Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBH444 | BÖLGESEL REPERTUVAR VI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin türkü dağarının artmasının sağlanması, sadece belirli yörelerin üslup, tavır ve ezgisel özelliklerinin benimsetilmesi.
Atabey AYDIN
1 | Geleneksel Türk Halk Müziği türlerini icra becerisi sağlayabilme |
2 | Geleneksel Türk Halk Müziğinin yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme |
3 | Yerel, ulusal ya da uluslararası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme |
4 | Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme |
5 | Belirlenmiş yörede uzmanlaşabilme |
Birinci Öğretim
YOK
[Yok]
Geleneksel Türk Halk Müziği vokal repertuvarından belirlenmiş eserlerin basitten karmaşığa doğru icra çalışmaları, İcra edilecek türkülerin kaynak kişi ya da yerel sanatçı kayıtlarının (cd, kaset, vb.) dinletilmesi ve yöresel ağızları kavrayabilme çalışmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin müfredatının tanıtımı, dönem içinde icra edilecek türkülerin notasının dağıtımı. | Öğretim elemanının sunumu | ||
2 | “Gel yanıma Gel” adlı türkünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, Geleneksel Türk Halk Müziği’nde “Orta Anadolu Türküleri” hakkında detaylı bilgilendirme | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
3 | Halime Kız” ve “Anam Ağlar Başucumda Oturur” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, Kaynak Kişilerden Neşet Ertaş hakkında detaylı bilgilendirme | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
4 | “Ağla Sazım” ve “Ne Yaşamış Ne Yaşıyor” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
5 | “Gönül Arzeyliyor Dostu Görmeyi” ve “Şu Silleden Gece Geçtim” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
6 | “Evvelim Sensin” ve “Bir Ayrılık Bir Yoksuzluk” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
7 | Şimdiye kadar icra edilmiş olan türkülerin çeşitli sanatçılarca icralarının dinletilmesi | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | “Kurusa Fidanın” ve “Secda Gitmiyor Serde” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
10 | “Çiçekler Ekiliyor” ve “Karlı Dağlar” türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
11 | “Biter Kırşehir’in Gülleri” adlı türkünün türkülerinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
12 | “O Kız Mektepten Gelirdi” adlı türkünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
13 | “Arzu Kamber Halayı” adlı türkünün solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması, Kaynak Kişilerden Hacı Taşan hakkında detaylı bilgilendirme | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
14 | Muharrem Ertaş, Neşet Ertaş, Hacı Taşan, Çekiç Ali, Ekrem Çelebi, vb. orta Anadolu mahalli sanatçılarının dinletilip, tavırsal benzerlik/farklılıkları hakkında bilgilendirme | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
15 | Ara sınavdan sonra icra edilmiş olan türkülerin çeşitli sanatçılarca icralarının dinletilmesi | Öğretim elemanının sunumu, öğrencilerin uygulama çalışmaları | ||
16 | Final Sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Performans | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |