| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 1303009312018 | UN AND INTERNATIONAL ORDER | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 7,00 |
Lisans
İngilizce
Kuruluşundan güncel durumuna Birleşmiş Milletler Örgütü'nün evrilen fikri altyapısı ve çaışma pratiklerini derinlemesini öğrenme ve BM'in karşılaştığı zorluklar ve reform taleplerini değerlendirme.
Öğr. Gör. Gökhan Sevim
| 1 | Uluslararası düzenin en temel kurumu olarak BM Sisteminin temelleri, yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma. |
| 2 | Uluslararası düzen, eşitlik, adalet meselelerini BM ve çerçevesi ve BM'de değişim çağrıları bağlamında ele alıp değerlendirme. |
| 3 | Uluslararası siyasi ve ahlaki düzenin yetersizlikleri, ortaya çıkan insani kayıplar, ve bunların çözümüne yönelik girişimleri anlama becerisi ortaya koyma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
San Francisco Tartişmaları; BM Şartı; BM Örgütünün Yapısı; Örgüt Organlarının İşleyişi; BM Sisteminin Evrimi; Soğuk Savaş Sonrası Uluslararası Sistem ve Derinleşen BM; Küresel Güney, Türkiye ve BM; Sorunlar, Reform Talepleri ve Geleceğe Yönelik Beklentiler.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş | ||
| 2 | Birleşmiş Milletlerin Çağdaş Durumu: Tartışma | ||
| 3 | Tarihsel ve Fikirsel Arkaplan | ||
| 4 | San-Fransisko Konferansı ve BM Şartı | ||
| 5 | BM'in Yapısı | ||
| 6 | Güvenlik Konseyi ve Genel Kurul | ||
| 7 | Genel Sekreter ve EKSK | ||
| 8 | UA Adalet Divanı ve UA Ceza Mahkemesi | ||
| 9 | Kapasite Açısından BM | ||
| 10 | Sorumluluk Açısından BM | ||
| 11 | BM ve Hukukun Üstünlüğü | ||
| 12 | BM ve İnsan Hakları Rejimi | ||
| 13 | Birleşmiş Milletler, Üçüncü Dünya / Küresel Güney | ||
| 14 | Türkiye ve BM | ||
| 15 | BM ve Dünya Düzeni: Güncel Tartışmalar | ||
| 16 | Dönem Sonu Sınavı |
--- United Nations (1945) Charter of the UN & Statue of the ICJ, UN DPI, 110 pages --- United Nations (2018) Basic Facts about the United Nations, 42e, 296 pages. --- J M Hanhimaki (2015) The UN - A very short Intro, 2e, Oxf UP --- S Chesterman et al 16 Law & Practice of the UN..., Oxf UP
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Proje Hazırlama | 2 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 212 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 |