Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBO422 | İLKÖĞRETİM ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrecileri, ilköğretim öncesi müzik eğitimi ve öğretimi stratejisi, teknikleri ve yöntemleri hakkında bilgilendirme
BİRSEN BUKET TÜZÜN
1 | Müzikle ilgili temel kavramları, terimleri ve tanımları öğrenebilme |
2 | Müzik eğitiminde gelişimsel dönemleri ve ilkeleri kavrayıp, dönemleri kendi içlerinde karşılaştırabilme |
3 | 2 ile 6 yaş arası çocukların genel gelişim özelliklerini öğrenebilme |
4 | Müzik eğitimi ve öğretimindeki temel kavramları öğrenebilme |
5 | Müzik öğrenme ve öğretim yöntemleri tekniklerini öğrenebilme ve uygulayabilme |
6 | Müzik öğretiminde strateji ve tekniklerle öğretme etkinlikleri geliştirebilmeyi öğrenme ve uygulama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okul öncesi müzik eğitimindeki temel kavramlar, öğrenme ve öğretme stratejileri ve teknikleri, öğrenilen teknik ve stratejileri uygulamalı olarak çalışma
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | İnsan ve çalgı sesleri, ritm, notasyon, diziler, aralıklar,şarkı formları,sonat, senfoni, opera, geleneksel türk halk müziği ve geleneksel türk sanat müziği hakkında bilgilendirme | |||
2 | Bebeklik, 2- 6 yaş arası çocukların genel, müziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini dönem ve ilkelere göre bilgilendirme | |||
3 | Doğadaki sesler taklit edilerek vücut rahatlığını sağlamaya ve diyafram nefesini kullanmayı öğretmeye yönelik teknikleri, çeşitli oyunları ve taktikleri kullanarak uygulamalı olarak çalışma. Şarkıların ezgi yapısı, ritmi, tartımı, hareketi, ses genişliği ve sözlerin anlamlarının yaş düzeylerine göre seçilmesi konusunda bilgilendirme ve örneklendirme | |||
4 | Melodi, ritm, armoni, tını, gürlük ve form kavramlarının, deneyim düzeyi, kavrama düzeyi, sembolik düzey ve notalama düzeyine göre öğretimi hakkında bilgilendirme | |||
5 | Müzik öğretiminde grafik yazılımı üzerinden melodik, ritmik, çok seslilik, gürlük, tını ve hareket anlatımları hakkında bilgilendirme ve uygulamalı olarak çalışma | |||
6 | Notalama düzeyine geçiş aşamasında, tek – çift çizgili dizek üzerinde ince- orta- kalın ses alıştırmaları örneklendirme. Ses kartları aracılığıyla öğrencilerin sesleri ayırabilme özelliğini geliştirmeye yönelik egzersizler hakkında bilgilendirme | |||
7 | İlköğretim öncesi müzik dersi öğretim programlarının devre amaçları ve örnek ünite planları hakkında bilgilendirme | |||
8 | Arasınav | |||
9 | Müzikte öğrenme ve öğretme stratejileri, kulaktan öğretim ve sözlerden başlayarak şarkı öğretimi teknikleri hakkında bilgilendirme. | |||
10 | Ezgisinden - ritminden başlayarak şarkı öğretimi ve notayla öğretim yöntemi hakkında bilgilendirme. | |||
11 | Müzikli oyunlar ve besteleme oyunları, ses resimleri, ses yazma ve ritm kutusu hakkında bilgilendirme ve uygulama | |||
12 | Hız-gürlük- tonalite oyunları kapsamında sesleri sıralama, şarkı söylemeyi geliştirme ve üçlülerle ezgi oluşturma yöntemi hakkında bilgilendirme ve uygulama | |||
13 | Dalcrose, Suzuki, Codakki, Orff yöntemleri hakkında bilgilendirme ve bu yöntemler üzerinden şarkı örnekleri uygulamaları | |||
14 | Şarkı dağarcığı örnekleri çalışma, okul müziğinde kullanılan enstrümanlar hakkında bilgilendirme | |||
15 | İlköğretim öncesi yaş gruplarının ses özelliklerine göre İstiklal marşı öğretimi | |||
16 | Final |
1.Doç.Dr. Ayfer KOCABAŞ – Müzik Öğretiminin Temelleri 2.Muammer SUN – Okul Öncesi Eğitiminde Müzik 3.Veysel SÖNMEZ – Proram Geliştrimede Öğretmen El Kitabı 4.M.E.B.İlköğretim Okulları Müzik Dersi Eğitim Programı 5.Fidan NURETTİN- Okulda öğrenme ve öğretme 6.Hasan TORAGANLI- Çocuk Şarkıları 7.Ziya AYDINTAN-Saip EGÜZ - Türkü ve Şarkılarla yeni müzik eğitimi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 |