak
3 Edinilen tarih bilgisiyle güncel olayları yorumlayabilme.
4 Tarihsel bilgilerle güncel olayları analiz etme becerisini kazanma
5 Edinilen tarih bilgisiyle günümüz uluslararsı ilişkilerinin doğasını kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Modern devletlerin kuruluşu ve bugün anladığımız anlamda diplomatik ilişkilerin kurulması daha çok 19. yüzyılın olgusudur. Bu nedenle Siyasal Tarih dersleri, yaydığı düşüncelerin bugün dahi geçerliliğini koruduğu Fransız Devrimiyle başlatılmaktadır. Ancak öğrencilerin Avrupa’nın nasıl başat konuma geçtiği konusunu daha net kavrayabilmelerini sağlamak amacıyla öncelikle “Avrupa, nasıl Avrupa oldu?” sorusunun yanıtını arayarak Avrupa’nın meydana gelişinde büyük etkileri olan Rönesans, Reform, feodalite gibi olgular üzerinde durulacaktır. Daha sonra Fransız Devrimi’nden I. Dünya Savaşı’na kadar olan dönemin önemli olayları derinlemesine incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, Ders İçeriği Hakkında Bilgi, ve Kavramsal Çerçeve
2 Sınıflı Toplumların Doğuşu ve Devletin Ortaya Çıkışı
3 Roma’nın Çöküşü ve Feodaliteye Geçiş
4 Feodalizm
5 On Dördüncü Yüzyılın Bunalımı – Kapitalizme Geçiş
6 Coğrafi Keşifler ve Rönesans
7 Reform
8 Ara sınav
9 Avrupa'da Değişen Siyaset
10 Aydınlanma
11 Amerikan Devrimi
12 Fransız İhtilali
13 İhtilal Hükümetleri, 1789-1792
14 İhtilal Hükümetleri, 1792-1799
15 Napolyon Dönemi, 1799-1814
16 Final Sınavı

•Harman, Chris, Halkların Dünya Tarihi, çev. Uygur Kocabaşoğlu, Yordam Kitap, İstanbul, 2010. •Hobsbawm, Eric, Devrim Çağı (1789-1848) (çev. Bahadır Sina Şener), Ankara, 1998. •Kennedy, Paul; Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri (1500’den 2000’e Ekonomik Değişme ve Askeri Çatışmalar) (çev. Birtane Karanakçı), İstanbul, y.t.y. •Lee, Stephen J.; Avrupa Tarihinden Kesitler (çev.Ertürk Demirel), 2 cilt, Ankara, 2002. •Potyemkin, Viladimir; (ed.), Uluslararası İlişkiler Tarihi: Başlangıçtan Bugüne Diplomasi Tarihi, 4 cilt, (çev. Attila Tokatlı), İstanbul, 1978.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 4 32
Okuma 9 4 36
Toplam İş Yükü (saat) 152

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek