Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1303001172018 | SOCIOLOGY | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Ders temel olarak öğrencide toplumbilimsel anlayışın oluşmasına katkıda bulunmayı amaç edinmektedir. Bu hedefle, sosyolojinin bir disiplin olarak nesnesinin ne olduğu; hangi temel sorularla yola çıktığı; bu sorulara hangi perspektiflerden baktığı, bu farklı perspektiflerin hangi temel varsayımlar üzerine kurulduğu günlük yaşamdan alınacak örnekler eşliğinde verilecektir.
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Budak
1 | Sosyolojinin temel sorunlarını ve tartışma eksenlerini anlamak, |
2 | Temel sosyolojik kavram ve paradigmaları anlamak ve günümüz sosyolojisindeki yerlerini bilmek, |
3 | Derste verilen materyal ve fikirler yardımıyla sosyolojik argümanlar üretebilme becerisi geliştirmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyolojinin bir disiplin olarak nesnesinin ne olduğu; hangi temel sorularla yola çıktığı; bu sorulara hangi perspektiflerden baktığı, bu farklı perspektiflerin hangi temel varsayımlar üzerine kurulduğu günlük yaşamdan alınacak örnekler eşliğinde verilecektir. Bir yandan iktidar, ideoloji, toplumsal eylem, sınıf, özne gibi temel toplumbilimsel kavramların tanımı ve evrimi anlatılırken; bir yandan da temel yöntembilimsel sorunlar ve bunlara verilen alternatif çıkış noktaları karşılaştırmalı olarak tartışmaya açılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin Kökenleri | ||
2 | Sosyolojinin Kökenleri | ||
3 | Kültür ve Toplum | ||
4 | Kültür ve Toplum | ||
5 | Toplumsal Etkileşim ve Günlük Yaşam | ||
6 | Toplumsal Etkileşim ve Günlük Yaşam | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Toplumsal Cinsiyet | ||
9 | Toplumsal Cinsiyet | ||
10 | Irk, Etnisite ve Göç | ||
11 | Irk, Etnisite ve Göç | ||
12 | Sınıf, Tabakalaşma ve Eşitsizlik | ||
13 | Sınıf, Tabakalaşma ve Eşitsizlik | ||
14 | Toplumsal Değişim | ||
15 | Tartışma ve Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
• Anthony Giddens, Sociology, 5th Ed., Polity Press, Cambridge, 2001. • John J. Macionis, Sociology, 6th Ed., Prentice-Hall Int. New Jersey, 1997. • Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 155 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 |