GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBH423 USUL UYGULAMALARI III Seçmeli Ders Grubu 4 7 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; Ritim bilincinin ve bilgisinin oluşmasını sağlamaktır. 9 zamanlı usüllerin, THM müziklerinden geleneksel örnekler işlenerek karakteristik tüm özelliklerinin ayrıntılı biçimde kavranması. Bendir , Asma Davul çalım teknikleri ve geleneksel tavırlarının kavranması, etüdlerinin öğrenilmesi.Karma usullerin işlenmesi ve kavratılması.


Tarkan Erkan


1 Ritim ve müzik hakkında teorik bilgi edinme
2 Gördüğünü okuyabilme ve geleneksel özellikleriyle tanımlama.
3 Duyduğunu notaya alabilme ve geleneksel özellikleriyle tanımlama.
4 Bendir, Asma Davul çalabilme ve Bendir, Asma Davul ile çalınmış bir eseri notaya alabilme.


Yok


Yok


9 zamanlı usullere THM Müziklerinden örnekler verilir. Ritimleri yazdırılır. Karma Usul nasıl tespit edilir, nelere dikkat edilir. Dikte çalışmaları yaptırılır. İlgili sazların çalgılaması yaptırılır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 9/4 lük lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması.
2 9/8 lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması.
3 9/16 lık lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması.
4 9/2 lik Farklı tiplerden örnekler, dikteler ve ilgili sazların alıştırması.
5 THM’de Karma Usul bilgileri,
6 THM’de Karma Usul bilgileri
7 Karma ve Büyük Usul etüdlerini okuma ve ilgili ritm sazlarla alıştırma
8 Ara Sınav
9 Karma ve Büyük Usul etüdlerini okuma ve ilgili ritm sazlarla alıştırma
10 Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması.
11 Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması
12 Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması
13 Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması
14 Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması
15 Tüm sınıflarda işlenen THM repertuarı baştan ele alınarak, ritimlerinin yazılması, okunması ve ilgili ritim sazlar ile çalınması
16 Final, genel değerlendirme

Muzaffer Sarısözen; THM Usulleri, Tarkan Erkan;Türk Halk Oyunlarından Örnekler, Tarkan Erkan; Ritim Dersi Notları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 5 2 5 2 5 3 5 5 5 3 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5 5 3 2 5 3 5 3 5 4 5 3 4
ÖÇ 4 5 5 3 2 5 3 5 3 5 4 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek