GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBO419 HALK BİLİMİ KURAMLARI I Seçmeli Ders Grubu 4 7 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; çağdaş halk tanımları çerçevesinde, halk biliminin kapsamını, temel kavramlarını ve ilkelerini tanımasını, halk biliminin geçmişteki ve günümüzdeki araştırma yöntemlerini kavramasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Muvaffak DURANLI


1 Halk bilimi hakkında hazırlanmış temel kaynakları yazabilme.
2 Halk biliminin kapsamını kavrama.
3 Halk biliminin temel terim ve kavramlarını açıklayabilme.
4
5


Yok


Yok


Geçmişte ve günümüzdeki halk tanımları. Halk bilimi terimi, tanımı ve kapsamı. İnceleme alanı, konusu ve genel özellikleri. Dünyada ve Türkiye’deki halk bilimi çalışmalarının tarihçesi. Halk biliminin kaynakları ve diğer bilim sallarıyla ilişkisi. Halk bilimi inceleme yöntemleri.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar. Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Halk kimdir, geçmişte ve günümüzde halk tanımları. Halk ve halk bilimi kavramları. Okuma (Ekici, 2004: ss. 1-14)
3 Halk kimdir, geçmişte ve günümüzde halk tanımları. Halk ve halk bilimi kavramları. Okuma (Ekici, 2004: ss. 1-14)
4 Halk kimdir, geçmişte ve günümüzde halk tanımları. Halk ve halk bilimi kavramları. Okuma (Ekici, 2004: ss. 1-14)
5 Halk biliminin kapsamı, konusu, amacı ve özellikleri Okuma (Artun, 2005: sf. 13-21)
6 Halk biliminin kapsamı, konusu, amacı ve özellikleri Okuma (Artun, 2005: sf. 13-21)
7 Halk biliminin kapsamı, konusu, amacı ve özellikleri Okuma (Artun, 2005: sf. 13-21)
8 Ara Sınav
9 Halk biliminin kaynakları Okuma (Oğuz, 2004: ss. 1-30)
10 Halk biliminin kaynakları Okuma (Oğuz, 2004: ss. 1-30)
11 Halk biliminin kaynakları Okuma (Oğuz, 2004: ss. 1-30)
12 Avrupa’da halk bilimi çalışmalarının tarihçesi: Hümanizm akımı ve aydınlanmacıların halk bilgisi ürünlerine bakışı Okuma (Oğuz, 2004: ss. 31-39
13 Avrupa’da halk bilimi çalışmalarının tarihçesi: Hümanizm akımı ve aydınlanmacıların halk bilgisi ürünlerine bakışı Okuma (Oğuz, 2004: ss. 31-39
14 Avrupa’da halk bilimi çalışmalarının tarihçesi: Hümanizm akımı ve aydınlanmacıların halk bilgisi ürünlerine bakışı Okuma (Oğuz, 2004: ss. 31-39
15 Avrupa’da halk bilimi çalışmalarının tarihçesi: Hümanizm akımı ve aydınlanmacıların halk bilgisi ürünlerine bakışı Okuma (Oğuz, 2004: ss. 31-39
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: Öcal Oğuz vd. (2004). Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yay. Yardımcı Kitaplar: P. Naili Boratav (1984). 100 Soruda Türk Folkloru. İstanbul: Gerçek Yayınları. Sedat Veyis Örnek (1977). Türk Halk Bilimi. Ankara: İş Bankası Kültür Yayınları. Özkul Çobanoğlu (1999). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları. Metin Ekici (2004). Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel Yayıncılık. J. Krohn-K. Krohn (2004). Halk Bilimi Yöntemi. Yayına Haz. Fikret Türkmen, Ankara: TDK Yayınları. Erman Artun (2005). Türk Halk Bilimi. İstanbul: Kitabevi Yayınları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 0 3
ÖÇ 1
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek