GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
1303001112023 SİYASAL TARİH II Ders 1 2 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; uluslararası sistemin aktörlerinden olan ulus-devletlerin ortaya çıkışlarından itibaren uluslararası ilişkiler tarihini öğrenmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Elif Yeneroğlu


1 19. Yüzyıl Uluslararası İlişkiler Tarihi'ne ilişkin ayrıntılı bilgi sahibi olmak
2 Günümüzde yaşanan sorunların tarihsel arka planları konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmak
3 Edinilen tarih bilgisiyle güncel olayları yorumlayabilme.
4 Tarihsel bilgilerle güncel olayları analiz etme becerisini kazanma
5 Edinilen tarih bilgisiyle günümüz uluslararsı ilişkilerinin doğasını kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Modern devletlerin kuruluşu ve bugün anladığımız anlamda diplomatik ilişkilerin kurulması daha çok 19. yüzyılın olgusudur. Bu nedenle Siyasal Tarih dersleri, yaydığı düşüncelerin bugün dahi geçerliliğini koruduğu Fransız Devrimiyle başlatılmaktadır. Ancak öğrencilerin Avrupa’nın nasıl başat konuma geçtiği konusunu daha net kavrayabilmelerini sağlamak amacıyla öncelikle “Avrupa, nasıl Avrupa oldu?” sorusunun yanıtını arayarak Avrupa’nın meydana gelişinde büyük etkileri olan Rönesans, Reform, feodalite gibi olgular üzerinde durulacaktır. Daha sonra Fransız Devrimi’nden I. Dünya Savaşı’na kadar olan dönemin önemli olayları derinlemesine incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fransız İhtilali
2 İhtilal Hükûmetleri
3 Napolyon’un İktidarı ve Koalisyon Savaşları
4 Viyana Kongresi
5 Endüstri Devrimi
6 Viyana Kongresi ve Kongreden sonra Uluslararası Ortam ve 1820’lerin ayaklanma dalgası
7 1830 ve 1848 Devrimleri
8 Vize sınavı
9 Kırım Savaşı ve Viyana Sistemi
10 İtalyan ve Alman Ulusal Birlikleri
11 Paris Komünü ve Bismarck’ın İttifaklar Sistemi
12 Birinci Dünya Savaşı’na Giden Yol ve Savaş
13 Birinci Dünya Savaşı’nın Sonu ve Antlaşmalar
14 İki Savaş Arası Dönem (1929-1939) ve İkinci Dünya Savaşı'nın Çıkışı
15 Final sınavı

•Armaoğlu, Fahir; Siyasi Tarih (1789-1960), Ankara, 1975. •Hobsbawm, Eric, Devrim Çağı (1789-1848) (çev. Bahadır Sina Şener), Ankara, 1998. •Kennedy, Paul; Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri (1500’den 2000’e Ekonomik Değişme ve Askeri Çatışmalar) (çev. Birtane Karanakçı), İstanbul, y.t.y. •Lee, Stephen J.; Avrupa Tarihinden Kesitler (çev.Ertürk Demirel), 2 cilt, Ankara, 2002. •Potyemkin, Viladimir; (ed.), Uluslararası İlişkiler Tarihi: Başlangıçtan Bugüne Diplomasi Tarihi, 4 cilt, (çev. Attila Tokatlı), İstanbul, 1978. Coşkun Üçok, Siyasal Tarih, 1973



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 5 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 4 32
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5 3
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek