Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1301009472022 | DEMOCRACY AND DEMOCRATISATION | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Demokrasi dünya genelinde baskı altında görünüyor. Bu derste, birbiriyle bağlantılı bir dizi soruya yanıt ararız: Demokrasi savunmaya değer mi? Hayatta kalabilir mi? Eğer öyleyse, nasıl? Demokrasiyi ne doğurur? Onu ölüme götüren nedir? Bu ders, bu güncel sorulara küresel ve karşılaştırmalı bir bakış sunar.
Dr. Öğr. Üyesi Betül AYDOĞAN ÜNAL
1 | ÖÇ1. Alandaki anahtar soruları incelemek. |
2 | ÖÇ2. Mantıksal tutarlılıkları ve ampirik doğrulukları için bu sorulara verilen rakip cevapları değerlendirmek. |
3 | ÖÇ3. Farklı siyasi bağlamlar arasında karşılaştırmalar yapmak ve bu tür karşılaştırmaları siyaset dünyası hakkında ileri sürülen iddiaları test etmek için kullanmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Karşılaştırmalı siyasete yaklaşımlara ve bunun fiili siyasetle ilişkisine kısa bir girişten sonra, aslen önemli olan aşağıdaki bir dizi soruya odaklanacağız: Demokrasi nedir? Neden bazı ülkeler demokrasi iken diğerleri diktatörlüktür? Devletler nasıl kuruldu? Neden farklı gelişim yolları izlediler? Neden bazı devletler güçlü, diğerleri zayıf? Neden bazı devletler demokratik olarak seçilmiş bir lider tarafından yönetilirken diğerleri bir otokrat tarafından yönetiliyor? Karşılaştırmalı siyaset alanındaki en son araştırmaları kullanarak, bu sorulara verilen rakip cevapları inceleyeceğiz ve bunları mantıksal tutarlılıkları ve ampirik doğrulukları açısından değerlendireceğiz.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Demokrasi nedir? | ||
3 | Demokrasiye ne sebep olur? | ||
4 | Demokratikleşmenin Dört Paradigması | ||
5 | İngiltere'nin Kademeli Demokratikleşmesi | ||
6 | Almanya'nın Zor Demokratikleşmesi | ||
7 | Amerika'nın Başarısız Atılımı: İç Savaş Sonrası Yeniden Yapılanma | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Savaş Arası Yıllarda Demokratik Çöküş, Faşizmi Tanımlamak | ||
10 | Demokratik Hayatta Kalma ve Weimar'ın Ötesinde Çöküş | ||
11 | Soğuk Savaş Döneminde Demokratik Çöküntüler: Askeri Darbeler | ||
12 | Demokratik Gerileme Nedir? | ||
13 | Demokratik Gerileme : Macaristan | ||
14 | Demokraside Atılım Yapamayan Ülke: Çin | ||
15 | Demokratik Gerileme: Hindistan | ||
16 | Final sınavı |
Robert Dahl, Polyarchy (Yale University Press, 1971), pp. 1-9; 14-40; 48-61. Seymour Martin Lipset, “Some Social Requisites of Democracy: Economic Development and Political Legitimacy,” American Political Science Review 53, No. 1 (March 1959), pp. 69-105. Sheri Berman, “How Democracies Emerge: Lessons from Europe.” Journal of Democracy 18, No. 1 (January 2007), pp. 28-41. Milan Svolik, “Polarization versus Democracy,” Journal of Democracy 30, No. 3 (July 2019), pp. 20-32. Samuel P. Huntington, The Third Wave (University of Oklahoma Press, 1991), pp. 31-46; 59- 108. Elisabeth J. Wood, "An Insurgent Path to Democracy: Popular Mobilization, Economic Interests and Regime Transition in South Africa and El Salvador.” Comparative Political Studies 34, No. 8 (October 2001): 862-888. Steven Levitsky and Lucan A. Way, Competitive Authoritarianism: Hybrid Regimes after the Cold War (Cambridge University Press, 2010), pp. 3-24. Michael Ross, “Does Oil Hinder Democracy?” World Politics 53, No. 3 (2001), Only pp.325- 337; 356-357.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |