GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1303001172018 SOCIOLOGY Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Lisans


İngilizce


Ders temel olarak öğrencide toplumbilimsel anlayışın oluşmasına katkıda bulunmayı amaç edinmektedir. Bu hedefle, sosyolojinin bir disiplin olarak nesnesinin ne olduğu; hangi temel sorularla yola çıktığı; bu sorulara hangi perspektiflerden baktığı, bu farklı perspektiflerin hangi temel varsayımlar üzerine kurulduğu günlük yaşamdan alınacak örnekler eşliğinde verilecektir.


Dr. Öğr. Üyesi Özgür Budak


1 Sosyolojinin temel sorunlarını ve tartışma eksenlerini anlamak,
2 Temel sosyolojik kavram ve paradigmaları anlamak ve günümüz sosyolojisindeki yerlerini bilmek,
3 Derste verilen materyal ve fikirler yardımıyla sosyolojik argümanlar üretebilme becerisi geliştirmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sosyolojinin bir disiplin olarak nesnesinin ne olduğu; hangi temel sorularla yola çıktığı; bu sorulara hangi perspektiflerden baktığı, bu farklı perspektiflerin hangi temel varsayımlar üzerine kurulduğu günlük yaşamdan alınacak örnekler eşliğinde verilecektir. Bir yandan iktidar, ideoloji, toplumsal eylem, sınıf, özne gibi temel toplumbilimsel kavramların tanımı ve evrimi anlatılırken; bir yandan da temel yöntembilimsel sorunlar ve bunlara verilen alternatif çıkış noktaları karşılaştırmalı olarak tartışmaya açılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sosyolojinin Kökenleri
2 Sosyolojinin Kökenleri
3 Kültür ve Toplum
4 Kültür ve Toplum
5 Toplumsal Etkileşim ve Günlük Yaşam
6 Toplumsal Etkileşim ve Günlük Yaşam
7 Ara Sınav
8 Toplumsal Cinsiyet
9 Toplumsal Cinsiyet
10 Irk, Etnisite ve Göç
11 Irk, Etnisite ve Göç
12 Sınıf, Tabakalaşma ve Eşitsizlik
13 Sınıf, Tabakalaşma ve Eşitsizlik
14 Toplumsal Değişim
15 Tartışma ve Değerlendirme
16 Final Sınavı

• Anthony Giddens, Sociology, 5th Ed., Polity Press, Cambridge, 2001. • John J. Macionis, Sociology, 6th Ed., Prentice-Hall Int. New Jersey, 1997. • Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Beyin Fırtınası 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 2 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 155

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 4 3 3 2 4 3 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 3 3 2 4 3 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 3 3 2 4 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek