Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBH423 | USUL UYGULAMALARI III | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Ritim bilincinin ve bilgisinin oluşmasını sağlamaktır. 9 zamanlı usüllerin, THM müziklerinden geleneksel örnekler işlenerek karakteristik tüm özelliklerinin ayrıntılı biçimde kavranması. Bendir , Asma Davul çalım teknikleri ve geleneksel tavırlarının kavranması, etüdlerinin öğrenilmesi.Karma usullerin işlenmesi ve kavratılması.
Tarkan Erkan
1 | Ritim ve müzik hakkında teorik bilgi edinme |
2 | Gördüğünü okuyabilme ve geleneksel özellikleriyle tanımlama. |
3 | Duyduğunu notaya alabilme ve geleneksel özellikleriyle tanımlama. |
4 | Bendir, Asma Davul çalabilme ve Bendir, Asma Davul ile çalınmış bir eseri notaya alabilme. |
Yok
Yok
9 zamanlı usullere THM Müziklerinden örnekler verilir. Ritimleri yazdırılır. Karma Usul nasıl tespit edilir, nelere dikkat edilir. Dikte çalışmaları yaptırılır. İlgili sazların çalgılaması yaptırılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | 9/4 lük lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması. | |||
2 | 9/8 lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması. | |||
3 | 9/16 lık lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması. | |||
4 | 9/2 lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması. | |||
5 | THM’de Karma Usul bilgileri, | |||
6 | THM’de Karma Usul bilgileri | |||
7 | Karma ve Büyük Usul etüdlerini okuma ve ilgili ritm sazlarla alıştırma | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Karma ve Büyük Usul etüdlerini okuma ve ilgili ritm sazlarla alıştırma | |||
10 | Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması. | |||
11 | Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması | |||
12 | Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması | |||
13 | Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması | |||
14 | Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması | |||
15 | Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması | |||
16 | Final, genel değerlendirme |
Muzaffer Sarısözen; THM Usulleri, Tarkan Erkan;Türk Halk Oyunlarından Örnekler, Tarkan Erkan; Ritim Dersi Notları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |