Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1303007762018 | GLOBALIZATION AND THE WORLD SYSTEM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilere küreselleşme söyleminin temel kavramsal araçlarını tanıtmak ve onları küreselleşme sürecine doğru kuramsal analizlerle donatmaktır. Bunu yaparak nihai amaç, öğrencileri küreselleşmenin politik, ekonomik ve sosyal sonuçlarının karşılaştırmalı bir analizine doğru eğitmektir. Tamamlayıcı bir bakış açısı olarak, dünya sistemi teorisi, küreselleşme literatürüne, daha yüksek bir soyutlama düzeyinde teorik bir analizin bir unsuru olarak yan yana gelecektir.
Prof. Dr. Aslıhan Aykaç Yanardağ
1 | Küresel sivil toplumdan küresel emek hareketliliğine, küresel piyasalardan küresel şehirlere kadar küreselleşme tartışmalarının temel unsurlarına hakim olmak. |
2 | Küreselleşmenin sosyal ve ekonomik sonuçlarını karşılaştırmalı bir biçimde analiz etmek. |
3 | Küreselleşmenin neden olduğu yapısal zorlukların sonuçlarını ulusal bağlamda analiz etmek. |
4 | Tek taraflı doğrusal bir yaklaşım yerine farklı bakış açılarını kapsayan açık görüşlü bir yaklaşımdan faydalanmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, küreselleşmeye yönelik çeşitli kuramsal yaklaşımların karşılaştırmalı bir değerlendirmesi ile başlayacaktır. Bir sonraki görev, aynı zamanda, daha ileri analizler için gerekli olan temel kavramsal araçlardan oluşan, küreselleşmenin yarattığı temel yapısal değişikliklere odaklanmak olacaktır. Konuya genel bir bakış açısıyla, ders dünya sistemi yaklaşımı hakkında alternatif bir bakış açısı ile kısa bir tartışma ile tamamlanacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Küreselleşme ve Devlet | ||
3 | Küreselleşme ve Ticaret | ||
4 | Küresel Dünyada Şirketlerin Gücü | ||
5 | Küreselleşmeyi Kuramlaştırmak | ||
6 | Dijital Alan Adı | ||
7 | Küresel Kültürün Oluşumu | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Küresel Ölçekte Hareketlilik: Ulusötesi Göç | ||
10 | Çevre Sorunları | ||
11 | Ters Küreselleşme | ||
12 | Eşitsizlik | ||
13 | Direniş | ||
14 | Küreselleşmeye Dünya Sistemleri Yaklaşımı | ||
15 | Sonuç ve Gözden Geçirme | ||
16 | Final Sınavı |
Held et al, Global Transformations, Stanford UP. Held and McGrew, The Global Transformations Reader, Polity Press. Sassen, Saskia, Globalization and Its Discontents, the New Press. Munck, Ronaldo, Globalisation and Labour, Zed Books.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözümü | 2 | 2 | 4 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Okuma | 21 | 2 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 0 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |